Däckfråga
Är det några problem att installera ett 190/55 17 däck på en 6,00 Marchesini magnesium fälg på en 748R. Antar att det inte borde vara det, men vill gärna höra från de som installerat ett däck i den dimensionen om det finns någon risk att däcket tar emot svingen etc. Det bör vara ca 1 cm bredare. Jag har ingen hugger över bakhjulet så risken att den drar emot en sådan finns inte.
Är det någon som dessutom kört ett 190/55 17 däck i kombination med ett 120/60 17 däck fram.
Fick ett spik i bakdäcket på min Ducce efter första dagen på Ducati klubbens bankörning och jag tänkte byta ut det istället för att plugga det hos en däckfirma.
Någon som har en bra online handlare i Sverige eller utomlands med bra priser som de kan rekommendera.
Hittade den här på forumet tidigare idag:
http://www.reifenversand.com/wbc.php?sid=25806217878c&tpl=pdetail.html&pid=6555&rid=5&recno=20
Behåller jag framdäcket vill jag ha tag i ett likadant däck. För närvarande sitter det Pirelli Dragon SuperCorsa med samma gummi som ett gatdäck. Alltså inga renodlade racing däck. Min lokala däckhandlare som jag nyttjar för närvarande är ingen Pirelli återförsäljare så jag misstänker att jag kommer att få ett rätt dåligt pris om jag vänder mig till honom.
Rätt nöjd med Pirelli däck på motorcykeln. Om jag skulle byta profil även fram till 120/70 17 hur är de nyare versionerna av Pirelli Diablo SuperCorsa jämfört med det jag har idag?
Den här recensionen läste jag för någon vecka sedan:
http://www.motorcycle-usa.com/545/8...blo-Supercorsa-SP-Tire-Comparison-Review.aspx
Sedan en liten undra när det gäller magnesium fälgar. Jag har ett litet märke på bakfälgen som har funnits med sedan jag köpte fälgarna begagnade. Det är ifyllt och förefaller inte oxidera. Om man någon gång skulle vilja lackera om dem, är det bara att vända sig till en vanlig firma som reparerar fälgar t ex fälgfixarna utanför Helsingborg eller finns det någon annan firma som är bättre att anlita som för x-ray och letar efter sprickor i samband med en sådan operation?