Ducati presenterar officiellt hypermotard!!!!!!!

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
Tänkte att så ska en pump se ut...får inte plats i handskydden..vad gör de för nytta egentligen ?

Haha, den pumpen är ABNORM. ascoolt!
Vad skydden gör för nytta, ja så länge du håller dig på hjulen så är de bara ivägen o samlar flugor, när du däremot kysser asfalten lite bryskt så kommer din fina pump från ISR fortsätta vara lika fin och du kommer undan med lite repor på Barkisen:rolleyes:
Jag är av en liten annan natur tror jag, min HYM ska användas hårt o mycket o då sätter jag gärna dit lite skydd. Just nu har jag KTMs Barkbusters, Ducati original ramskydd och röda fina skateboardhjul fästa i hjulaxlarna! Vid första omkullglidningen så upplöstes original backspegel/blinkers/handtagsskydd i otroligt många delar så de är bara designade leksaker tycker jag.
Backspegel, haha, jag kör Biltemas:D
trevlig helg
//m

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Haha, den pumpen är ABNORM. ascoolt!
Vad skydden gör för nytta, ja så länge du håller dig på hjulen så är de bara ivägen o samlar flugor, när du däremot kysser asfalten lite bryskt så kommer din fina pump från ISR fortsätta vara lika fin och du kommer undan med lite repor på Barkisen:rolleyes:
Jag är av en liten annan natur tror jag, min HYM ska användas hårt o mycket o då sätter jag gärna dit lite skydd. Just nu har jag KTMs Barkbusters, Ducati original ramskydd och röda fina skateboardhjul fästa i hjulaxlarna! Vid första omkullglidningen så upplöstes original backspegel/blinkers/handtagsskydd i otroligt många delar så de är bara designade leksaker tycker jag.
Backspegel, haha, jag kör Biltemas:D
trevlig helg
//m

Kraschpuckar ska på också hos mig, men jag tycker att barkbusters gör så mycket clutter på styret att jag vill nog inta ha några alls. Jag tycker att det ser renare och elakare ut utan. En spegel måste jag ha, nu har jag ingen och saknar en ..om ite annat så för att se om någon åker bakom och mäter farten. En grej i kolfiber jag skulle vilja ha...men jag tror inte att det finns, det är insidan av tank höljet, du vet .där framme som omgärdar gafflarna, det är i svart plast...Vi får fan fixa en HYM körning så fort det blir ordning på vädret. Ta lite kul bilder, köra järnet och fika på solsidan ! Jag har inget liv så jag kan när som helst !

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
Blinkersfunderingar

sportbike skrev:
va nere i garaget och skruvade bort högerspegeln,vill ju behålla en,men kom att tänka på att du hade tagit bort rubbet,eller hur?
Vad har du för blinkers fram om du nu har några?

mvh
tja!
Sportbike hade lite blinkersfunderingar och jag tar mig friheten att svara här :rolleyes:
jepp jag tog bort allt. lite fult, mycket brett och inget som helst skydd vid vurpa var orsakerna till den rensningen.
jag köpte blinkers på mcvaruhuset. diodblinkers, dyra! drygt en tusenlapp för 4 st. köp till blinkersmotstånd oxå för annars så slutar blinkersindikatorn att fungera!
finns säkert billigare att få tag på men de här var riktigt fina.
//m

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
tja!
Sportbike hade lite blinkersfunderingar och jag tar mig friheten att svara här :rolleyes:
jepp jag tog bort allt. lite fult, mycket brett och inget som helst skydd vid vurpa var orsakerna till den rensningen.
jag köpte blinkers på mcvaruhuset. diodblinkers, dyra! drygt en tusenlapp för 4 st. köp till blinkersmotstånd oxå för annars så slutar blinkersindikatorn att fungera!
finns säkert billigare att få tag på men de här var riktigt fina.
//m

Jag vet ju att du gillar biltema :)
tvåhundrasextionio spänn :tummenupp

82-216_l.jpg

sportbike

Guest
Off kårs.
Hasa dig upp till Rapido vid 12-blecket.
Först fika å våffla,sen åker man hoj..

sportbike

Guest
Det va en kul dag,fler såna tack.
Finns väl en drös Hypermotarder i stan,wake up..:)

max 3

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Hm... :D
Kul var ordet:D !! Hänger gärna på snart igen! Och, som sagt, wake up och häng på! Jag är pååå kommande lördag förmiddag!

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Något snygtt sätt att sätta upp regskylten / städa upp baken ? Jag har gjort såhär men det är bara provisoriskt, inte snyggt men jag tror att det är bättre än den asfula klumpen som sitter där från början...

http://www.ducatista.se/hm/picture/Picture 012.jpg

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
Något snygtt sätt att sätta upp regskylten / städa upp baken ? Jag har gjort såhär men det är bara provisoriskt, inte snyggt men jag tror att det är bättre än den asfula klumpen som sitter där från början...

http://www.ducatista.se/hm/picture/Picture 012.jpg
Haha, brutal bild! Man känner sig lite rädd när storpuffran visar upp sig ur den vinkeln :tummenupp
Jag har gjort en liten hållare som ersätter hållaren man fick med till helsystemet. Blev rätt bra, lite sladdrig men den funkar fint. Ska lägga upp bild så fort jag har någon...
Wow, Shift-Tech hade många coola kulfiberpryttlar!
//m

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...