Dummaste ni fått med er hem på fyllan?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Två poliser har jag också lyckats med haha, de omhändertog min polare och jag envisades med att jag minsann också skulle med.
Var mindre nöjd när soc hörde av sig några veckor senare och ville prata om mina alkoholvanor haha...

Jag var knappt onykter men min lillasyster hade fått för sig att följa med en kille hem på kvällen och samtidigt se till att jag kom hem ordentligt då jag hotade med att lifta hem. Polisen tyckte inte om idéen och skjutsade hem mig till päronen. Hade dock glömt nyckeln och ingen vaknade så det slutade med att jag fick sova på soffan på jobbet med herrlagets matchtröjor som täcke. :D
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
En ej helt komplett kostym föreställandes Napoleon.....
Polarna såg ut som franska Adelsmän från 1700-talet.
Fick för oss efter en blöt kväll att klättra upp på byggställningarna runt Dramaten.
Högst uppe var ett fönster öppet och vi hoppade rätt in i kostymförrådet :)
Folk tittade rätt mycket när vi gick hela vägen hem till St:Eriksbron.
Dagen efter så kunda man läsa i Aftonbladet om klädkupp mot Dramaten och att stölden det måste varit ett beställningsjobb :D:D:D
 

Tjita1

Guest
Det var en Saab 340 och landställshandtaget blev modifierat efter detta så man inte kan fälla in med WOW.

Det skulle väl inte gå innan heller, men det var nåt fel så man typ kunde göra det om nån säkring var dragen eller nåt sånt.. Var det inte så? Hade en sån på flygteknikskolan, men det var några år sen, 6½ för att vara exakt.
 

Bitrockerz

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2013
Ort
Härnösand
Hoj
gsr 600
Många år sedan, ca 25 :) promenerade hem efter en krogkväll, ser en fullstor 19mm spånskiva och tänker " bygga badlåda" bär denna ca 1,5 km och tappar ena kontaktlinsen. Bar den förbi en nattöppen hamburgeri o polisstation. Det blev en badlåda oxå :)
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Vi hade förfest hos polarn för ca 20 år sen och på natten efter krogen var jag på väg tillbaka till polarn . Han bodde i stan , jag bodde på landet .
Jag frös som fan och på en bakgård passerar jag en tvättlina med en tjock och fin trasmatta , jag hakar ner den och drar den över ryggen . Väl hos polarn lägger jag mig på en annan matta (alla sängar å soffor upptagna) och sover med den mattan över mig . Sov skönt och en tjejpolare har fortfarande mattan hemma !
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har aldrig riktigt förstått de där med grejer med sig hem på fyllan. men tja, kanske en femhunka från blackjacken har jag väl fått med mig hem. :va
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ångest, en bunt kvitton och taskigt självförtroende är väl annars en klassiker. :gnissla
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Nu ska vi se.. 1 vägkon, 1 GB-gubbe inkl. betongfot (stulen medan korvmojen hade öppet annars ogiltig.) Dessa var standard i alla pojkrum i mina tonår. 1 framtida ex-fru, 1 kundvagn, 1 cykel (annonserade faktiskt i lokalblaskan för att hitta ägaren och hade tydligen fått låna den av honom), ett par kryckor, 1 rullstol,
Inget jag fick med mig hem, men jag och en polare lyckades dyrka upp en låst dörr på en finlandsfärja då vi kryssade och kom så småningom ända upp till skorstenen/avgasröret längst upp. Vi "surfade" på en färja och det var en rätt ball känsla tills de på bryggan såg oss.. Vi fintade bort personalen för att sen gå direkt till baren och dra tequila. Till saken hör att vi var helt kolsvarta och luktade brännolja. Nåja vi fortsätter.. 1 jätteful tjej som morsan fick skjutsa hem.. Nä usch det här väcker bara otäcka minnen känner jag. Fy fan vad dum i huvudet jag varit.:död
 
Last edited:

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
En Amerikansk polare hade bordet i pojkrummet tillverkat av en STOP skylt i ungdomen . De tyckte man var lite coolt då ! :)

Hade också en period med vägskyltar. Ett tag pryddes min lgh med en 50+huvudled, stop, och en "sandas och snöröjes ej". Den senare blev jag stoppad av civilsnut med, men det är en annan historia :glömdet

Annars är det dummaste jag kommit hem med en hel hög trasiga tänder + käke. :crash :huvet
 
Last edited:

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Vill inte skriva hennes namn, men smart var hon inte.

Påminner mig om en polares polare (inte jag som skrev brevet).

Dagen efter så vaknar mannen ganska så kopparslagar-anfallen, ser att det står en brud på hans balkong och får någon vag hint om vad som försegick på krogen och sedermera i sänghalmen ett par timmar innan.
Herren i fråga tar sig samman och går ut på balkongen och frågar lite snällt "vad gör du?". Donnan vänder sig om och säger "Jag tittar på schooooolen". Hon var utvecklingshandikappad..
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ehhmmm....

Jag har ett blåljusglas på mitt samvete.
Åsele marknad på det glada 80 talet...
Konstaplarna satt i bilen när det försvann.
Efter det var alla blåljus silvertejpade som extra säkerhet.

(EDIT)
Det rymmer flera liter grogg!

Innan man snodde ett groggglas var man tvungen att lossa spärren med skruven som syns på bilden.
Det här här dom som satt på snuttebilarna innan ramperna kom 80/90 talPintisch.jpg
Sen var det bara skruva av och kuta med krigsbytet:tummenupp

Haha jag vet inte varför jag vet det här:rofl
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Påminner mig om en polares polare (inte jag som skrev brevet).

Dagen efter så vaknar mannen ganska så kopparslagar-anfallen, ser att det står en brud på hans balkong och får någon vag hint om vad som försegick på krogen och sedermera i sänghalmen ett par timmar innan.
Herren i fråga tar sig samman och går ut på balkongen och frågar lite snällt "vad gör du?". Donnan vänder sig om och säger "Jag tittar på schooooolen". Hon var utvecklingshandikappad..

Ja, alla har någon polare som har råkat ut för den skrönan. Jag hoppas bara att någon av alla tusen gånger den berättas är ett uns av sanning i det hela :D
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top