DwD skrev:Blir man av för kortet om man åker på bakhjulet!?!?!?!?!?!?!![]()
![]()
Stor risk för det, ja.
DwD skrev:Blir man av för kortet om man åker på bakhjulet!?!?!?!?!?!?!![]()
![]()
Rigge skrev:Jag tror inte att det är så vanligt att dom kommer hem till en.
Rigge skrev:Ta det LUNGT i Gävletrakterna nu, polisen är galen. Jag hörde att dom jagat 3 hojar på E4:an igår sen hände det lite annat tok idag hörde jag, så dom är nog inte glada. Vi har råkat ut för dom mer än en gång senaste veckan.
eeh...Bikerbitch skrev:Tips: Prova på och återkom med rapport om hur det gick till.
Du måste dock ha kört på bakhjulet, annars är det inte tufft.
IRON MAN skrev:Vad skulle hända om man beslöt sig för att inte stanna för farbror blå, och iställetdra full gas där ifrån.Dom har ju reg nr på din hoj, kan dom sätta dit en då.Hur vanligt är det att folk sticker från snuten?. Och hur vanligt är det att dom försöker åka efter och jaga.........
japp, det där som en man har man ju hört ofta fråna moralens väktare här på forumet. Skulle hellre vilja påstå att man e som en kärring då när man lämnar ifrån sig nåt som är ens eget.....Mad Mike skrev:Exakt, väl talat!! man får ju göra en snabb bedömning av läget...
som i onsdags kväll när jag var ute, på väg hem sent (2230) så leker jag lite på bakhjulet strax innan jag skulle svänga in på min gata.
När jag svänger så märker jag plötsligt att jag har en bil bakom, funderade inte så mycket på det förrän jag svänger in på min gård och han följer efter, då börjar jag kolla lite extra och ser att han har ett blåljus på taket..
Då tänkte jag snabbt, mini skylt, mini blinkers+ hög decibel=
böter men bakhjuls åka och hastighets överträdelse= vårdslöshet och indraget körkort. kl var som sagt mycket så inga barn var ute och jag har ca 3km till närmaste motorväg så jag stack... Allt gick bra (ur min synvinkel) och slutligen, det här är inget skryt eller som nr18 skrev: för att vara cool..
Är omstädigheterna rätt så stannar då f-n inte jag och lämnar min lapp "som en man"![]()
IRON MAN skrev:Vad skulle hända om man beslöt sig för att inte stanna för farbror blå, och iställetdra full gas där ifrån.Dom har ju reg nr på din hoj, kan dom sätta dit en då.Hur vanligt är det att folk sticker från snuten?. Och hur vanligt är det att dom försöker åka efter och jaga.........
rallyanders skrev:Jag har aldrig hört talas om att de kommer o "hemsöker" dig! Jag har varit med om att det dykt upp blåljus bakom bilen(inte mc ännu) och det har aldrig blivit några problem...
Så gasa på, men med omdöme!!!
toca1 skrev:Nu får du berätta vad du hört, jamenar lite hörsägen kan ju vara sköj![]()
![]()
Jag blev förbannad på tanten härom året och drog iväg från stan i en av ilska inspirerad hastighet. Rätt mycket slalom mellan bilar ut ur stan (Haga Norra). Såg aldrig nån polisbil men de hade enl tjejen kommit hem och knackat på och letat efter mig några timmar efter det. Gissa om hon blev orolig, hehe.Rigge skrev:Jag tror inte att det är så vanligt att dom kommer hem till en.
Pappsen skrev:Jodå visst fan kommer de hem om de är riktigt trötta på dig. Kom och ringde på hos mig efter jag tydligen kört i från dem utan min vetskap. jag parkerade lugnt hemma för att gå in för en dusch.. Pling plong på dörren, och där stod två poliser. Trög som jag är så fattade jag nada. De bad mig följa med ut! Kände på motorn och då fattade jag
Gång på gång försökte de att få mig att erkänna. Sorry grabbar! Följande vecka häckade de kring mitt område, de ville knipa mig fett, så de gav mig the evil eye, och fick fingret.
![]()
Tom Byron skrev:Hehehe, jag gick hem från en fest igår
.......då passerar man motorvägen ut ifrån stan (gävle) kommer två motarder å en r1a i raskt tempo..............efter en målad polisbil..............blink blink,
BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Någon började gaaaaaaaaaaaaasa
Helsystem på en motard rockar fett vid full makaron
140!!!.. nej nog fan går dom fortare än det,beror ju lite på drevning etc,Basse skrev:Dra snuten med motard på motorväg? De gör väl max 140 km/h eller nåt?
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |