Ducati presenterar officiellt hypermotard!!!!!!!

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Är shift tech en US site ?

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Ser fram emot Mantorp-rapport
//m
Det blir en Gotlandsrapport istället då det blev bra mycket mer köra.

Körde buntband på framfjädringen och den var aldrig ens nära att bottna så jag släppte faktiskt upp den ett varv till (6 varv från max). Har fortfarande nästan 1/3 del fjädringsväg kvar även efter upprepade pass med högt tempo på banan.

Bak däremot....mitt bakdäck tog stryk...
Redan på Mantorp kunde jag se ett halvbra slitage och på Gotland gick det fortare och vart än värre.
Framförallt var det den markerade biten på bilden där däcket "tearade", jag använde buntband, mixtrade med retur, förspänning och däcks tryck men fick aldrig ordning på det.

Ska göra lite mer research och kolla mina inställningar men kommer säkert välja annat däck när jag byter också.
Tar gärna emot tips på hur ni andra upplever/ställt in fjädringen bak.

/N

Bifogat

• däck.JPG
    däck.JPG
    184.7 KB · Visningar: 89
Last edited:

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Hoj
660
Hur funkar den på riktigt dåliga vägar med hål, lagningar och uppbuktningar från rötter i asfalten?
Monstret som jag har nu är ingen höjdare på sådana vägar då det slår i den hårda fjädringen och känns allmänt obekvämt...

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
Hur funkar den på riktigt dåliga vägar med hål, lagningar och uppbuktningar från rötter i asfalten?
Monstret som jag har nu är ingen höjdare på sådana vägar då det slår i den hårda fjädringen och känns allmänt obekvämt...
tja!
den är mjukare än monstret, gissningsvis pga lite vettigare fjädringskomponenter och behagligare körställning. jag jämför med tjejens
S4a. funkar bra på riktigt dåliga vägar. bara att handla!
//m

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Hoj
Hypermotard S, XR650R
Japp.
Har du frågor är det bara att maila Guido,han är ruskigt serviceminded.

Antar att det är billigare än ducatis kolfiberprylar? Nån som har koll på eller nån länk till priser på ducati originaltillbehör?

Skulle behöva en sån där rear hugger så att det inte sprutar äcklig smuts på den fina öhlinaren.
Dock såg jag inte de där bakre panelerna (som man har i plast nu pga Termi-pipan), de finns ju hos ducati men frågan är vad för hutlöst pris dom kan betinga?

Underbar hoj annars Hajpern, har bara kört 15mil men är redan frälst :tummenupp

sportbike

Guest
Huggern hos Shift-Tech kostar 257 dollares.
Plus ett par hundra i frakt.
Brukar ta 4-5dagar att få hit.

(vill du ha exakta priser,kan du skicka en förfrågan till:
info@ducatistockholm.se )

Last edited:

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
1078s
På lördag hämtar jag min Hypermotard 1100s -07. Jag längtar svårt. Har tänkt att använda den som en varje-dag-hoj till jobb, affär och dagis. Den är pimpad med helt öppet 2-1 Termignoni, trimkammar, lättat svänghjul, kamremsrullar i ergal, tankskydd i kolfiber, kolfiberhugger, kolfiberpaneler bak anpassade efter 2-1 systemet, fäste för väska bak och väska.

Vilka däck skall man ha vintertid?

Hur stort behov har man av en styrdämpare om man inte kör på bana?

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
1078s
Vrooom; Vilka däck skall man ha vintertid? QUOTE skrev:

Nix. Menar du att man inte kan köra en Hypermotard vintertid? Med rätt sulor borde det funka. Originalpirelli lär vara som hårdplast i minusgrader. De två senaste vintrarna har jag kört en gammal BMW M3 cab med 321hk utan antisladd och med sommarsulor. Det himlade folk på ögonen åt också. Men det gick hur bra som helst. På sladd mest hela tiden.

sportbike

Guest
Börja med att prova frambromsen i regn,sen kan du fundera på om du kan dosera den på snö :)

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
1078s
Börja med att prova frambromsen i regn,sen kan du fundera på om du kan dosera den på snö :)

Man får naturligtvis anpassa körningen efter underlaget. Snö = långsamt och broms medelst bakbroms. Dessutom fötterna nära backen vid sväng eller broms - motard style! Hoppas det blir en riktig kall och snöig vinter! Fet chans i Göteborg.

Ingen som har tips på bra vinterdäck?

Och hur är det med styrdämpare? Behövs det?

Terra Pefften

Borrarn
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
-08 R1200GS
På lördag hämtar jag min Hypermotard 1100s -07. Jag längtar svårt. Har tänkt att använda den som en varje-dag-hoj till jobb, affär och dagis. Den är pimpad med helt öppet 2-1 Termignoni, trimkammar, lättat svänghjul, kamremsrullar i ergal, tankskydd i kolfiber, kolfiberhugger, kolfiberpaneler bak anpassade efter 2-1 systemet, fäste för väska bak och väska.

Vilka däck skall man ha vintertid?

Hur stort behov har man av en styrdämpare om man inte kör på bana?

På mc dagen på barkaby i våras så var det en gosse som bromsa omkull sig så att han fixade till ett öppet benbrott på höger armen.
Året runt med en hyper mutta är inte att rekomendera men du kanske har jättemycket pengar så att du kan köpa en ny varje vecka.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

sportbike

Guest
Man får naturligtvis anpassa körningen efter underlaget. Snö = långsamt och broms medelst bakbroms. Dessutom fötterna nära backen vid sväng eller broms - motard style! Hoppas det blir en riktig kall och snöig vinter! Fet chans i Göteborg.
Ingen som har tips på bra vinterdäck?
Och hur är det med styrdämpare? Behövs det?

Nå hur funkar moppen?
Tror att Pirelli tagit fram ett offroad-bakdäck i 180-bredd,om du nu ska plåga livet ur hojstackarn i vinter :)
Styrdämpare tycker inte jag behövs,men de e jag de.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
På mc dagen på barkaby i våras så var det en gosse som bromsa omkull sig så att han fixade till ett öppet benbrott på höger armen.

Det läskiga var att jag kom direkt efter på den vanliga hypermotarden så jag
fick åka förbi honom och såg vad det var för hoj som gått omkull...
Det gjorde faktiskt att jag funderade både 1 och 2 ggr innan jag skaffade mig
en S.

sportbike

Guest
Det läskiga var att jag kom direkt efter på den vanliga hypermotarden så jag
fick åka förbi honom och såg vad det var för hoj som gått omkull...
Det gjorde faktiskt att jag funderade både 1 och 2 ggr innan jag skaffade mig
en S.

Du vet väl att S står för stoppie ?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...