Eftersnack: Ghost Rider 2 dagen, del 2

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Jag tycker iallafall att det var kanon kul att få rejsa dom få ggr jag fick innan jag fick pisk av katanan.....

Skam den som ger sig.....
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
No'1, du verkar ha missat vad jag skrev tidigare. Jag tyckte tillställningen var lysande.

Det kanske inte var så många som reflekterade över det hela - men det var faktiskt Sveriges snabbaste (möjligen undantaget NLR's turbo-vidunder och nån enstaka till) gathojar (enligt SBP) som var samlade på GR-dagen. Vinnaren har lagt ned över 200 papp totalt i hojen över tid. Bara motorn är trimmad för över 70000 och han måste köra på bensin som kostar 45 spänn litern. Klart man vill "spänna musklerna" mot sådana hojar! :)

Jag får väl ta det som en komplimang att mitt tunga blysänke till gathoj och trots att jag väger +105 kg ansågs för snabb. :D

Ivsh, hojen är byggd för street racing och inget annat. Låt va att den funkar i SGB (SM 3'a trots en missad tävling) men det var lixom inte tanken bakom bygget - typad och reggad som den är, utan för att klara en inspektion av Harry Haffa.

RPM Lover, Björkvik coming up - hoppas dom kommer på nån bra klass att placera oss i. Sen bli're Uppsala Open, du/ni kommer?
 
Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
No1 skrev:
Ärligt talat så börjar jag med flera att ledsna på allt förbannade gnäll som gäller dessa sk rena raktfram moppar som inte fick delta...

Jag hade gjort klart för alla i den tråd som gällde "GR dagen 2" att inga rena raktfram moppar var tilllåtna pga av att denna tillställning var till för gatåkare och inget annat!!!

Och för att klargöra vad jag klassar som ren rakt fram hoj så är det när en mc både är sänkt och förlängd, sen att man kan visa upp en regskylt el regbevis gör inte att dom därför borde klassas som gat moppar!!! Och sen om motorcyklar har turbo, 2500cc eller en hellikopter motor monterad så skiter jag i det så länge den inte är sänkt samt förlängd!!!

Men om folk som har dessa rakt fram moppar och inte fick vara med fortfarande tycker att dom till trotts borde fått vara med och då köra skiten ur försvarslösa gatåkare med 125'or till Hayabusor så kan dom få tycka det!!!

Men jag tycker åtminstonde att dom även i fortsättningen kan söka sig till riktiga tävlingar och där försöka sätta dom riktiga grabbarna/tjejerna på plats...............men det kanske är för svårt!!??

No1...

Ps! Det verkar vara svårt för vissa att se det possitiva i ngt som görs för andra istället för att hela tiden söka efter små missar el fel.........................nästan så att man vill göra det igen!!! :rolleyes: Ds!

NO1 denna macho attityd, vem impar du på med en en sån nivå på diskussionen
Om du läser trådarna har det varit så "jädra mycket gnäll" som du skriver.
Själv så försökte jag bara få reda på varför det vart som det vart eftersom jag inte var på plats.
 

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
660+r6
No1 skrev:
Ärligt talat så börjar jag med flera att ledsna på allt förbannade gnäll som gäller dessa sk rena raktfram moppar som inte fick delta...

Jag hade gjort klart för alla i den tråd som gällde "GR dagen 2" att inga rena raktfram moppar var tilllåtna pga av att denna tillställning var till för gatåkare och inget annat!!!

Och för att klargöra vad jag klassar som ren rakt fram hoj så är det när en mc både är sänkt och förlängd, sen att man kan visa upp en regskylt el regbevis gör inte att dom därför borde klassas som gat moppar!!! Och sen om motorcyklar har turbo, 2500cc eller en hellikopter motor monterad så skiter jag i det så länge den inte är sänkt samt förlängd!!!

Men om folk som har dessa rakt fram moppar och inte fick vara med fortfarande tycker att dom till trotts borde fått vara med och då köra skiten ur försvarslösa gatåkare med 125'or till Hayabusor så kan dom få tycka det!!!

Men jag tycker åtminstonde att dom även i fortsättningen kan söka sig till riktiga tävlingar och där försöka sätta dom riktiga grabbarna/tjejerna på plats...............men det kanske är för svårt!!??

No1...

Ps! Det verkar vara svårt för vissa att se det possitiva i ngt som görs för andra istället för att hela tiden söka efter små missar el fel.........................nästan så att man vill göra det igen!!! :rolleyes: Ds!

Tänk på att det är oftast dom som är missnöjda som gör sin röst hörd! Jag tror att dom flesta tyckte att det var en bra dag :tummenupp Sen måste man även kunna ta kritik, det kanske fanns saker som faktiskt kunde ha vart bättre. Man får väl sålla lite bland åsikterna och ignorera sånt som inte är konstruktivt, typ No1 är dum i huve't som inget fattar (obs: bara ett exempel ;) ), och ta till sig dom idéer som kan göra kommande arrangemang bättre! Sug i er dom positiva kommentarerna och se till så att det blir fler trevliga tillställningar :tummenupp

PS Tycker nog oxå att det är konstigt att en 18000hk-moppe med helikoptermotor får åka medans en sänkt orginal 600'a inte får... men jag skriver min åsikt så smått så att det inte ska verka allt för kritiskt... ;) DS
 

Albertsson

Ride, Eat, Sleep, Repeat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västmanland
Hoj
KTM 660 DRZ 400
Blade skrev:
Vem vann raktfram?
Vem vann stunten?
Vem vann burnistävlingen?
Kort och gott...vilka vann däcken?


Slutgiltiga resultatet skulle väll komma i veckan när teamet kollat
på filmen från evenemanget,
Så fattade vi det i af
Mvh Albertsson
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
andersson turbo skrev:
Brinken du e väl i allafall den största skitsnackare på alla forum runt i hela världen du e välkommen å mäta min hoj när du vill
den är både standard höjd å längd därför att man får inte åka lång hoj i psb de borde väl du veta skulle vilja se dig åka igenom poliskontroll med din lagliga mc haha

Jag tänkte jag skulle vänta nån dag på att svara på din påhopp - men det blev nästan en månad istället.

Min hoj på GRD2 var i samma skick som den var när den rullade in på Bilprovningen i Gävle förra året när den blev typad och reggad undantaget ljuddämparen och en bortskruvad blå flaska. Det enda dom klagade på (men godkände) var den lite låga markfrigången på höger sida.

"största skitsnackare på alla forum runt i hela världen" ? Well, you know... DET finns det fler som tycker, det vet jag. Sporthoj.com kan konfigureras så att du slipper se inlägg som jag postar. Du kan vara lugn, personangrepp är inget som jag pysslar med.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top