Du som körde söderut från älmhult...

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Glöm inte att OM du vinglat till vare sig det var av vinddraget eller förvåning och mc-föraren faktiskt vurpat så hade det ofelbart:

1. kommit en tråd där det varit lynchstämning mot bilisten som "prejade" hojföraren
2. kommit en tråd om att Trafikverket borde sättas dit för mord/mordförsök för att de monterat ett mc-förar-slaktar-räcke mitt i vägen sådär!

:crash

Haha så sant :D

Fan nu får grabbarna i Extremt beteende debatten vatten på sin kvarn. :(

hehe förlåt.. Var inte menat att detta skulle bli en diskussionstråd. Ärligt talat kunde jag aldrig tänka mig att det ens finns något diskuterbart i ämnet.

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Det mest skrämmande är de som på något sätt försvarar det trådskaparen vänder sig emot......
....... Finns det någon logik i att tycka det är okej att fara fram som en idiot där man riskerar sitt eget och andras liv mer än nödvändigt..

Precis min tanke. Trodde som sagt verkligen inte att det ens fanns något att grunda en diskussion på i min trådstart.

Troetter

Drömmer om en värld i veblen.
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
-
Gnällhoj.com - Stället där moppepojkar och reflexbärande vägsniglar tagit över...

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Last edited:

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
hah.. Att köra MC genererar mycket testosteron förstår jag. :hihi

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kanske han hade lite panik över kebabpizzan som ville ut fortare än den kom in.

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj

Kan hände den bäste :)

Vem var det som fuCkinG körde då? Han lär ju hänga här, för det gör väl alla? Vad eXakt var det för hoj?

Även om jag hade haft nån chans att se vad det var för hoj spelar det ingen roll för tråden handlar absolut inte om att hänga ut någon. Om någon nu råkar veta vem det är finns ingen anledning att skriva det här.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Fast å andra sidan så är det ju värre att att riskera en krasch för att man är skitnödig, om kebabpizzan verkligen vill ut så kommer den definitivt ut om man klotar, hur många fyllon bajsar inte på sig då dom har somnat? Och samma princip gäller ju om du klotar och tuppar av för en kort stund, då kan du inte hålla emot längre och kebabpizzan kommer ut ( pinsamt blir det ju om ambulansföraren känner din tjej)

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Fast å andra sidan så är det ju värre att att riskera en krasch för att man är skitnödig, om kebabpizzan verkligen vill ut så kommer den definitivt ut om man klotar, hur många fyllon bajsar inte på sig då dom har somnat? Och samma princip gäller ju om du klotar och tuppar av för en kort stund, då kan du inte hålla emot längre och kebabpizzan kommer ut ( pinsamt blir det ju om ambulansföraren känner din tjej)

Är det inte dags för dig att åka till Gotland eller var du nu brukar hålla till på sommarn :hej:hej

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Fakk, ambulanskillen känner ju faktiskt kärringen.:gnissla

Hmm, kan man limma på torrdräktens muddar på skinnstället.:crash

PixxarOne

Ny medlem
Gick med
14 May 2013
Hoj
1998 Kawasaki ZX9R
Om ni tänker efter så vart problemet ganska mycket större efter GR filmen kom ?
Är vad jag tycker iaf och ser dagligen idioter som försöker ha samma körstil som han på filmen.
Samma still på omkörningar på insidan. Kör om på dom mest livsfarliga sätt man kan mm ....

Ser ju så enkelt ut på film. Min sån sa samma sak. Jag ska köpa hoj när jag blir 18. GSXR 1000. Du glöm det :mad::smasha:crash

jetson

Guest
Du tycks inte ha greppat situationen eller så läser du helt enkelt inte vad jag skriver. Om en hoj signalerar till mig att denne vill köra om, eller visar det genom att ligga bakom mig långt till vänster, underlättar jag självfallet en omkörning. Men hur menar du att jag ska kunna underlätta en omkörning som jag inte vet kommer att ske? Hur ska jag kunna underlätta omkörning för en motorcyklist som jag inte ens vet finns förrän han redan har bombat förbi mig?

Jag nämnde aldrig att jag inte underlättar omkörningen för att han har dålig körstil. Det var dina ord. Läs och begrunda. Låtsaspolis har heller inte med saken att göra, styr inte diskussionen till något irrelevant.

Som att diskutera med en knäskål.

Ok bra, tyckte det lät som att du hade lite förvsvåra-omkörning-blinka med helljuset- attityd.

Hursomhelst, du lär hålla bättre uppsikt bakåt efter den här incidenten så det kan vi ju tacka brassarn för :tummenupp

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Är det inte dags för dig att åka till Gotland eller var du nu brukar hålla till på sommarn :hej:hej
Vänta lite nu....
Jag har inte klotat. Jag föreställde mig senariot om det nu skulle hända.Att bajsa på sig efter en krasch:död
Däremot så vet jag om folk som har bajsat på sig på fyllan:gnissla
Hur blev bajs ett ämne i denna tråd?

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
TS, tycker du verkar vara lite känslig. Du vet väl själv som motorcyklist att omdöme och allt som heter intelligens försvinner för väldigt många när dom sätter sig på en hoj. Jag försvarar inte alls föraren på något sätt. Och det du berättar,liknande saker har hänt mig många ggr, jag bor i Sthlm och ser idioti på hojar varje dag. Det kommer aldrig att ändras, alla vill tro att dom har en GR inom sig. Det är spännande och roligt att köra fort. Det krävs extrem disciplin och mognad för att inte bryta mot lagar när man kör en snabb hoj. Föraren i fråga verkar vara en idiot. Ingen snack om saken. Finns inga ursäkter att köra som han gjorde, men jag blir inte förvånad. Släpp det, var glad att du inte är sån själv, för förare som honom/henne kommer alltid att finnas. Även om föraren nu i fråga läser det här och får sig en tankeställare så kommer allt vett att vara borta nästa gång han/hon sätter sig på en hoj. I alla fall till slut, vissa är så,dom lär sig aldrig.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO