E-tuna (med omnejd) tråden

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
Tjena

Ville bara meddela att det finns en till här i etuna. Dock har jag ingen båge än, men det kommer. Förhoppningsvis inom ett par veckor!

Det är klart att vi ska kunna styra upp lite samkörning. Ju fler ju roligare. :banana



Vad blir det för hoj?

Jag lutar nog åt en sv650 05 eller en er6...har inte provat er6 än, men sv 650 var trevligt. Lite skillnad dock mot gamla cbr 900....
 
Last edited:

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
Nada
Vilken dag det var för hojåkning idag! Jag var ute cirka 10 mil. Såg några andra ute idag. Mötte en gixxer i Hällby vid 16:30-tiden och såg en trajja S3 på Strängnäsvägen när jag tankade på Qstar efter kl 18.. Någon här som känner igen sig på signalementet:)?

Det tråkiga är ju bara att hojen blir förjäkla skitig på grund av smältvatten.

Jodå jag såg dig allt vid Q-star när jag lullade förbi på trajjan. Snygg hoj! :tummenupp Tog bara en kort sväng för att testa så att allt kändes som det ska. Nya krukan satt som en smäck och hojen gick fint! Någon som har tips på ett bra ställe att serva hojen i stan förresten? Men det är lite för kyligt och oroligt underlag för att det ska vara njutbart än så länge. Ge mig +10 och sopat tack!
 

RobinS

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ingen
Måste det vara märkesverkstad för trajja så får du väl leta dig till Sulas i Strängnäs.
Annars finns ju Atv Racing och Mc verkstaden bakom Mc delen.
 

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
Nada
Ja det kanske kan funka med mc verkstaden. Garantin har ju gått ut så det finns väl inte mycket som talar för att ta sig till strängnäs.
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Jag och en till tänkte ta oss till kjula-rakan och leka lite om en stund så har ni inget för er kom ut och snacka lite skit. :)

Ja det kanske kan funka med mc verkstaden. Garantin har ju gått ut så det finns väl inte mycket som talar för att ta sig till strängnäs.

Vad är det som ska göras på den? Varför inte göra det själv om garantin endå har gått ut?
 
Last edited:

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
Nada
Jag är inte så insatt i allt annat än uppenbara manövrar typ byta olja och liknande. Tror att det är dags för ventilspels koll och lite såna grejer... stor service mao. Det är också en fundering jag har förresten. Det står ju i boka att man ska serva antingen per 1000, 2000.. osv mil eller 1år, 2år osv... det som kommer först. Men hur noga är det där med åren egentligen? Jag menar min har gått snart 1000 mil men är 2 år gammal? Vilken service ska jag satsa på?
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Jag är inte så insatt i allt annat än uppenbara manövrar typ byta olja och liknande. Tror att det är dags för ventilspels koll och lite såna grejer... stor service mao. Det är också en fundering jag har förresten. Det står ju i boka att man ska serva antingen per 1000, 2000.. osv mil eller 1år, 2år osv... det som kommer först. Men hur noga är det där med åren egentligen? Jag menar min har gått snart 1000 mil men är 2 år gammal? Vilken service ska jag satsa på?

Gå efter milen det är det intressanta och serva den där efter.
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Tänkte dra över till stängnäs imorgon för att möta upp ett glatt hoj-gäng och dra en tur imorgon om vädret tillåter (ser bra ut nu med vädret). Som det ser ut nu ska vi ses vid ugglans grill kl 10 så jag drar väl ifrån stan vid halv 10. Hojta till om ni vill med och gasa antingen kan vi samåka ifrån stan eller så ses vi där. Info finns i Strängnäs tråden.
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Jodå jag såg dig allt vid Q-star när jag lullade förbi på trajjan. Snygg hoj! :tummenupp Tog bara en kort sväng för att testa så att allt kändes som det ska. Nya krukan satt som en smäck och hojen gick fint! Någon som har tips på ett bra ställe att serva hojen i stan förresten? Men det är lite för kyligt och oroligt underlag för att det ska vara njutbart än så länge. Ge mig +10 och sopat tack!

Jaså det var du:) Tack, kan bara säga detsamma! Den är riktigt fin trajjan. Jo, kallt om fingrar och hals när man kör. Hostar som bara den på kvällarna:yoparty

Ska ut en sväng i eftermiddag. Någon annan som ska åka? Måste till Ikea först. Har lovat det. Dum som man är:huvet
 

tommi

Guest
Hämtat in hojjen från vintergarage blir nog nåt åka efter 12 imorgon :yoparty
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Hämtat in hojjen från vintergarage blir nog nåt åka efter 12 imorgon :yoparty

Låter fint. Ska också ut en sväng imorn. Ska köra cross i Katrineholm mellan 10-14. därför blir det inte körning förrän på eftermiddagen någon gång. Om det är fler som tänkt köra på eftermiddagen så skriv tid och plats så är jag på:tummenupp
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Skulle också kunna tänka mig att köra efter kl 14.. Säg tid och plats så är jag på om vädret är ok.
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Skulle också kunna tänka mig att köra efter kl 14.. Säg tid och plats så är jag på om vädret är ok.

Jag kom inte tillbaka från K-holm förrän nu. De hade öppet på crossbanan till 15 och sedan blev det tvätt. Nu blir det tyvärr ingen körning för mig i kväll men i morgon har jag tid hela dagen. Om det är ett gäng som ska köra i morgon så kan vi väl ta en tur ihop? Vore kul.

Ska vara uppehåll i morgon enligt meterologerna så det låter ju lovande:tummenupp
 

tommi

Guest
verkar vara bra väder efter 12 imorgon har åkt en 10 mila sväng idag (hållsta,hälleforsnäs,svalboviken och hem) var ganska bra men efter hälleforsnäs var det en del grus och tjälskador....

har inte kollat min 20 milasväng ännu men ska nog åka runt 13 imorgon åxå ingen plan vart dock...
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Planen i dag blir att ses med Strängnäsgänget vid Ugglans grill i Strängnäs vid kl 11. Jag kommer köra merparten av dagen så är det några som ska köra senare i Eskilstuna så är jag med.
 

RobinS

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ingen
Äntligen premiärtur idag!
Torshälla-Västerleden-Genom stan mot ica ekängen-tillbaka mot slagsta-Västerleden mot Stenby-in till stan :banana

Men skitig å dammigt blev de!
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Jag och Putte ska köra imorn eftermiddag/kväll. Ska bli runt 6-8 grader och sol. Återkommer med tid och plats. Vore kul om fler hänger på!

/Adrian
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Körning imorn vid klockan 15:30. Vi träffas vid obemannade
OKQ8-stationen i Skjulsta. Än så länge är det bara jag och Putte men alla som kan är välkomna:tummenupp
 
Last edited:

tommi

Guest
kan försöka komma,ska köra till borås ToR inatt men kommer nog hem vid 11 tiden..

*edit:kommer inte med idag har precis ätit och inte direkt bra väder sen är man gammal o behöver vila lite,ska kanske upp till rosenhill efter jobbet imorgon dock
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top