Oskar_ericson
Ny medlem
Ja, och v70´ns svängradie är kass. Ofta dom äldre, med den stora motorn.
Vad gillar ni Passater?
VM i OT?
Nej det behövs inte, min pappa cyklar till jobbet!
Ja, och v70´ns svängradie är kass. Ofta dom äldre, med den stora motorn.
Vad gillar ni Passater?
VM i OT?
Ok bra, tyckte det lät som att du hade lite förvsvåra-omkörning-blinka med helljuset- attityd.
Hursomhelst, du lär hålla bättre uppsikt bakåt efter den här incidenten så det kan vi ju tacka brassarn för
TS, tycker du verkar vara lite känslig. Du vet väl själv som motorcyklist att omdöme och allt som heter intelligens försvinner för väldigt många när dom sätter sig på en hoj. Jag försvarar inte alls föraren på något sätt. Och det du berättar,liknande saker har hänt mig många ggr, jag bor i Sthlm och ser idioti på hojar varje dag. Det kommer aldrig att ändras, alla vill tro att dom har en GR inom sig. Det är spännande och roligt att köra fort. Det krävs extrem disciplin och mognad för att inte bryta mot lagar när man kör en snabb hoj. Föraren i fråga verkar vara en idiot. Ingen snack om saken. Finns inga ursäkter att köra som han gjorde, men jag blir inte förvånad. Släpp det, var glad att du inte är sån själv, för förare som honom/henne kommer alltid att finnas. Även om föraren nu i fråga läser det här och får sig en tankeställare så kommer allt vett att vara borta nästa gång han/hon sätter sig på en hoj. I alla fall till slut, vissa är så,dom lär sig aldrig.
Mamma säger att det bara är polisen som får köra fortare än 120 km/h på svensk väg
Nja, må så vara att jag hörde hojen innan men tydligen inte tillräckligt för att hinna inse att det var en osannorlik omkörning på gång och flytta min bil. Men hurvida jag hörde hojen eller ej innan den körde om hör väl inte till saken egentligen. Vad jag ville få sagt är bara att jag tycker att gränsen går när någon annan lägger sitt liv på mitt direkta ansvar att inte råka göra minsta fel i trafiken.
När man brassa 200+ med hojen så reagerar trafiken i typ slow motion. Reagerar någon i trafiken så är det ingen fara då reaktionstid och förflyttning går så långsamt.
Nu är du ute och cyklar. En riktigt sporthojspilot kan bromsa bort vilken svenssonbilist som helst. När sporthojssinnet plingar och varnar för att Nisse söndagstrafikant ska göra ett oannonserat filbyte så slår sporthojspiloten på en bromsning så hårt att tiden inte bara går långsammare, den går bakåt. Och en mikrosekund senare står Nisses Volvo hemma i garaget igen och sporthojspiloten har fri lejd att bomba vidare i 200+.Va? Man har ca 1 sekunds reaktionstid från att ögat ser något till att handen drar i bromshandtaget. Kanske något kortare om man ligger med fingrarna på handtaget redan.
Det tar väl ca 2 sekunder att köra 60 meter i 200kmh.en bil hinner flytta sig ganska långt på 2 sekunder men man på mc hinner garanterat inte bromsa in på 2 sekunder.
Va? Man har ca 1 sekunds reaktionstid från att ögat ser något till att handen drar i bromshandtaget. Kanske något kortare om man ligger med fingrarna på handtaget redan.
Det tar väl ca 2 sekunder att köra 60 meter i 200kmh.en bil hinner flytta sig ganska långt på 2 sekunder men man på mc hinner garanterat inte bromsa in på 2 sekunder.
Nu är du ute och cyklar. En riktigt sporthojspilot kan bromsa bort vilken svenssonbilist som helst. När sporthojssinnet plingar och varnar för att Nisse söndagstrafikant ska göra ett oannonserat filbyte så slår sporthojspiloten på en bromsning så hårt att tiden inte bara går långsammare, den går bakåt. Och en mikrosekund senare står Nisses Volvo hemma i garaget igen och sporthojspiloten har fri lejd att bomba vidare i 200+.
Om inte sporthojen hade ABS förstås för då hade allt gått åt helvete.
Att bil bromsar in gör inte så mycket. Hastigheterna skiljer sig så innihelvete mycket. Där av slow-motion effekten.
Var lite wild and crazy och testa istället för att teorisera, så kanske polletten trillar ner vad jag menar
Nja, må så vara att jag hörde hojen innan men tydligen inte tillräckligt för att hinna inse att det var en osannorlik omkörning på gång och flytta min bil. Men hurvida jag hörde hojen eller ej innan den körde om hör väl inte till saken egentligen. Vad jag ville få sagt är bara att jag tycker att gränsen går när någon annan lägger sitt liv på mitt direkta ansvar att inte råka göra minsta fel i trafiken.
Sen att folk kör fort, har brölande hojar osv gör mig annars bara glad. Jag gläds aldrig åt att någon blir av med körkortet bara för att de kört för fort.
Nu är du ute och cyklar. En riktigt sporthojspilot kan bromsa bort vilken svenssonbilist som helst. När sporthojssinnet plingar och varnar för att Nisse söndagstrafikant ska göra ett oannonserat filbyte så slår sporthojspiloten på en bromsning så hårt att tiden inte bara går långsammare, den går bakåt. Och en mikrosekund senare står Nisses Volvo hemma i garaget igen och sporthojspiloten har fri lejd att bomba vidare i 200+.
Om inte sporthojen hade ABS förstås för då hade allt gått åt helvete.
Att bil bromsar in gör inte så mycket. Hastigheterna skiljer sig så innihelvete mycket. Där av slow-motion effekten.
Var lite wild and crazy och testa istället för att teorisera, så kanske polletten trillar ner vad jag menar
Jag tänkte mest i banor som: "hoppsan nu hör jag att här kommer troligtvis en idiot i helt sjuk hastighet, bäst jag ligger kvar där jag ligger tills i min fil tills jag ser var fan dåren går om mig så jag inte blir påkörd av han och riskerar mitt och galningens liv."
Men det är bara jag, någon annan kanske uppfattar det mer farligt trots att han visste att han kommer bli omkörd i överljudsfart på höger eller vänster sida.
Jag tar nog för lätt på saker och ting
För den delen har en bil avsevärt mycket kortare inbromsningssträcka än en mc.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|