E-tuna (med omnejd) tråden

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Aha, någon som vågade sig ut idag?

Jag själv va inte ens i närheten, blir väl premiär i april någongång.

Japp jag var ut en sväng och körde idag. Måste ju ut direkt vägarna tillåter :yoparty .

1 Maj är det Italien-träff i Skokloster (Både bilar och mc kommer dit)
8 Maj är det den årliga mc-kortegen i Eskilstuna start kl 12:00

Är det någon här ifrån stan som tänkt att åka på någon av dom sakerna. Så kan vi väl bestämma tid och plats och åka på det tillsammans.
 
Last edited:

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Japp jag var ut en sväng och körde idag. Måste ju ut direkt vägarna tillåter :yoparty .

1 Maj är det Italien-träff i Skokloster (Både bilar och mc kommer dit)
8 Maj är det den årliga mc-kortegen i Eskilstuna start kl 12:00

Är det någon här ifrån stan som tänkt att åka på någon av dom sakerna. Så kan vi väl bestämma tid och plats och åka på det tillsammans.

Jag tog ju mitt tunga hojkort i oktober förra året så detta blir min första säsong. Så jag kommer köra så fort det finns tillfälle och självklart vore det riktigt kul att köra mc-kortegen. Som du säger så vore det riktigt kul att ses och åka dit tillsammans:yoparty

Vilka vägar körde du när du åkte i lördags? Mitt garage är igensnöat utanför så jag får inte ut hojen. Var sugen att köra i lördags men blev aldrig av. Tycker det är obehagligt mycket grus på vägarna. Vart är det grusfritt?

/Adrian
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Jag tog ju mitt tunga hojkort i oktober förra året så detta blir min första säsong. Så jag kommer köra så fort det finns tillfälle och självklart vore det riktigt kul att köra mc-kortegen. Som du säger så vore det riktigt kul att ses och åka dit tillsammans:yoparty

Vilka vägar körde du när du åkte i lördags? Mitt garage är igensnöat utanför så jag får inte ut hojen. Var sugen att köra i lördags men blev aldrig av. Tycker det är obehagligt mycket grus på vägarna. Vart är det grusfritt?

/Adrian

Välkommen till dom stora killarna :tungan . Jag körde stenkvista-hällberga-ärla-ärlakyrka-stenkvista ute på landsvägarna är det inte så farligt men i stan är det ju rena grusvägarna som man får åka på :gnissla
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Välkommen till dom stora killarna :tungan . Jag körde stenkvista-hällberga-ärla-ärlakyrka-stenkvista ute på landsvägarna är det inte så farligt men i stan är det ju rena grusvägarna som man får åka på :gnissla

Tackar:tummenupp

Det är ju rena guldvägen det där. Körde ofta där när jag hade lätt mc 2003. Jag kommer ju dessutom nästan från den trakten (Kjula). Tittade på yr.no och deras långtidsprognos visade på plusgrader hela veckan med 6-7 grader och sol på fredag. Då vore det kul med en premiärtur.

Någon som tänkt köra på fredag om det är torra och fina vägar?
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Tackar:tummenupp

Det är ju rena guldvägen det där. Körde ofta där när jag hade lätt mc 2003. Jag kommer ju dessutom nästan från den trakten (Kjula). Tittade på yr.no och deras långtidsprognos visade på plusgrader hela veckan med 6-7 grader och sol på fredag. Då vore det kul med en premiärtur.

Någon som tänkt köra på fredag om det är torra och fina vägar?

En liten tur kan det tänkas bli om vädret tillåter.
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Jaha då vart det yttligare ca 5mil idag fan va härligt det är att köra lv-hoj igen kan bara inte hålla hojen inlåst när vägarna har torkat o solen tittar fram .
Såg även en motard åkare stå o kicka sin ktm 660 tror jag att det var. Såg aldrig om han fick igång den eller inte men man får hoppas att han fick det.
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Nu var premiärturen avklarad:) Körde 2,5 mil. Blev onödigt spännande då jag fick ett litet bakhjulssläpp i en rondell på Västerleden:yoparty Höll på att skita på mig. Den blev ju lite skitig men nu har jag putsat några timmar:)

Någon som har tips på hur ni brukar ta bort regnstänk/grusstänk från lacken? Nu tog jag vanlig trasa men är orolig för att repa lacken.
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Nu var premiärturen avklarad:) Körde 2,5 mil. Blev onödigt spännande då jag fick ett litet bakhjulssläpp i en rondell på Västerleden:yoparty Höll på att skita på mig. Den blev ju lite skitig men nu har jag putsat några timmar:)

Någon som har tips på hur ni brukar ta bort regnstänk/grusstänk från lacken? Nu tog jag vanlig trasa men är orolig för att repa lacken.

Om du bara torkar av den med trasa då du har grusstänk på den så kommer du garanterat repa lacken. Spola av den direkt efter körning med vatten så får du nog bort allt eller så brukar jag dra på lite avfettning för att sedan spola av den igen, det brukar räcka för att hålla den ren och fin.
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Om du bara torkar av den med trasa då du har grusstänk på den så kommer du garanterat repa lacken. Spola av den direkt efter körning med vatten så får du nog bort allt eller så brukar jag dra på lite avfettning för att sedan spola av den igen, det brukar räcka för att hålla den ren och fin.


Tack för svaret. Nu kunde jag ej tvätta på grund av att vattnet är avstängt på grund av kylan i vinter, annars hade det varit det självklara. Det var endast på några få ställen på lacken jag tog trasan och då väldigt försiktigt. Får sätta ingång vattnet nästa gång den blir skitig så jag inte gör lacken ful.

Hoppas på uppehåll i morgon också. Det blir nog en liten tur då med.
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Jag körde cirka fem mil idag. Skitigt och blött inne i stan men när man väl tog sig utanför stan var det klockrent. Körde Stenkvista, Hällberga, Kjula bland annat. Den vägen var kanon!

Såg ingen annan mc ute. Någon som varit ute idag?
 

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Ingen körnig för mej än...

Men var o köpte olja till hoje idag... :tummenupp

Tänkte vänta tills de blir lite varmare i backen....
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Jag körde cirka fem mil idag. Skitigt och blött inne i stan men när man väl tog sig utanför stan var det klockrent. Körde Stenkvista, Hällberga, Kjula bland annat. Den vägen var kanon!

Såg ingen annan mc ute. Någon som varit ute idag?

Jag mötte en kille på en Gixxer i vitt skinnställ på Folkestaleden vid 11 ungefär igår. Själv åkte jag bil. :gnissla Vet inte om det är någon som hänger här.
 

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
E tuna!

Tänkte bara flagga för att jag snart kommer bli med ny båge! (yes!!!!!!!!!!!) Nu behöver jag folk att åka med! Den som jag åkte med förut har såld bågen, och dom andra i etuna trakten som jag känner som hör båge kör hd.... Nu är det dags för nya vänner! Jag är dock ingen racerförare, detta blir min andra sommar på två hjul, och förra sommaren var det tyvvär inte måna mil. Man kan säga att jag är nybörjare. Men hindrar inte mig för att ge mig ut. alla etunabor är välkomna. Hoppas på en underbar vår med massa åkning!
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Det är klart att vi ska kunna styra upp lite samkörning. Ju fler ju roligare. :banana

Tänkte bara flagga för att jag snart kommer bli med ny båge! (yes!!!!!!!!!!!) Nu behöver jag folk att åka med! Den som jag åkte med förut har såld bågen, och dom andra i etuna trakten som jag känner som hör båge kör hd.... Nu är det dags för nya vänner! Jag är dock ingen racerförare, detta blir min andra sommar på två hjul, och förra sommaren var det tyvvär inte måna mil. Man kan säga att jag är nybörjare. Men hindrar inte mig för att ge mig ut. alla etunabor är välkomna. Hoppas på en underbar vår med massa åkning!

Vad blir det för hoj?
 
Last edited:

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Vilken dag det var för hojåkning idag! Jag var ute cirka 10 mil. Såg några andra ute idag. Mötte en gixxer i Hällby vid 16:30-tiden och såg en trajja S3 på Strängnäsvägen när jag tankade på Qstar efter kl 18.. Någon här som känner igen sig på signalementet:)?

Det tråkiga är ju bara att hojen blir förjäkla skitig på grund av smältvatten.
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Jag var också ut en sväng efter att jag packat om fram gaffeln och satt på nya belägg fram. Var ju tvungen att testa hojen lite efter det :) Tog en liten tur på ca 4 mil och hann även jag möta en hoj ( såg ut att vara en röd R1 genom mitt skittiga visir :gnissla ) på stenkvista vägen runt kl 18. Är det någon som hänger här på sporthoj tro?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top