Dra snuten!!!

Kfc

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Övik
Hoj
Zx9r -99
om snuten jagar och de är bara en snubbe i bilen.. då kan dom inte göra så mycke va?? eller hur äre där..
Brukar dom komma hem och ställa massa konstiga frågor??
vore bra med lite tips i ämnet.. (lite fort)
ja vet inte men de va nån som drog dom idag. :notme
 

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
ZX-12R SÅLD
Rigge skrev:
Ta det LUNGT i Gävletrakterna nu, polisen är galen. Jag hörde att dom jagat 3 hojar på E4:an igår sen hände det lite annat tok idag hörde jag, så dom är nog inte glada. Vi har råkat ut för dom mer än en gång senaste veckan.

Nu får du berätta vad du hört, jamenar lite hörsägen kan ju vara sköj :tummenupp :D
 

rallyanders

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Hojlös
Erfarenhet...

Jag har aldrig hört talas om att de kommer o "hemsöker" dig! Jag har varit med om att det dykt upp blåljus bakom bilen(inte mc ännu) och det har aldrig blivit några problem...
Så gasa på, men med omdöme!!!
 

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Honolulu, Hawaii
Hoj
Såldes för att betala studier på Hawaii
IRON MAN skrev:
Vad skulle hända om man beslöt sig för att inte stanna för farbror blå, och iställetdra full gas där ifrån.Dom har ju reg nr på din hoj, kan dom sätta dit en då.Hur vanligt är det att folk sticker från snuten?. Och hur vanligt är det att dom försöker åka efter och jaga.........

I dagsläget måste de få stopp på dig tror jag men de funderar/har ändrat på lagen så att det är ägaren som blir skyldig till fortkörningar oavsett vem det är som kör.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Mad Mike skrev:
:tummenupp Exakt, väl talat!! man får ju göra en snabb bedömning av läget...
som i onsdags kväll när jag var ute, på väg hem sent (2230) så leker jag lite på bakhjulet strax innan jag skulle svänga in på min gata.
När jag svänger så märker jag plötsligt att jag har en bil bakom, funderade inte så mycket på det förrän jag svänger in på min gård och han följer efter, då börjar jag kolla lite extra och ser att han har ett blåljus på taket..
Då tänkte jag snabbt, mini skylt, mini blinkers+ hög decibel=
böter men bakhjuls åka och hastighets överträdelse= vårdslöshet och indraget körkort. kl var som sagt mycket så inga barn var ute och jag har ca 3km till närmaste motorväg så jag stack... Allt gick bra (ur min synvinkel) och slutligen, det här är inget skryt eller som nr18 skrev: för att vara cool..
Är omstädigheterna rätt så stannar då f-n inte jag och lämnar min lapp "som en man" :fakta
japp, det där som en man har man ju hört ofta fråna moralens väktare här på forumet. Skulle hellre vilja påstå att man e som en kärring då när man lämnar ifrån sig nåt som är ens eget..... :D
 

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
IRON MAN skrev:
Vad skulle hända om man beslöt sig för att inte stanna för farbror blå, och iställetdra full gas där ifrån.Dom har ju reg nr på din hoj, kan dom sätta dit en då.Hur vanligt är det att folk sticker från snuten?. Och hur vanligt är det att dom försöker åka efter och jaga.........


Om man officiellt inte har sett dom eller deras blå/röda lampor, kan man ALDRIG torska på smitning till att börja med. Skulle man ändå åka dit så kommer du bara torska på fortkörning osv. Polisen kan inte bevisa att du inte har sett dom, om du nu inte passerar en stor kontroll. Så där börjar juh spelreglerna, och det är alltid bra med ett frislag i spelet mot killarna i blått.

//Fredde
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Re: Erfarenhet...

rallyanders skrev:
Jag har aldrig hört talas om att de kommer o "hemsöker" dig! Jag har varit med om att det dykt upp blåljus bakom bilen(inte mc ännu) och det har aldrig blivit några problem...
Så gasa på, men med omdöme!!!


Jodå visst fan kommer de hem om de är riktigt trötta på dig. Kom och ringde på hos mig efter jag tydligen kört i från dem utan min vetskap :rodnar . jag parkerade lugnt hemma för att gå in för en dusch.. Pling plong på dörren, och där stod två poliser. Trög som jag är så fattade jag nada. De bad mig följa med ut! Kände på motorn och då fattade jag :rolleyes: Gång på gång försökte de att få mig att erkänna. Sorry grabbar! Följande vecka häckade de kring mitt område, de ville knipa mig fett, så de gav mig the evil eye, och fick fingret. :notme
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
toca1 skrev:
Nu får du berätta vad du hört, jamenar lite hörsägen kan ju vara sköj :tummenupp :D

Det kan jag göra, fast på msn, vill ju inte skvallra om folk man inte känner här, det verkar ju dumt.
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Har lite funderingar?

Kan det anses som ringa förseelse att dra ifrån snuten, och sätta otroligt mycket på spel, såsom andras liv sitt eget och ja... hmm

hmm, vilket e värst att stjäla en hoj eller att äga en hoj och sen bryta mot lagar och regler för att sen vara tvungen att köra från snuten och riskera liv och lem på folk omkring sig?

Nu e jag ingen moraltant :fakta
Blev själv av med kortet för 2 månader sedan.. (körde för fort).
Tanken slog mig aldrig att jag skulle smita... men det var nog bara för att det var mitt i stan... och jag trodde bara att det var en vanlig kontroll... såg inte snubben med lasern.
Om jag skulle bli anmodad att stanna nu så vete faan vad som händer... men tror att jag e för feg för att smita... och sen är jag nog inte så pass duktig som förare för att klara av det på ett sätt som jag själv känner att jag kan överleva på... :skrämd

tycker bara att det e intressant att se hur olika diskutioner här på forumet utvecklar sig.
Tittar man i en annan ny tråd, som handlar om killen som stal en hoj och sen försökte köra ifrån snuten... han klota och vips tycker alla att han kan ha det... skýlla sig själv... inklusive jag. :fakta fick min zxr stulen för 2 år sen. Hatar att det skall stjälas hojjar... men det va eg. det enda han gjorde fel enligt oss då... han stal hojjen, och det kommer han att få sota för... men sen att han körde som en tok, mot rött och annat... så att snuten tog upp jakten på han. Ja, för det var inte initialt att hojjen va stulen som gjorde att tusse börja jaga han. (dock var det nog för att hojjen var stulen som han försökte köra ifrån snuten i första läget, sett ur hans synvinkel). I sammanhanget är själva stölden en ganska liten del om man tänker på allt annat han utsatte folk omkring sig för... se det som att han kanske bara körde för fort ... och mot rött, om han hade ägt hojjen själv? hade vi då tyckt synd om han?

Vill igen säga att jag Objektivt skriver detta... se detta som en lång fråga.
Känner att jag själv sitter inne med lite dubbelmoral i detta... :confused:
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Rigge skrev:
Jag tror inte att det är så vanligt att dom kommer hem till en.
Jag blev förbannad på tanten härom året och drog iväg från stan i en av ilska inspirerad hastighet. Rätt mycket slalom mellan bilar ut ur stan (Haga Norra). Såg aldrig nån polisbil men de hade enl tjejen kommit hem och knackat på och letat efter mig några timmar efter det. Gissa om hon blev orolig, hehe.


Vad gäller bakhjulsåkning så finns det väl prejudikat på att om man inte överskrider hastghetsbegränsningen och har full kontroll så blir det inte automatiskt vårdslöshet i trafik.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Re: Re: Erfarenhet...

Pappsen skrev:
Jodå visst fan kommer de hem om de är riktigt trötta på dig. Kom och ringde på hos mig efter jag tydligen kört i från dem utan min vetskap :rodnar . jag parkerade lugnt hemma för att gå in för en dusch.. Pling plong på dörren, och där stod två poliser. Trög som jag är så fattade jag nada. De bad mig följa med ut! Kände på motorn och då fattade jag :rolleyes: Gång på gång försökte de att få mig att erkänna. Sorry grabbar! Följande vecka häckade de kring mitt område, de ville knipa mig fett, så de gav mig the evil eye, och fick fingret. :notme

fick fingret!?.. får man göra det mot farbror blå?
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Tom Byron skrev:
Hehehe, jag gick hem från en fest igår

.......då passerar man motorvägen ut ifrån stan (gävle) kommer två motarder å en r1a i raskt tempo..............efter en målad polisbil..............blink blink,


BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP

Någon började gaaaaaaaaaaaaasa

Helsystem på en motard rockar fett vid full makaron

Dra snuten med motard på motorväg? De gör väl max 140 km/h eller nåt?
 

rallyanders

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Hojlös
mcpolis!

Nån som vet nur fort mc-bågarna går...
De har ju en del chippade bilar som åtminståne gör 250km/h...
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Basse skrev:
Dra snuten med motard på motorväg? De gör väl max 140 km/h eller nåt?
140!!!.. nej nog fan går dom fortare än det,beror ju lite på drevning etc,

men med en motard så är det ju bara pallnita å svänga ut i skogen :D
 

electronaut

Wooo Hooo!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
xr 650
Nån som vet hur det är om man blir videofilmad av herr konstapeln? I vissa bilar har dom ju tydligen kameror. :eek:
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top