Jag efterlyser en Gul Skoda Octavia RS med Svarta fälgar och en svart toppbox i Grödinge-området! Puckot som kör bilen kan inte köra bil alls och han har säkert fått körkortet i flingpaketet! Om ni ser han så vill jag gärna ha reg. skylten!
Nej, det blev en 40-väg efter det, så han sänkte farten! Då kom jag ikapp! ps. Jag kör otrimmat!
Nej, jag körde ju ikapp han och då helt plötsligt så bromsade han till utan förvarning och jag panikbromsade med frambromsen. Då låste sig framhjulet och jag vurpade!
Ja, jag har haft körkort i knappt ett år och är en "noob". Och sen när jag låg där i diket och moppen på vägen så stack han bara! så tog upp moppen och åkte till skolan! Eftersom han tex smet så vill jag ha hans reg. plåt för en ev. polisanmälan!
1) Vad gör moppekids på sporthoj.com?
Jag tror för att en Smitningsolycka ska bli gällande eller för att inte det ska komma oklarheter så ska man helst anmäla den direkt på plats, eller snarast möjlig till polisen. om man saknar regnnummer så ger man så bra signalement på bilen som det bara går så som du gjorde här så får polisen kolla upp om de ser en sådan bil i närområdet.
om bilen stannade mot korsning och skulle svänga vänster eller hade kö framför sig och skulle köra vänster och hade god placering så skulle då jag tolka som förmildrande omständigheter för bilen men om bilen stannade in på en rakan och ni såg han uppmärksammade att olycka har skett så är det smitning.
en bilist som kör om en eu moppe bör vara medveten om förhöjd risk strax efter omkörningen särskilt om de plötsligt saktar ned farten.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|