Johannes L
Ny medlem
- Gick med
- 12 Apr 2010
- Ort
- OSBY
- Hoj
- Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Av ren nyfikenhet frågar jag vad du baserar det på? Egna tester?
Vi testade detta i praktiken på riskutbildningen och det resultat vi fick där får iallafall mig känna att det ska rätt jävla mycket till för att en hoj ska bromsa fortare än en bil. Möjligtvis kan en modern sportis stanna snabbare än en Nissan Micra från sent 80tal med M&s däck. Annars har väl en bil alla fördelar med dubbel så många däck, där däcken dessutom har betydligt större anläggningsyta än mc däck, dubbelt så många bromsskivor, dubbelt så stora skivor på bakhjulen, och man kan bromsa 100% utan risk för att bakhjulen lyfter.
Har svårt att se hur en mc skulle ha någon fördel, om man inte heter Rossi. Visst har en bil mer massa som ska bromsas men vi testade en Honda hornet mot en VW golf, och hojen var inte ens i närheten av att hinna bromsa på samma sträcka.
Vi testade detta i praktiken på riskutbildningen och det resultat vi fick där får iallafall mig känna att det ska rätt jävla mycket till för att en hoj ska bromsa fortare än en bil. Möjligtvis kan en modern sportis stanna snabbare än en Nissan Micra från sent 80tal med M&s däck. Annars har väl en bil alla fördelar med dubbel så många däck, där däcken dessutom har betydligt större anläggningsyta än mc däck, dubbelt så många bromsskivor, dubbelt så stora skivor på bakhjulen, och man kan bromsa 100% utan risk för att bakhjulen lyfter.
Har svårt att se hur en mc skulle ha någon fördel, om man inte heter Rossi. Visst har en bil mer massa som ska bromsas men vi testade en Honda hornet mot en VW golf, och hojen var inte ens i närheten av att hinna bromsa på samma sträcka.
Last edited: