E-tuna (med omnejd) tråden

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
Nada
Idag finns ju chansen att köra lite annars :) Hyfsat väder iaf. Får se om jag hinner ge mig ut en kort sväng.
 

streetgixxer

FSRacing Supermoto/Trial
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 500 SM -12,Orion 125cc fiddy -09
de gör du rätt i, själv va jag ute i några timmar idag,..

längtar tills sommarn o hoppas att de finns ett gäng o åka med, sport eller supermotardhojj:D
 

RobinS

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ingen
Vart brukar d åkas på is i våra krokar? (när säsong) Inte för man åker själv men skulle vara kul att kolla.
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Vart brukar d åkas på is i våra krokar? (när säsong) Inte för man åker själv men skulle vara kul att kolla.

Klockasjön , Eklångssjön , Väsbyviken , St sundby , det är dom ställerna som jag känner till sen åker nog folk på bra många fler ställen än dessa. Eklångssjön och St sundby brukar det vara mycket folk på. Bonden som äger halva Eklångssjön har gett oss tummen upp att köra på hans del så länge vi håller oss till en dag i veckan (brukar bli lördagar) då brukar han också ställ upp och ploga bana med traktorn så man får fin fin is :banana
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Någon Runt Eskilstuna som har en fyrhjuling med plog eller något liknande som vill hjälpa till att ploga upp en bana på isen strax utanför Eskilstuna isen på sjön som ska plogas är mellan 20-25cm tjock. Pm över ert nummer så ringer jag upp.

Mvh Putte
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Nu är isåkat igång i Eskilstuna blir ni sugna att gasa av er lite så hör av er. Har varit ut idag och kört vi kommer även bli ett gäng som kommer åka imorgon. Alltid skoj med fler gasglada personer. Tänkte börja köra vid 10 imorgon ute vid klockarsjön.
 

MC Doktorn

Guest
Nu är isåkat igång i Eskilstuna blir ni sugna att gasa av er lite så hör av er. Har varit ut idag och kört vi kommer även bli ett gäng som kommer åka imorgon. Alltid skoj med fler gasglada personer. Tänkte börja köra vid 10 imorgon ute vid klockarsjön.

Vart ligger den ? Plogat ?
 
Last edited:

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Vart ligger den ? Plogat ?

Förbi Ärla ut mot Eklången men du tar inte av mot Eklången utan förtsätter på vägen tills du ser några millitärförråd först ett på vänster sidan sen kommer det några till starx efter på högersidan där ska man ner. Vi kommer parkera bilarna efter den vägen på en plogadficka strax efter millitärföråden. Ska se om jag kan få fram någon karta dit inte så svårt att hitta dit. Det är en ganska så liten sjö så banan kommer inte bli allt för lång. Det kommer en imorgon och plogar med en fyrhjuling.
 

MC Doktorn

Guest
Förbi Ärla ut mot Eklången men du tar inte av mot Eklången utan förtsätter på vägen tills du ser några millitärförråd först ett på vänster sidan sen kommer det några till starx efter på högersidan där ska man ner. Vi kommer parkera bilarna efter den vägen på en plogadficka strax efter millitärföråden. Ska se om jag kan få fram någon karta dit inte så svårt att hitta dit. Det är en ganska så liten sjö så banan kommer inte bli allt för lång. Det kommer en imorgon och plogar med en fyrhjuling.

Ok kommer inte i morgon men kommer att sko min 690 a med dubb på måndag och vi brukar vara ett gäng som i dessa trakter.

Såg sjön på kartan :tummenupp
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Nu är även en bana upp plogad på Eklångssjön. Bommarna öppnas kl 10 imorgon med ner fart vid Eklångsbadet. Isen ska vara 27cm där enligt dom som har varit ute och plogat vilket jag kan tänka mig, själv var jag där för ca 1 vecka sedan och då låg isen på mellan 22-25cm is. Så dom som vill gasa lite så är det bara att komma dit om inte kom och grilla lite korv och snacka skit annars.

Mvh Putte
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Är ni många som åker?
Tar hojarna på släp dit eller bor någorlunda i närheten och åker?

Har inte en aning om hur många det kommer komma är trots allt första gången i år som vi kör där brukar ta någongång innan det blir riktigt mycket folk förra året var vi omkring 15-20hojar 10 quadar 5 bilar varje gång. Dom flesta tar hojarna på släp eller bus skulle jag tro.
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Kanon dag på Eklångssjön idag lite kallt bara men det funkade fint. Isåka igen på Lördag Bommen ner till sjön öppnas kl 10. Så för dom som vill så är det bara att dyka förbi.
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Isåka på Lördag på Eklångs-sjön börjar kl 10. Kostar 40kr att köra en dag det går till plogning av banan vilket brukar ske några gånger under dagen så att banan håller sig fin.

Hittar ni inte dit hör av er så får ni vägbeskrivning.
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Hmmm. Eklången är ju bara några kilometer hemifrån. Man kanske skulle ta sig dit och kolla lite. :)

Var du ut i Lördags och kollade var riktigt mycket folk ute och körde då.

Nu i helgen blir det premiär ute i St Sundby ska bli riktigt skoj att se hur den banan ser ut.
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Var du ut i Lördags och kollade var riktigt mycket folk ute och körde då.

Nu i helgen blir det premiär ute i St Sundby ska bli riktigt skoj att se hur den banan ser ut.

Tyvärr inte. Tog baconsprutan innan helgen. Var mindre bra då helgen fick tillbringas i ryggläge med feber.:mad:

Men när jag öppnade köksfönstret så hörde jag att det brummade rätt bra. :)
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Händer det något roligt i garagen runt Eskilstuna eller står alla hojar och väntar till vårkanten?

Tänkte idag på att det nästan bara är 2månader kvar till mc-kortegen i Eskilstuna men det känns FAN i mig mycket längre bort och skoklosterträffen som är dagen efter snart dax att vädret vänder om man ska kunna åka då.
 

RobinS

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ingen
Aha, någon som vågade sig ut idag?

Jag själv va inte ens i närheten, blir väl premiär i april någongång.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top