Dra snuten!!!

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
electronaut skrev:
Nån som vet hur det är om man blir videofilmad av herr konstapeln? I vissa bilar har dom ju tydligen kameror. :eek:

dom måste väl se ansiktet?,, annars blir det juh svårt för dom att bevisa att just du körde hojen!?
 

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Originally posted by Mad Mike: men det där med reg nummer är en gåta, en del säger ju att det var på gång en lagändring, så ägaren av fordonet skulle få böter oavsett om dom lyckas stanna fordonet och identifiera föraren. Det är inget jag tror på, av 2 anledningar: dom har aldrig hört av sej till mej

Nope, vi har inte ägaransvar i Sverige...än... Anledningen till att man (polisen) vill ha det är just fartkamerorna.

Länk

Vi får hoppas att "skylt fram" på hojar dröjer...men räkna med att vissa jobbar på det.
 

pEth

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Örebro
Hoj
såld
electronaut skrev:
Nån som vet hur det är om man blir videofilmad av herr konstapeln? I vissa bilar har dom ju tydligen kameror. :eek:

jag och en kompis körde om en civilare i en kväll i typ 150-220...
kompisen blev stannad efter att vi hade delat på oss o skulle åka hem. dom va inte glada!! när dom tog han stog han i trafikljuset, då kom dom stutsande över från andra vägbanan o ställde sig framför honom! han han inte ens reagera. civilarn hade tydligen filmat oss o hade reg nr o allt, men vi visste inte att vi va jagade men dom hade försökt att köra ifatt oss men kunde inte o då försökte vi inte ens köra ifrån dom.. av nån konstig anledning släppte dom kompisen men med en grov varning.. farbror blå kan vara mild ibland ;)

akta er för civilare dom e över allt känns det som efter den här trippen....
den kvällen sov jag jäkligt dåligt :(

vet inte vad polisen kan göra när dom har nån på film men jag har inte fått nått brev än iaf :bow ...

may the force be with u!!
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Basse skrev:
Dra snuten med motard på motorväg? De gör väl max 140 km/h eller nåt?

140 ?! Haha...om jag gør motard av min 250 kanske :D
Husan ær god før 180 men lite drevning, mindraper har haft sin uppe i 199.....men iaf inget man skulle førsøka med på motorvægen.
Annars ær det ju bara vika av 90 grader från vægen och fortsætta..bara hoppas at dom inte har helikopter, før då måste man in i skogen och det ær såååå jobbigt med motard :D....med dom knottriga dæcken då...muahaha, inte många polisfordon som hænger på då :p (har dom inte en polisXR nere i gøtlaborg?)
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
phastasphuk skrev:
140 ?! Haha...om jag gør motard av min 250 kanske :D
Husan ær god før 180 men lite drevning, mindraper har haft sin uppe i 199.....men iaf inget man skulle førsøka med på motorvægen.
Annars ær det ju bara vika av 90 grader från vægen och fortsætta..bara hoppas at dom inte har helikopter, før då måste man in i skogen och det ær såååå jobbigt med motard :D....med dom knottriga dæcken då...muahaha, inte många polisfordon som hænger på då :p (har dom inte en polisXR nere i gøtlaborg?)

Jag höde att en kittad KTM (den med 72 kus på slangen) gör 220 med rätt drevning, det borde räcka för att hänga av de flesta snutdroskorna?.
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Någon här som haft en tvåhjulig polis efter sig?
Hur pass snabba är dom...jag menar drar dom på fullt mellan bilar mm? Hur mycket "röjer" dom med sina bumsingar, kör dom nedför trappor? uppför trappor?

Ska nog börja köra hoj med mjukisbyxor och löpar skor, så är det bara att låsa och lägga benen på ryggen.....synd bara att konditionen är :zpy :D
Kanske man ska ha en kasse spanska ryttare med sig, så kan man :hej och sedan tömma påsen :tummenupp
 

micke.a

Japp
Gick med
6 Mar 2003
Ort
SKÅNE
Hoj
AS 3 125:a 1973,GSXR750 2006.
Hightuned skrev:
Kör ifrån dom och när dom sedan kommer och frågar om smitningen så spelar du dum och säger att det var en kille här och prokörde hojen. Då frågar dom var han hette och du svarar Micke Andersson eller något likande som aldrig går att kolla upp.

Jaså du skall skylla på mig din skurk :notme
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
va ute och körde min en kompis. efter 15 min stannade jag för att tanka, och han komi panik och undrade om jg va galen!! visst men det är ju inget nytt tänkte jag men undrade förståss va han mena. hade tydligen kört i från Bosse!! helt utan vetskap, tror att ovetskapen räddade mig där, hade kanske stannat annars men inte nästa gång. hemma köpte 4 killar r1 och samma ställ. gissa om snuten har trubbel om de blir stannade och börjar att röra sig, byta bågar mm. ganska kul :D
 

rallyanders

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Hojlös
Mcpoliser

En del e rätt galna vet jag! Har lite tävlingar vem som sätter fast flest mc-bud vet jag! Andra e nog inte lika våghalsiga o viker sig nog när det börjar dra iväg över 200...

Men hur fort går egentligen deras bågar?? Det måste väl nån veta??
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Pappsen skrev:
va ute och körde min en kompis. efter 15 min stannade jag för att tanka, och han komi panik och undrade om jg va galen!! visst men det är ju inget nytt tänkte jag men undrade förståss va han mena. hade tydligen kört i från Bosse!! helt utan vetskap, tror att ovetskapen räddade mig där, hade kanske stannat annars men inte nästa gång. hemma köpte 4 killar r1 och samma ställ. gissa om snuten har trubbel om de blir stannade och börjar att röra sig, byta bågar mm. ganska kul :D

Fan va klockrent!

..dom skulle bara köpa special nummer oxxå!
tänk om dom hade ex: iiii,iiiii,iiiiii och iiiiiii lett för kling o klang o se vilken det är :p
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag tror att jag har ett 6:e sinne när det kommer till poliser, ända sen moppetiden...

Aldrig blivit jagad/stoppad osv...


Men jag har alltid tänkt på hur jävla lätt det måste vara att dra snuten, speciellt inne i stan... Bara att dra mellan bilarna eller vända (snuten lär väl inte göra handbromsvändning inne i stan) sen kan man ju bara hitta lämplig trappa att köra ner för...

Och på landsvägen är det ju bara att som en del sa avvika från vägen och köra ut i grönsakerna... =)

Tror dom har ganska svårt att iakta min nummerplåt där den sitter väl gömd bakom bakdäcket.. <Evil!!!> =)



Var det någon som såg när snuten stängde av trafiken i city idag, sen kom typ 40 diplomatbilar osv... Vad i helvete är det för fittstil?



Fuck the police

/Zana
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Re: Mcpoliser

rallyanders skrev:

Men hur fort går egentligen deras bågar?? Det måste väl nån veta??

De "gamla" bågarna som fortfarande finns i omlopp, toppade 220-230 har jag för mig. De nyare stora Bumsarna ska klara en bit till. Lite luddigt med sifforna, men det var på mc-mässan i Älvsjö för något år sedan som jag förhörde mig om hur maskinerna var beskaffade.

Jag skulle nog tänka mig för noga, innan jag försökte köra ifrån någon på mc. De har bra rutin på att köra och kan stan och vägarna kanske lika bra som man själv - dessutom står de i radiokontakt med andra och kan snabbt få in fordon på strategiska platser. Ska man sticka, så är den första minuten kritisk och man behöver köra riktigt fort och vårslöst för att få tillräckligt avstånd för att hinna gömma sig. Är det värt det, måste man fråga sig...
 

rallyanders

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Hojlös
Jo jag var ute på stan när de spärrade av! Det var väl Göran Persson som var bajsnödig eller nått:) Jag körde mot rött med det brydde de sig inte om... han var kanske mycket bajsnödig...
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
Har läst igenom vad ni skrivit

Bikerbitch skrev:
Hur många här tycker det är tufft att dra snuten o kalla dom för dumhuvuden räcker upp en sånhär: :hej

Ett bra tips, kör ganska långt in i skogen, slå av hojen.
polisen lyssnar var du kör i skogen, hör dom dig inte far dom till adressen som hojen står på.
Ta en cigg och lyssna på fåglarna, lämna hojen hos en kompis, sov gott på natten.
Polisen måste ta dig på bar gärning för att dom ska kunna fälla dig.
Dom kan inte identifiera dig när du har hjälm.
Dom kommer med all säkerhet dagen efter och påstår att dom har dig på film m.m

Men vad du än gör, dra en rövare, aldrig erkänna.
när du blir kallad till förhör nästa gång, säg bara att jag har redan sagt min historia, dom kan inte göra ett skit

Dom skulle lägga ner mera tid på andra brott, vad fan fort körning på E4, är okey, inne i stan inte okey
 

TOKER

Dödsryttare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Indian Scout 600cc -23
K-Man skrev:
Jag blev förbannad på tanten härom året och drog iväg från stan i en av ilska inspirerad hastighet. Rätt mycket slalom mellan bilar ut ur stan (Haga Norra). Såg aldrig nån polisbil men de hade enl tjejen kommit hem och knackat på och letat efter mig några timmar efter det. Gissa om hon blev orolig, hehe.


Vad gäller bakhjulsåkning så finns det väl prejudikat på att om man inte överskrider hastghetsbegränsningen och har full kontroll så blir det inte automatiskt vårdslöshet i trafik.

Vad jag har upplevt i rätte gång strax efter den i norrköping klarat sig (typ en månad efter)
så blev det vårdslöshet i trafik för hur skulle jag/du förklara för en åklagare och fem nämdemänn i femtio års åldern att du hade full koll?
Dock klara jag kortet nätt och jämnt för att jag inte hade några tidigare fel steg : )
 
Last edited:

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
:hej :hej :hej

rallyanders skrev:
Jo jag var ute på stan när de spärrade av! Det var väl Göran Persson som var bajsnödig eller nått:) Jag körde mot rött med det brydde de sig inte om... han var kanske mycket bajsnödig...

Hehe, märkte du att alla chaufförerna var medelålders kvinnor med kortklippt hår... Ganska komiskt faktiskt... :)
Jag kunde inte låta bli att visa fingret när idioterna var tvugna att köra mitt genom city, man märkte riktigt hur snutarna nästan kvävdes i bajs när dom försökte slicka så mycket röv dom bara kunde få tag i... Piketer, V70, Mcsnutar och snutar ståendes i vägbanan... Usch!!! :zpy

Jag såg en HuskySM som inte vågade sickasacka kön, kanske för att snuten var närvarande... Hehe morsan tyckte det såg ut som en moppe... Och det var ju också ganska komiskt :D

Sorry, det var inte meningen att sväva ut från disskutionen totalt... :(



Frågan är hur fort snuthujjarna går när det inte är asfalt under sulorna, eller när vägen inte är rak... >>Typ moppefart<< :fakta



Är förövrigt bjuden på midsommarfest i skärgården hos ett snutpar, fan tänk om man på fyllan råkar säga något som inte bör sägas med poliser i närheten... eh... :crash



Nåväl..

/Zana
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top