Dra snuten!!!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Re: Har läst igenom vad ni skrivit

Aprilia Fan skrev:
Ett bra tips, kör ganska långt in i skogen, slå av hojen.
polisen lyssnar var du kör i skogen, hör dom dig inte far dom till adressen som hojen står på.
Ta en cigg och lyssna på fåglarna, lämna hojen hos en kompis, sov gott på natten.
Polisen måste ta dig på bar gärning för att dom ska kunna fälla dig.
Dom kan inte identifiera dig när du har hjälm.
Dom kommer med all säkerhet dagen efter och påstår att dom har dig på film m.m

Men vad du än gör, dra en rövare, aldrig erkänna.
när du blir kallad till förhör nästa gång, säg bara att jag har redan sagt min historia, dom kan inte göra ett skit

Dom skulle lägga ner mera tid på andra brott, vad fan fort körning på E4, är okey, inne i stan inte okey

Hoppas du inte läste min fråga som att jag tycker det är ballt att dra snuten o kalla dom för dumhuvven
Jag tycker vi behöver mycket fler poliser.

jag önskar jag aldrig blir tagen av snuten utan kan försöka behärska gashanden.
 

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Originally posted by kajkyl: ..dom skulle bara köpa special nummer oxxå! tänk om dom hade ex: iiii,iiiii,iiiiii och iiiiiii lett för kling o klang o se vilken det är

Trillar omkring på golvet och :D

:tummenupp

Det här må vara en gammal skröna, men i alla fall...

När jag var "liten" och bodde i skogen, påstods det att några hojåkare (i Kisa) som åkte runt på dåtidens värstingar (CB1100R?) hade monterat skylten på en fjäderbelastad arm.

När det skulle gasas seriöst, sparkade man helt sonika till på skylten så att den ställde sig vågrätt.

Kanske en historia som bara cirkulerade för att imponera på omogna högstadiekillar, men många "lantisar" har väldigt goda mek & svetskunskaper (Folkrace är oxå populärt :) ) så en dylik konstruktion hade troligtvis varit ganska enkel att snickra ihop.

Fast...det är nog en skröna...som alla redan hört... :rodnar
 

sacke

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Ort
08
Hoj
none
Ang. ägaransvar så är det tyvärr på G..........Pratade nyligen med en ''högt'' uppsatt polis....

Men dom kan väl knappast ''ta lappen'' om nån annan framför ditt eget fordon?

Men höga böter lär dom säkert kunna klämma en på!

//Sacke//
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: Re: Har läst igenom vad ni skrivit

Bikerbitch skrev:
jag önskar jag aldrig blir tagen av snuten utan kan försöka behärska gashanden.

Men :confused: HÄNDER det nåt när du vrider om rullen då? :rolleyes:
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Re: Re: Re: Har läst igenom vad ni skrivit

maverick_750rr skrev:
Men :confused: HÄNDER det nåt när du vrider om rullen då? :rolleyes:

Tillräckligt för att jag skall åka fast för fortkörning ja.
om du tror att en strypt 400 med 34 hk inte har något att komma med så tror du fel.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: Re: Re: Re: Har läst igenom vad ni skrivit

Bikerbitch skrev:
om du tror att en strypt 400 med 34 hk inte har något att komma med så tror du fel.

Jämfört med vad? Flyklåpas turboRetta? :D
 

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Falun
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Gjorde en wheelie på sveavägen, åker en liten bit och upptäcker polisen bakom mig (mc-polis). Tänker nu drar jag, men framför mig är det rött och två feta mercor med turkar i + mötande trafik+ vägarbete. Så ändrar mig och kör snällt in till sidan. Får 600 kr i böter för kraftig acceleration :squid som han kallar det + ljudnivå, samt lite annat. Sen på pekar han att det är femtio där men inget jag bötfälls för. Trevlig kille vi står och bubblar om allt möjligt medans han skriver bot. Hans hoj väger 330kg och tycker att min är liten och smidig(tro fan de), haha..
När jag åker där ifrån kommer ett helt koppel med fjortis tjejer(lite fulla) rakt över vägen.
Jag tar lätt 600 kronor i böter, när konsekvenserna kan vara att man klyver en människa mitt på gatan :fakta
Kommer aldrig fundera på att dra snuten i stan igen.
På landsvägen känns det som jag resonerar anorlunda. men stan då stannar jag..
Hade en bekant som körde järnet på en cyklist i ett mindre samhälle, båda dog...


Har hört att blåvita hojarna gör 200+ inge mer, från en polis..
Och nu är min båge stulen(i helgen) så jag åker nog bara cross denna månad,,, och kör på rådjur istället :skrämd
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Zana skrev:
Frågan är hur fort snuthujjarna går när det inte är asfalt under sulorna, eller när vägen inte är rak... >>Typ moppefart<< :fakta

/Zana

Går nog bra mycket fortare æn vad man tror....
Har bott i Strængnæs, dær dom trænar. Har sett många bumsar som gått omkull i S-kurvan ute på fogdø, dær kørde dom fortare och fortare tills någon gick omkull.
Sen har man ju hørt från fler æn ett stælle hur dom ær ute och kør BMW på gripendygnsspåret och leker enduro i stridsvagnspåren...och s-næs lera ær næst halast i hela værlden :fakta
Sen att dom træna(de) GR-style omkørningar mellan 2 lastbilar med slæp medans instruktørerna filmade i backspegeln gør ju saken inte så mycket bættre.
Tro mig, man blir knappast bågesnut om man fick sitt A med B-lappen...dom KAN køra!
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
Re: Re: Har läst igenom vad ni skrivit

Bikerbitch skrev:
Hoppas du inte läste min fråga som att jag tycker det är ballt att dra snuten o kalla dom för dumhuvven
Jag tycker vi behöver mycket fler poliser.

jag önskar jag aldrig blir tagen av snuten utan kan försöka behärska gashanden.

Behärska gas handen, har hört talas om den myten.
Tyvärr har jag aldrig stött på någon hoj ägare som har kunna göra det, Vakna upp grabben.
En fin eftermiddag solen lyser, en raksträcka...........Du vet vad jag talar om, någon gång förr eller senare, kommer du ha farbror blå i hälarna.
Då är det upp till dig om du vill tappa alla dina körkort för att ha kört några ynkliga km/t för fort.
Vissa av oss är beroende av våra körkort i våra jobb.
jag skulle aldrig stanna och har aldrig gjort det.
Finns det något värre när dom jä...smilar och tar ditt körkort, den njutnigen kommer dom aldrig få med mig.
Men vi är alla olika;)
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
Re: Re: Re: Re: Har läst igenom vad ni skrivit

Bikerbitch skrev:
Tillräckligt för att jag skall åka fast för fortkörning ja.
om du tror att en strypt 400 med 34 hk inte har något att komma med så tror du fel.

testade en sådan en gång?
1,2,3,4............132km/t
5,6..............110km/t

Roligt;)
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
att dra en rövare när dom står och knacka på dörren kan vara dumt!.

vid förhör så kan dom ENDAST kräva dig på namn och adress och legitimation,

sedan så är det bara att säga INGEN KOMMENTAR!. hela förhöret.

om du drar en rövare så har dom någonting att gå på, gör inte det om du inte måste,


sök på nätet hur man gör vid ett förhör
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Re: Re: Re: Har läst igenom vad ni skrivit

Aprilia Fan skrev:
Behärska gas handen, har hört talas om den myten.
Tyvärr har jag aldrig stött på någon hoj ägare som har kunna göra det, Vakna upp grabben.
En fin eftermiddag solen lyser, en raksträcka...........Du vet vad jag talar om, någon gång förr eller senare, kommer du ha farbror blå i hälarna.
Då är det upp till dig om du vill tappa alla dina körkort för att ha kört några ynkliga km/t för fort.
Vissa av oss är beroende av våra körkort i våra jobb.
jag skulle aldrig stanna och har aldrig gjort det.
Finns det något värre när dom jä...smilar och tar ditt körkort, den njutnigen kommer dom aldrig få med mig.
Men vi är alla olika;)

Raksträcka. Solen skiner och man är så där snuskigt glad att få vara ute o köra tillsammans med vännerna. Ja. Det är en upplevelse som heter duga. Klart man vill köra fort.
Jag vill köra så fort jag vill överallt. Men jag gör det inte.
Medan jag övningskör så försöker man hålla sig i skinnet.
Skall försöka göra det efter kortet är taget också.
För så mycket jag har kämpat så vill jag inte bli av med det det första jag gör..

Jag respekterar iallafall 30 skyltat och 50 skyltat.
Något som idioterna i bilarna borde göra här utanför gatan innan ett barn kommer dö.
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
DwD skrev:
att dra en rövare när dom står och knacka på dörren kan vara dumt!.

vid förhör så kan dom ENDAST kräva dig på namn och adress och legitimation,

sedan så är det bara att säga INGEN KOMMENTAR!. hela förhöret.

om du drar en rövare så har dom någonting att gå på, gör inte det om du inte måste,


sök på nätet hur man gör vid ett förhör

Menade en trovärdig rövare, du uppger ju aldrig några namn eller liknade, så har dom inget att gå på.
Du måste ju säga något, inte kan du bara sitta tyst i ett förhör.
Du säjer en historia, sedan håller du på den, ändrar inte ett skit.
Sedan väntar du några månader så kommer det hem ett åklagar beslut där det står BROTT KAN EJ STYRKAS.
Har man gett sig in i leken har man ju inget att förlora, man kan ju bara få behålla sitt kort;)
Angående dra en rövare vid dörren kan vara dumt? Hallå vad ska du göra slå igen dörren eller ska du säga att det var du som körde, måste väll förstå att du måste ljuga i det läget.
Dom försöker ju med allt, dom skrämmer ju dig som fan uti allt. Då måste man ha lite ryggrad och kunna stå på sig(då klarar man sig)
Tror att du skulle bli körkort lös du som skrev detta...Tyvärr
Lätt att läsa om hur man ska uppträda i ett förhör, men när du sitter där, är det en annan sak;)
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
Re: Re: Re: Re: Har läst igenom vad ni skrivit

Bikerbitch skrev:
Raksträcka. Solen skiner och man är så där snuskigt glad att få vara ute o köra tillsammans med vännerna. Ja. Det är en upplevelse som heter duga. Klart man vill köra fort.
Jag vill köra så fort jag vill överallt. Men jag gör det inte.
Medan jag övningskör så försöker man hålla sig i skinnet.
Skall försöka göra det efter kortet är taget också.
För så mycket jag har kämpat så vill jag inte bli av med det det första jag gör..

Jag respekterar iallafall 30 skyltat och 50 skyltat.
Något som idioterna i bilarna borde göra här utanför gatan innan ett barn kommer dö.

Jag respekterar också 30 och 50 skyltar;)
Hör av dig när du har haft kortet i någon månad, så ska vi se om du håller farten:)
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Aprilia Fan skrev:
Menade en trovärdig rövare, du uppger ju aldrig några namn eller liknade, så har dom inget att gå på.
Du måste ju säga något, inte kan du bara sitta tyst i ett förhör.
Du säjer en historia, sedan håller du på den, ändrar inte ett skit.
Sedan väntar du några månader så kommer det hem ett åklagar beslut där det står BROTT KAN EJ STYRKAS.
Har man gett sig in i leken har man ju inget att förlora, man kan ju bara få behålla sitt kort;)
Angående dra en rövare vid dörren kan vara dumt? Hallå vad ska du göra slå igen dörren eller ska du säga att det var du som körde, måste väll förstå att du måste ljuga i det läget.
Dom försöker ju med allt, dom skrämmer ju dig som fan uti allt. Då måste man ha lite ryggrad och kunna stå på sig(då klarar man sig)
Tror att du skulle bli körkort lös du som skrev detta...Tyvärr
Lätt att läsa om hur man ska uppträda i ett förhör, men när du sitter där, är det en annan sak;)

stop nu, om dom står utan för dörren och vill in, fråga efter husransakan, vilket dom inte har....
vill dom in i ditt garage för att kolla på hojen, så måste dom ha husransakan igen.

när du träffar dom.. magen kommer att pirra och du lär säkert ha 1000 i puls,, men ta det lungt.

du måste inte svara på deras frågor. och säger dom att dom vill ta in dig på förhör, så säg att du kommer att svara ingen kommentar på dina frågor.

och då har dom ingenting att gå på, = ingen fall.

om du säger att åke larsson har lånat din hoj för att du skulle sälja den.. då kanske dom vill se din annons för hojen att den var till salu etc, för du skulle ju inte bara haffa en kille på gatan som ville köpa din hoj?.

du måste behålla din trovärdighet, det är den dom vill förstöra.

säg "ingen kommentar" så kan du dra din rövare sedan om dom fortsätter att bråka med dig,

och JA .. du har rätt att säga ingen kommentar. du är endast skylldig visa legitimation adress uppgifter etc.

men hittar du på något som inte håller så förstör dom din trovärdighet.

ex.
polis- har du kört hojen...
du- ingen kommentar.

då har dom ingenting att gå på.och det kommer dom fatta, men sedan är det du som måste ha ryggrad att säga ingen kommentar .. dom kommer säkert att bli förbannade :D
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
DwD skrev:
stop nu, om dom står utan för dörren och vill in, fråga efter husransakan, vilket dom inte har....
vill dom in i ditt garage för att kolla på hojen, så måste dom ha husransakan igen.

när du träffar dom.. magen kommer att pirra och du lär säkert ha 1000 i puls,, men ta det lungt.

du måste inte svara på deras frågor. och säger dom att dom vill ta in dig på förhör, så säg att du kommer att svara ingen kommentar på dina frågor.

och då har dom ingenting att gå på, = ingen fall.

om du säger att åke larsson har lånat din hoj för att du skulle sälja den.. då kanske dom vill se din annons för hojen att den var till salu etc, för du skulle ju inte bara haffa en kille på gatan som ville köpa din hoj?.

du måste behålla din trovärdighet, det är den dom vill förstöra.

säg "ingen kommentar" så kan du dra din rövare sedan om dom fortsätter att bråka med dig,

och JA .. du har rätt att säga ingen kommentar. du är endast skylldig visa legitimation adress uppgifter etc.

men hittar du på något som inte håller så förstör dom din trovärdighet.

ex.
polis- har du kört hojen...
du- ingen kommentar.

då har dom ingenting att gå på.och det kommer dom fatta, men sedan är det du som måste ha ryggrad att säga ingen kommentar .. dom kommer säkert att bli förbannade :D

Okej, men är det trovärdigt att säga ingen kommetar?
Man behöver väl inte ha en annons för att sälja en hoj!
Det är en annan sak när du sitter där.
Men jag respekterar det du säger;)
Hoppas du inte beöver sitta i den sitsen.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
har suttit i den sittsen :(
och då visste jag inte det där med ingen kommentar, det fick jag reda på efteråt. blev rätt förbannad på utredaren efteråt

det gällde inte mig men en polare.
att säga ingen kommentar förstör inte din trovärdighet, det är din rättighet att säga.

något som jag rekomenderar är att spela in samtalet med dom på något sätt.
för dom försöker med en massa knep för att få dig att tala som dom ingentligen inte får göra.

vid en fråga så kommer dom även att ta en lång paus för att få dig att döda tystnaden, gör inte det!.

sök på nätet på förhörs teknik.
jävligt bra att ha när det händer!
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
DwD skrev:
har suttit i den sittsen :(
och då visste jag inte det där med ingen kommentar, det fick jag reda på efteråt. blev rätt förbannad på utredaren efteråt

det gällde inte mig men en polare.
att säga ingen kommentar förstör inte din trovärdighet, det är din rättighet att säga.

något som jag rekomenderar är att spela in samtalet med dom på något sätt.
för dom försöker med en massa knep för att få dig att tala som dom ingentligen inte får göra.

vid en fråga så kommer dom även att ta en lång paus för att få dig att döda tystnaden, gör inte det!.

sök på nätet på förhörs teknik.
jävligt bra att ha när det händer!

Vakna upp till verkigheten, vi bor i Sverige inte amerika.
Om man säger ingen kommmentar, så kommer du få hålla på att bråka med dom ett bra tag.
Har suttit i sitsen 4 gånger och jag kör ännu;)
 

Iceman

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Slätten
Hoj
Numera FD. Knutte
Ägaransvar vid fortkörning?

Det finns lösning på allt. Montera nummerplåten i innerskärmen. Eller ha en väldigt smutsig nummerplåt.
gasa efter erfarenhet (CBR, MILLE R, R1:eek:r och Hayabusor= fullgas)

Det är bättre med 300:- i böter för att man kör med en nummerplåt som inte syns än att förlora lappen.

Att gasa ifrån Herr Batong är inte en lek och bör inte göras av oerfarna, varför?

Adrenalinet pumpar ur öronen, omdömet rubbas (bättre fly än illa fäkta) om du blir jagad i sta´n med mycket folk, tokgasa INTE. Kör hellre mellan "grisar" och andra hindrande föremål och skaffa dig försprång tills du kan blåsa på "säker" väg.

Men framför allt, fly där du känner området och håll dig borta från motorvägar och trafikleder.

En radio är alltid snabbare än världens snabbaste hoj.

Kör du grusmaskin? Då är valet mycket lättare, kör av vägen.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top