Du, jag var SÅ nära döden

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Stoppsladd skrev:
Färdig disskuterat!!

Eftersom jag är officiell språkpolis idag måste jag..

..det heter färdigdiskuterat. Ett ord. Ett "s" i diskuterat.

Carry on with the work now, ladies and germz...
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Zee skrev:
Eftersom jag är officiell språkpolis idag måste jag..

..det heter färdigdiskuterat. Ett ord. Ett "s" i diskuterat.

Carry on with the work now, ladies and germz...



Bara väntade på det där.... :tungan :D
 

Gabor

Guest
Stoppsladd skrev:
Fick massa jobbiga kommentarer när jag hade krockat med bågen förra året. Och då i första hand av dom hojlösa gubbarna på jobbet.... :kocko

Tex: "Ska du inte sluta köra hoj nu då?"
-Nej varför det? Har du krockat/ kört av med bilen nån gång?
"Ja det har väl hänt.....(funderande)"
-Kör du bil i dag?
"Ja....."
-Ja då så!!!

Färdig disskuterat!! :fatta!

Där har vi dom, dom som inte vågar, får, eller har massa andra undanflykter.

Det är synd om såna, bjud dom på en riktig tur, så ska du se på andra tongångar.
Skillsmässor, hus försäljningar mm kommer att öka i ditt granskap.. :Bugar
 
Last edited:

GuBe2

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Himla secondhand :-/
YESSS!!!!!

VIKKEN KANON-TRÅD !!!!

stony skrev:
Kom fram en unge runt 4år när jag tankade förra sommarn och han var helt såld på motorcyklar, sen kom frågan.. är det du som är ghost rider :3freak

Var tvungen att säga Ja.. men säg det inte till nån.
Ville inte göra knatten besviken (han hade ju redan bestämt sig att det var GR han snackade med)

Aldrig sett en unge skina upp så som han gjorde. Sen fick jag en liten kram av honom :)

Hoppas han tar det med ro när han blir äldre :hihi
:tummenupp - Va Gulligt ! -
wub.gif








Maria1980 skrev:
Det är okej att säga att man ska köpa hoj, om man sen gör det
Ah !!! :) ( "Trevligt" att läsa ... ) :hoppa hm...





Har själv snackat m en polare en gång i tiden , månader i ända, säsong efter säsong
om dendär HÄRLIGA, HÄFTIGA, långa touring-resan vi skulle göra ....

Och vi skulle " - Dra t Grekland och Solen och ... härligt ... " -
icon6.gif


några månader senare .... :

" - Ja, eller Italien ... det är ju lite närmare ... "

någon säsong senare .... :

" - Tyskland kanske ? ... det är ju också .. .. härligt ( inte så många som tänkt på det ... ) "

ytterligare någon säsong senare .... :

" - Eh.. ja.. Men Danmark då ! DET ligger ju inte så långt bo .... "



- >> Behöver jag säga att vi aldrig åkte nånstans tillsammans...
Inte ens runt trakterna där vi bor ...

icon2.gif
Några år senare åkte jag SJÄLV på mitt livs resa m helt nyköpt CBR 600 :
en JätteBautaMega-Tour på över 1200 mil på 14 dagar.

( Menar inte de e någe rekord - men före det hade jag kört max typ Stockholm - Linköping t.o.r. på min RD 350 ...
Liiiite skillnad , för mej ... :rolleyes: . . . . . Denhär gången blev det :
- Sverige-Tyskland m Autobahn-Alperna*-Italien-Frankrike m Rivieran*-Spanien-Gibraltar-Spanien-Portugal
> 2 dygn i Lisboa < ( enda köruppehållet )
-Spanien-Frankrike-Holland-Belgien-Tyskland-Danmark-Sverige : wow! + puh!
-Upplevelser som skulle räcka en månad att berätta om ... )




Pumbalaa skrev:
. . . . . en sån där bingolottohoj?
:rofl
En av de bästa ! :tummenupp




Mvh.
´ G ´
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Zee skrev:
Jag kan reta mig som fan på folk som inte har sunt förnuft!
Men vafan, länken funkar inte!! :huvet


:rolleyes:

Pinsamt när man märker att man själv brukar dra någon av de klyschor som nämnts i tråden.

En klyscha (eller vad man ska kalla det) som jag själv irriterat mig på är att det är alltid är massor med folk som ska visa sitt intresse men bortförklarar sig med nån dålig ursäkt:

Fråga: Vem vill köra en sväng i solen?

Svar: Jag är fetpå! Synd bara att jag inte har tagit mitt körkort än.../inte köpt en motorcykel än.../inte har en mc som fungerar....osv... :3freak
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Haha, kul tråd!

Fick den gamla vanliga kommentaren av en volvo240 raggare häromdagen:

"Är det din hoj, en R1:a va?"
"Jo, det är det."
"Ahh, måste va skitgött att köra hoj?"
"Jo, det är det faktiskt"
"mmm, jag ska också ta hojkort till nästa sommar"
"Jasså, ska du. Vad ska du ha för hoj?" (bryr mig jättemycke :rolleyes: )
"Jo, jag ska nog också köpa en r1:a, men jag ska turbokonvertera den. Det måste man ju så man får lite kraft i motorn!"
"öhhh... ja, just det! tror nog du ska skaffa en strypt 600 först... :7peta "
"Näfan."

Helt slut i huvudet. Min polare och jag bara ställde oss och asgarva när vi väl blivit av med fuckot! Det värsta var att hans tjej stod precis bredvid och tittade lite snett på honom. Pinsamt även för henne... :lol :hihi
 

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett hål i vägen
Hoj
gixxer 1000 k5
För ett par årsedan så åkte jag hem till min morbror som är en typisk "återfallsknutte" givetvis så kör han en spliter ny HD...

-hur går den nya bågen?
-Jo tack som fan!
-ok...
-jag har varit i Norge och kört med grabbarna...
-det låter kul... mkt svängar där va?
-du mina kompisar hade inte en chans du vet man kan ju lägga ner hojjen som satan i kurvorna...och sen så bara man kör ifrån dem på vridet...
-ok men skrapar inte det i? trannskåpan eller avgassystemet...
-så mkt behöver man inte lägga ner... man måste ju se upp med all hk i den här nya hd...
Vad kör dina kompisar då?
-Norton vilka skit hojjar...
-hehe det menar du inte?
-har du gjort något kul med hd då?
-det är klart rakarör för det retar grannarna sen så sitter det ett annat luftfilter och nålar i den med...väskor mm...
-Vill du prova min hoj?(drevad R1)
-visst kan jag det om jag bara kan vika ihop kroppen så...

Så han tar på sig fransjackan och vurpollonet till hjälm....

-ok ta det lite lungt... känn dig för innan du gasar eller bromsar... det är ingen hd du vet?

så ser man hur min morbror drar i väg på en liten raka....och det bara tok reser... jävla puko man är tänkte jag... hur skall jag förklara för hans fru att han har klotat...men han har nog mer en råd att betala en ny hoj till mig om han inte dör...

Han kommer tillbaka efter fem minuter....
-mumel mumel jävla farlig hoj det där...
-jaså tycker du det? han du med att svänga lite?
-nopp men jag han med att fatta att det är mkt hästar och sjukt bra bromsar på din hoj...
-bättre en din hd eller? hehe
-mumel mumel ja...
-jag har lite att fixa med så vi kan väl höras senare någon dag...
-visst... skall vi ta en sväng tillsammans då eller?
-ja hej då
-hej hej...

det har aldrig blivit någon sväng tillsammans... han har inte pratat så mkt hoj med mig heller för den delen...

//Henkan
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Det jag är mest trött på:

Då man snackar om att man håller på att ta mckort på jobbet eller så får man höra av alla gamlingar,

- "Äh det är väl inte så svårt att ta, det har ju tillochmed jag gjort."

- JA IFORM AV ATT FÅTT DET PÅ KÖPET DÅ DU TOG B, GUBBE!

:hihi

Farsgubben får jag höra det av heeela tiden, dock retas han bara, erkänner att han aldrig skulle sätta sig på en hoj i trafik.



Fy så avundsjuk jag är.....
 

iuridae

www.veteranstallet.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Kramfors
Hoj
CBR 900RR Fireblade
Super-Henkan skrev:
För ett par årsedan så åkte jag hem till min morbror som är en typisk "återfallsknutte" givetvis så kör han en spliter ny HD...

-hur går den nya bågen?
-Jo tack som fan!
-ok...
-jag har varit i Norge och kört med grabbarna...
-det låter kul... mkt svängar där va?
-du mina kompisar hade inte en chans du vet man kan ju lägga ner hojjen som satan i kurvorna...och sen så bara man kör ifrån dem på vridet...
-ok men skrapar inte det i? trannskåpan eller avgassystemet...
-så mkt behöver man inte lägga ner... man måste ju se upp med all hk i den här nya hd...
Vad kör dina kompisar då?
-Norton vilka skit hojjar...
-hehe det menar du inte?
-har du gjort något kul med hd då?
-det är klart rakarör för det retar grannarna sen så sitter det ett annat luftfilter och nålar i den med...väskor mm...
-Vill du prova min hoj?(drevad R1)
-visst kan jag det om jag bara kan vika ihop kroppen så...

Så han tar på sig fransjackan och vurpollonet till hjälm....

-ok ta det lite lungt... känn dig för innan du gasar eller bromsar... det är ingen hd du vet?

så ser man hur min morbror drar i väg på en liten raka....och det bara tok reser... jävla puko man är tänkte jag... hur skall jag förklara för hans fru att han har klotat...men han har nog mer en råd att betala en ny hoj till mig om han inte dör...

Han kommer tillbaka efter fem minuter....
-mumel mumel jävla farlig hoj det där...
-jaså tycker du det? han du med att svänga lite?
-nopp men jag han med att fatta att det är mkt hästar och sjukt bra bromsar på din hoj...
-bättre en din hd eller? hehe
-mumel mumel ja...
-jag har lite att fixa med så vi kan väl höras senare någon dag...
-visst... skall vi ta en sväng tillsammans då eller?
-ja hej då
-hej hej...

det har aldrig blivit någon sväng tillsammans... han har inte pratat så mkt hoj med mig heller för den delen...

//Henkan
hahahaha :rofl så jekla skön story! Skulle nästan vilja sett minen på han efteråt :D
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Alltså, "hojbroder" är ju det absolut värsta (exemplevis "R.I.P. hojbroder", får mig att bli spyfärdig).
Fast även utrycket "knutte", eller "biker" (eftersom man måste ha engelska utryck på allt) är ju ofattbart fjantigt. Vad är alla som kör bil då? "Car Drivers"?
 

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Söder om Centrum
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
Hahahaha! Ja jävlar, kan bara hålla med... sitter här och dricker pilsner och asgarvar... så många solskenshistorier... denna och bingolotto-hojen var fan bäst. Själv tampas man bara av arabungarnas "ey, fet hoj, får man gaza den?"

Drömmen om att brudarna skulle intressera sig hade jag gett upp långt innan jag skaffade hoj, men samma dag som jag fick den så gled det upp två blonda saker med stora "ambitioner" och bara gnällde och bad med sina hundvalpsögon "Snälla, kan inte vi få åka meeeed? Bara en liiiten runda?", är det då man tycker ensitscuts är världens sämsta uppfinning? :D

iuridae skrev:
hahahaha :rofl så jekla skön story! Skulle nästan vilja sett minen på han efteråt :D
 

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
snart =)
badcat skrev:
"Åhå, fan va slitet ditt bakdäck är jämfört med fram?... Du kör väl bara på bakhjulet förstås?"..
Suck..Ja..i korsningar, rondeller är särskilt lätta å praktiska att ta på bakslangen. Och vid rödljus brukar jag lägga framhjulet på bagageluckan på framförvarande.. Pappskalle!

har inte läst klart än så jag vet inte om någon redan kommenterat den här men jag måste bara säga att jag satte maten i halsen och fick hosta i 30 sec för att kunna andas :D :D :D

(självklart så läser man ju på sh när man käkar kvällsmat :yoparty )
 

Duke0

Medlem
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Suzuki RG 125 F 1992
Mattias skrev:
Styling och tröja över lädret är pinsamt. Sluta med sånt skit genast!


Ja styling kan ju töntiga bilfjantar hålla på med som tynger ned redan tunga bilar med bilstereo larv...har inget med mc att göra helt enkelt..
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Ingen direkt kommentar men jag börjar tröttna på alla oinsatta som undrar varför man inte åker retta. "Du vet, du ska köpa R1 då får du massor av brudar". Kan inte annat än tycka synd om dem för att de är så snäva. (Jag har aldrig provat R1:a och säger inte att det är en dålig hoj men jag tänkte växa ur min 900 först).

Wip skrev:
Det går att göra åt andra hållet också..... .....-"Oj, har du skaffat hoj!" Som det var det självklart att bara snacka men inte att göra.

Jag log bara lite, men tänkte :arsele

// Wip


Klockrent! :klappar
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
för ett par veckor sedan, när jag stod på macken för att tanka, så kom en kille på moppe & stannade precis brevid mig (skulle också tanka)

han börja snacka en massa (som alla moppefuckon gör)

- fin hoj
- ja, den duger till mig
- e det din ?
- nä, varför tror du jag har skinnställ & står och tankar den ?
- ehh.. haha, joo ... går den bra ?
- visst gör den det.
- det är en ninja va ?
- FÖRLÅT ????? Nä, ser du inte att det står Yamaha R6 ?? (pekar)
- ehhh ...

gick in & betalade, försvann innan han ställa flera dumma frågor
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Kay skrev:
Hört på stortorget i Malmö...

Fucko 1: ooo kolla R6an!
Fucko 2: Vad är det för skilnad på R6 och R1?
Fucko 1: R1 är på en liter, R6 är på 6, MYKCET grymmare, men väger mer.


Detta har inget med hoj att göra men hörde ett par småungar prata.
Det var ett litet gäng på ca 5st.

Den ena sa: Shit du skulle varit med igår. Vi rökte Ectesy, fan va höga vi blev.
Den andra: Fan va coolt. Jag vill också göra det.
Den första fortsatte nu att snacka skit...

Jag gick bara förbi och skrattade... tänkte röka e... hahaha :kocko

Jo en sak till, förstår om man har en sporthoj (behöver ej va sport..) och frikopplar och gasar till lite.. så som många gör för att det ska låta lite..
Men att gör samma sak med en moppe är ironiskt.. hehe så en kille inne i stan idag, han låg bakom en bil, ca 1 meter och gasade och gasade, vill kanske vara cool. Men han släppte upp kopplingen lite då och då, och det var inte lång ifrån att han satte sig i bilen. Då skulle jag skrattat.. och tyckt synd om bilföraren..!
 
Last edited:

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Jo en sak till, förstår om man har en sporthoj (behöver ej va sport..) och frikopplar och gasar till lite.. så som många gör för att det ska låta lite..
Men att gör samma sak med en moppe är ironiskt.. hehe så en kille inne i stan idag, han låg bakom en bil, ca 1 meter och gasade och gasade, vill kanske vara cool. Men han släppte upp kopplingen lite då och då, och det var inte lång ifrån att han satte sig i bilen. Då skulle jag skrattat.. och tyckt synd om bilföraren..!

Haha, har varit ute för nästan samma sak. En kille på vespa (alltså automatare) körde omkring i stan en sen lördagskväll för att imponera :va på brudarna. Körde och gasa, släppte gasen, gasa på igen, släppte gasen, gasa på igen osv. osv... antingen skulle det låta som om han växlade eller var det just det här så kallade frikopplingsyndormet han var ute efter :D :hihi
Kunde ju inte annat än ställa sig och asgarva åt skiten!

OT: HATA ALLA FJORTISAR SOM KÖR OMKRING MED HJÄLMEN UPPE PÅ HUVUDET MED "HAKSKYDDET" VID PANNAN... vad är det för mening med det?
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Vapor skrev:
OT: HATA ALLA FJORTISAR SOM KÖR OMKRING MED HJÄLMEN UPPE PÅ HUVUDET MED "HAKSKYDDET" VID PANNAN... vad är det för mening med det?

Jaaa äntligen är inte själv om denna fundering! Ser ju fjolligt ut, man kan tappa en "dyr" hjälm och är ju inte ett under av säkerhet att köra så ... varför!?!?

Måppefukcå
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top