Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
En gång träffade jag en person som körde volvo och han gillade oxå Nissan 200zx bilarna..

Därför måste väl alla som kör volvo gilla Nissan 200zx??

Röka på? jag? näeeee

Ducati for life

Guest
Jörgen Karlsson skrev:
2523470 Och det är inte nog med det! Ducatisternas avoga inställning gränsar inte bara mot er mina riskokande bröder!

Det värsta är att Ducatiklubben har nattliga seanser i KKK-stil där de trycker upp obscena tröjor med "Harry Parkinson Motorshaker" och annat stötstångsfientligt!!

Djefla grisar!!! :mad:

:arsele :D

ebloi

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Buell XB9R & KX250
gixxer300 skrev:
2522821
Så du är en av dem som ville att killen skulle lämna tröjan hemma?! Hehehe....Kan ju inte göra annat än garva åt dig din pajjas!!!! HAHAA!!!!

Förstår att du säljer din sketna hojj.... Skulle jag också göra om jag hade en Ducce.... Det ska DU ha CRED för....

Så gå nu och köp en japps.... så du får lite snygghet och kraft för pengarna...

Ha en bra dag din Pajas! :D

HAHA!!! Tycker det låter som det finns pajaser från Asien oxå :arsele :gnissla

(nu kommer det väl någon "lame" kommentar om att jag kör amerikanskt oxå? :D )

Det finns (och kommer alltid att finnas) tragiska mentaliteter hos många olika grupperingar i världen, dvs. ORKA diskutera :tungan

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Jörgen Karlsson skrev:
2523470 Och det är inte nog med det! Ducatisternas avoga inställning gränsar inte bara mot er mina riskokande bröder!

Det värsta är att Ducatiklubben har nattliga seanser i KKK-stil där de trycker upp obscena tröjor med "Harry Parkinson Motorshaker" och annat stötstångsfientligt!!

:rofl :rofl :rofl

emullo skrev:
2523491 En gång träffade jag en person som körde volvo och han gillade oxå Nissan 200zx bilarna..

Därför måste väl alla som kör volvo gilla Nissan 200zx??

Röka på? jag? näeeee

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Last edited:

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
Ducati Girl skrev:
2523462 Anledningen till att tävlingsförare aldrig kör med tröja är för att man blir så varm av att köra på bana...Det blir man ju inte på samma sätt på landsväg.

Okej det är en fråga om att frysa. En jacka borde väl värma mer än en tröja med tryck? Alternativt kan man ju testa att köra lite aktivt på gata oxå. Landsväg är väl inte för Ducati?!

/K

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jörgen Karlsson skrev:

Du menar sånhär... :D

Bifogat

• DSC03484 (Medium).JPG
    DSC03484 (Medium).JPG
    117.1 KB · Visningar: 256

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Victor skrev:
2523479 Du är den andra som säger det men nej, jag var inte där med Noice.
Däremot har jag varit med på en gruppkörning och spanat in din krompråm. Det var förmodligen en helgdag och jag kan ha haft passagerare. Bild på min fantastiska skönhet finns nog i min profil.

Ok. Aha, då kanske det va där då!

Krompråm!?? Men vaff!:mad: Det finns inget krom på den! Det är polerad alu och rostfritt som blänker! :tungan

Jo "limpburken" är kromad förresten, men den luftburken är ju sportsterns adelsmärke genom tiderna så den får hänga med över även på den nya motorn.

Det där lät narcissistiskt! Ty jag ser ju bara en ansiktsbild på dig (plus egobanbild av ett antal hojar!) :) Men det hedrar dig att du till skillnad från många andra kaxiga SH-medlemmar iaf lämnat anonymitetens trygga töcken och lagt upp en ansiktsbild. Nu kan jag ju mönstra din hoj och gnälla på allt jag ser på nästa körning! ;)

/J

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
angry039.gif
flag011.gif
sick015.gif
flag012.gif
angry041.gif

bounce016.gif

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Skulle aldrig falla mig in att ta av mig en tröja.. vilken det än är för att ngn annan inte tycker om den. SVAGT.

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
ElTempoGigante skrev:
2521843 Hej alla glada, var ute tidigt denna härliga dag för att köra lite hoj, skulle åka med en kompis som kör Ducati, och vi skulle möta upp 2 killar som också kör Ducati, själv kör jag en Sv1000s och tänkte ha på mej min kära "sporthojströja" som många här säkert också har. Men min polare sa åt mej att jag inte skulle ha tröjan på mej nu när vi skulle köra med hans ducce-polare, jag frågade varför? Han svarade att hans polare skulle nog bli sura, och att "sporthoj" killarna bara är snorisar med "räk-ettor som bara kan köra fort rakt fram.. eller nåt liknande. Har jag missat nåt eller, tycker japsåkare och italien-åkarna illa om varandra? tycker det är kul att folk har samma intresse, skiter väl vad det är för hoj jag hälsar till eller vad det står på tröjan... Trist och omoget..

Fortsätt hälsa!
Vad ska jag säga??
De flesta som är med i Duccekklubben är hyvens prickar och inte en klubb för inbördes beundran. Hade för övrigt på mig en luvtröja (dock inte sporthoj) vid en onsdagsträff på Jungan vid Avenyn. Var typ 25 duccar parkerade. Ingen sa ett skit om tröjan. Bara "Kul att ni kunde komma!" sedan surrades det om massa bankörningar, motorer osv.
Ta på dig tröjan nästa gång och se. De säger säkert inte ett skit. Sen att det knarras och klagas från alla möjliga håll (duccar, japs osv.) ska man nog ta med en nypa salt.
//T

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Keihin skrev:
2523507 Okej det är en fråga om att frysa. En jacka borde väl värma mer än en tröja med tryck? Alternativt kan man ju testa att köra lite aktivt på gata oxå. Landsväg är väl inte för Ducati?!

/K

Min tröja är en varm-varm tjock modell. Jag ser mest ut som en "uppstoppad korv" när jag har den på mig. Ingen cool-factor här inte... men det är ju inte heller därför jag har den på mig...:hihi Jacka har ofta dragkedjor som kan repa...Och DET vill man ju inte..eller hur!?;) :D
Ducatin är jätterolig att köra på bana. Helt klart!:tummenupp

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Solid snake skrev:
2523473 999R (L2) 110 kw - 150 hp @ 9750 rpm.

Desmosedici RR (L4) 195 hästar med katalysator, 205 utan.

Teknisk övermakt från japsarna säger du.... :rolleyes:

999R = 280´000:-, Tjacka en R1SP för 180´000 så har du 100´000 över !
Desmosedeci RR= Har fortfarande inte sett en levererad.

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
PeGe skrev:
2523393 precis frågat oss om inte din hoj också var en Ducce... :gnissla

Men jag har hört att ducce och de där bimotta kör med japsmotorer i smyg så frågan är i allra högsta grad relevant.

Sedan har både Honda och Yamaha fabriker i Italien vilket gör bulldogen till den kanske finaste italienska twinnen på marknaden. :tummenupp

Eftersom ducce är mycket lättare än motsvarande japshoj behöver de inte så många hk, så det så :arsele

Sportstern är den äldsta och mest ursprungliga HDn, mer HD än alla nya japsinspirerade looser HD med massa växlar och annat skit.

Sen är det lite lustigt att de så kallade HD chopprarna alltid är utrustade med kinatillverkade HD kopierade motorer.

Sen förstår jag att de inte vill åka med någon som har SH tröja. Folk med SH tröja åker omkring i stora gäng och det kan verka skrämmande. :rolleyes:

Solid snake

Guest
Triggerhappy skrev:
2523546 999R = 280´000:-, Tjacka en R1SP för 180´000 så har du 100´000 över !
Desmosedeci RR= Har fortfarande inte sett en levererad.
Priset är inte relevant, det var en fråga om teknik.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
*Superlight* skrev:
2523469 Jasså..., och vad gav du för din hoj då...:va

82´000:- Har bytt olja 2 gånger i år så 1400 i servicekostnad då!
Däckskontot låter jag vara ospecificerat !

Vad har din kostat i år ? :tummenupp

För 82´000:- fick jag 150Hk/110nM (på slangen/bromsat), 199Kg (fulltankad vikt, Vägd !!) mycket banpotent hoj ! färdig med slip on och styrdämp.

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Superlight skrev:
2523363 Vi stannade bara för att se om hojarna läckte olja eller om några skruvar lossnat. Sen så hade vi fyllt vår kvot med utomstående (läs icke Ducchatist) för dagen. Man får inte heller glömma att vi anser oss som liiite bättre än alla andra och nedlåter oss därför inte till småprat. Ska vi köra eller snacka?!

EDIT: Förresten, du började väl inte prata med oss heller när vi stod och pratade med de andra hojsnubbarna?!

/Ssss
1. LOL, det köper jag !

2. Nej, för då var jag inne och köpte min Sportlunch... så där faller mitt tidigare inlägg, sorry att jag misstog mig på er :pannkyss

EDIT:
Å andra sidan blev det ju kul med lite reaktioner.. så trots att min motor har smärre vätskeläckage, är riskokare ändå BÄST !! :D

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
Triggerhappy skrev:
2523557
För 82´000:- fick jag 150Hk/110nM (på slangen/bromsat), 199Kg (fulltankad vikt, Vägd !!) mycket banpotent hoj ! färdig med slip on och styrdämp.

Shittans vilken hoj! En sån skulle man ha!!
Hur går det att spänna fast ett sånt effektmonster på släp till å från bankörningarna??
Finns det inte risk att den sliter sig?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...