e denna annons bluff igen??

Status
Ej öppen för fler svar.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Varför kommer dessa trådar upp utan att någon har ens ringt annonsören?!

Ring och kolla om du är intresserad, visar det sig att det finns 10 skumma halvsanningar om hojjen; den står i England medans killen du snackar med befinner sig i Spanien och hojjen skickas med det "fina fraktbolaget" för en liten fraktsumma... Posta!



Varför kommer dessa poster i dessa trådar upp, där folk tror gott om andra och fullständigt saknar grundläggande insikt i tillvägagångssätt i bluffdealar?

Han kan fortsätta, av den enkla anledningen att sporthoj.com, hur stort det än känns, inte är en självklarhet för att du kör hoj.

Att hojen på bilden inte är "svenskmoddad" syns ju GANSKA så tydligt. Ser mer framför mig en hjälmlös KILLE* med magväska och pansarlänkarmband:)

*Redigerat för mer strömlinjeform. Mvh, Mattias.
 

Vtr Larsa

WWW.VTR.NU
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Bro
Hoj
Honda VTR 1000 WR 250
Vilka lirare det finns,
Skulle vara kul att höra vad han har hittat på för historia, OM det nu e så att det e fejk.
Men det e lätt att bli lurad o ännu lättare att vara efterklok.
Jag vet!!!
 

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
Kan inte "någon" som är polis här på SH göra skäl för lönen!!!

Klart han kan fortsätta, han tjänar ju på det....
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
om de ska försöka bluffa, kan de inte ta bilder som INTE finns på mobile.de!!!
Likadan historia som de andra...
Bättre att se till att ingen lägger pengar i snubbens ficka.

Och varför importera ett fordon som kostar 8900 euro o sen sälja för 60 000sek?

Är rätt trött på att detta äckel till människa fortsätter blåsa folk.
Kan man sätta in en annons med en liknade annons med en R1 samma mil, samma pris,osv. Kanske till och med sänka med 10k och där skirva i annonsen: Låter det för bra för att vara sant? Japp, det är det! Detta är ett typiskt försök att blåsa folk... Eller liknande... Hjälp mig att skriva en bra text så ska jag lägga upp en annons.:arsele
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
nån kanske skulle ringa polisen? t.ex nån av dom som tidigare blivit lurade på handpenning.....
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Den var importerad men inte hemma ännu sa han när jag ville kolla på den. Han hade 3st hojjar. Han skulle besiktiga dom i samband med köp. Det hela känns igen...



Nej Fabbe, jag vill inte ringa dig. Det skulle bara kännas... konstigt.

Cykeln är uppbokad för visning :rolleyes:
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Är rätt trött på att detta äckel till människa fortsätter blåsa folk.
Kan man sätta in en annons med en liknade annons med en R1 samma mil, samma pris,osv. Kanske till och med sänka med 10k och där skirva i annonsen: Låter det för bra för att vara sant? Japp, det är det! Detta är ett typiskt försök att blåsa folk... Eller liknande... Hjälp mig att skriva en bra text så ska jag lägga upp en annons.:arsele

Den annonsen skulle blocket stoppa, mammon styr där också.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Det är EXAKT samma bilder som på mobile.de....... Nån som bor i närheten och har lust att kolla upp killen lite närmare?

Ring och be att få träffa honom, säg att ni vill träffas för att se vem han är innan det kan bli tal om någon handpenning. Är han ärlig är det garanterat inga problem, men nånting säger mig att han troligen är VÄLDIGT upptagen veckorna framöver... :rolleyes:

Sen förstår jag inte hur man kan vara så blåögd att man inte förstår att detta är en bluffannons, med tanke på dom annonser som blåste folk på handpenning för några veckor sedan. Exakt samma upplägg.... Hade en polare som blev blåst på 2k då.

Så SLUTA med: killen är säkert ärlig, sluta häng ut hans seriösa annons-snacket. Det är en eller flera pundare/kriminella som kommit på ett snabbt sätt att få pengar, det är inte ett dugg jävla synd om dom!

Det är tvärtom bra att annonserna hängs ut på sporthoj, det kanske kan rädda nån stackare ifrån att bli blåst på 2-10k :fakta

Denna typen av annonser har funnits i flera år på sajter som mobile.de och nu är det ett faktum att dom även har kommit till sverige.


Skulle det mot all förmodan vara så att annonsören är ärlig så får han iaf en j-a massa reklam, och all reklam är bra reklam som det heter. Är man ärlig är det ju inga som helst problem att bevisa det om någon ringer och frågar!
 
Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Den annonsen skulle blocket stoppa, mammon styr där också.
Jag försökte vara dutti och lade upp hela upplägget på en konsumentsajt, utan att direkt peka ut att det var fråga om en mc.
Jag ville helt enkelt vet om man ansåg att det fanns en grund för polisanmälan pga av att man på Blocket fått meddelande om att det är en bluff och att annonsören inte ens har en hoj..

Det skulle jag INTE gjort! De enda svar jag fick var hånfullheter om att jag var en stackars dum, korkad j-el som i min enfald betalat handp och nu ville skylla på nån annan för att JAG varit dum..
Så blev det med det.
Men, jag är fortfarande nyfiken på om annonsiten/annonsmediumet har någon som helst form av ansvar för vad de annonserar ut.
I första vändan när annonsen går in kan jag förstå att man inte bryr sig, men, när folk meddelar dem att DETTA ÄR EN BLUFF! så undrar jag, fortfarande, om de inte har något ansvar alls???
Kan avslöja att jag även mailat lokala konsumentenheten i kommunen, inget svar. Oväntat, :rolleyes: :rolleyes: de sponsras ju bara till 100% av skattemedel ..
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Förutom priset o det som ovan har nämnts så reagerar jag på att man blandat eng o svenska.....

Utrustning:
Handtagsvärme, Kardandrift, Motorbåge, Renov. Objekt, Sissybar, Skåp, Tankväska, Topbox, Väskhållare

Övrigt
This is a great starter bike! Very low miles under 1,500,a 2006 Silver honda CBR 600RR.

skåp :va

Men det är ju ett renoveringsobjekt. Därför den är så billig:D
 

Smagatusk

Guest
Jag fattar inte hur folk kan bli blåsta. Lägger man handpenning men inte får nå´n hoj bör man gå handgripligen till väga. Vrid nacken av fanskapet och ta lovorna med våld. Det hade ta mig fan jag gjort. Men att lägga ut en tråd innan man vet vad det rör sig om luktar lite häxjakt. Vissa detektiver här har ju fått fram både fullständigt namn och adress och skostorlek. Ingen undersökande journalistik här inte från trådskaparen.

Hur svårt kan det va?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag fattar inte hur folk kan bli blåsta. Lägger man handpenning men inte får nå´n hoj bör man gå handgripligen till väga. Vrid nacken av fanskapet och ta lovorna med våld. Det hade ta mig fan jag gjort. Men att lägga ut en tråd innan man vet vad det rör sig om luktar lite häxjakt. Vissa detektiver här har ju fått fram både fullständigt namn och adress och skostorlek. Ingen undersökande journalistik här inte från trådskaparen.

Hur svårt kan det va?


tja man behöver inte va en detektiv för att få fram det fullständiga namnet!!! det står ju i annonsen:hihi
 

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
ska be min arbetskompis maila till snubben som har annonsen på Mobile.. Han kommer från tyskland nämligen.. :)... kan va kul o se va han skriver tillbaks:)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top