Eftersnack: Ghost Rider 2 dagen, del 2

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Jag skulle ev kunna lägga upp en del filmer om ni har men inte har någonstans att göra det på. Dock har jag lite begränsat då disken börjar bli full men tror att upp till 1-2 gig är möjligt o trycka in. pma mig så ska vi se om det går att ordna.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Mike skrev:
Roller- hur kändes det att mosa över en död grävling då?

Jag tänkte för mig själv , att klart du ser att den ligger där..men icke, du for över den med en rejäl duns!!
Du hade tur, dom rackarna är tydligen att räkna som betongklumpar..måste varit nån annan som "mjukat" upp den innan!!

Heheheh... jo fan... det small till ordentligt när jag studsade över den, jag såg den fen inte.... undrade bara varför Keniff väjjade :confused: Som tur e så har man en bakgrund som Enduro och crossåkare :D Så det va bara att ställa sig upp, mjuk i kroppen och köra över skiten.... Det blev en hel del gore på hojjen... men det får sitta kvar. Jag tycker det ser fett ut med blod likdelar senor och slamsor på hojjen :rock
 

Bifogat

  • 111_1139-2.jpg
    111_1139-2.jpg
    86.6 KB · Visningar: 416

Killeak

Brum, brum ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skogen utanför Gävle
Hoj
1995 Kawa zx9r
955i skrev:
Kasst ? :rolleyes:

Syftet var att ALLA hojar skulle ha en chans mot ALLA och då är 200meter något mer realistiskt än 402. Tänk dig själv om du hade en CBR 600 och får möta en Hayabusa :eek: Då är du fett med frånkörd medans du på 200m kan vinna om du får en schysst start och inte går till väders 3ggr som vissa rettor tex.

(sen fanns det väl några låg odssare som låg pyrt till iaf, XT600, nån 125a m.m)

Det är väl bara att dele upp i klasser som man brukar... skitsamma, jag var inte ens där, tyckte bara det lät dumt när där finns en sån fin raka. Dessutom ska man väl inte behöva åka på stryk av en CBR600 när man införskaffat en BUSA!!! bara det visar ju hur dumt det är :slicka
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
RoLLER skrev:
Heheheh... jo fan... det small till ordentligt när jag studsade över den, jag såg den fen inte.... undrade bara varför Keniff väjjade :confused: Som tur e så har man en bakgrund som Enduro och crossåkare :D Så det va bara att ställa sig upp, mjuk i kroppen och köra över skiten.... Det blev en hel del gore på hojjen... men det får sitta kvar. Jag tycker det ser fett ut med blod likdelar senor och slamsor på hojjen :rock
Åfan va de du! Låg nåra hojar bakom dig när det hände! Trodde nån vurpade först men sen såg jag ju orsaken komma glidandes :p hehe tur att det gick bra iaf!!
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Resonemanget gick ut på att man även ville ge 600'or en chans. Därför tillät man även turbo-busor med eller utan förlängd sving medans jag (med 100% laglig gathoj) inte fick vara med och leka. Dennis gjorde dock processen kort med alla, även turbo-hojarna.

Killeak skrev:
hörde att raktfram tävlingen bara var 200m... varför? Ett riktigt race ska ju vara 402m och rakan där är väl kilometer-lång. Fan vad kasst :whip
 

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Penelope
Det var en grym dag, och för alla som inte var där...se till att komma nästa år. Tack till NO:1 och alla andra som fixade denna dag. Klantig som man är så tappade jag bort mina hojnycklar, så man blev lite putt :skrämd ...men till slut så hittade de sin väg hem till mig! Ett stort tack till den vänliga själen som hittade mina nycklar och lämnade de till NO:1. :bow
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Nisse Järnet skrev:
Brink: körde du gas redan från 1:an?
Huga! Nä, det fanns inget grepp för det. På klistrad bana skjuter jag däremot på slutet av ettan när den har lugnat ned sig lite.
Lite kaxigt när du pös fram kall gas i starten :)
Fast det var ju bara show... de få tusendelar man kan tjäna på att lufta systemet - var ju lixom inte nödvändigt. :D
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Tack till alla medverkande / arrangörer för en skojig dag i PERFEKT väder.
Lite trist med avåkningarna på väg till Uppsala, men inga personskaor iaf.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Brinken du e väl i allafall den största skitsnackare på alla forum runt i hela världen du e välkommen å mäta min hoj när du vill
den är både standard höjd å längd därför att man får inte åka lång hoj i psb de borde väl du veta skulle vilja se dig åka igenom poliskontroll med din lagliga mc haha
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ännu en film från GR Day 2

Nu finns ännu mer film från GR Day 2 på min hemsida. 5 min dragracing, stuntande och burnande till najs musik. Surfa in och ladda ner nu hörrni!!!! (12MB .wmv)
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Killeak skrev:
Det är väl bara att dele upp i klasser som man brukar... skitsamma, jag var inte ens där, tyckte bara det lät dumt när där finns en sån fin raka. Dessutom ska man väl inte behöva åka på stryk av en CBR600 när man införskaffat en BUSA!!! bara det visar ju hur dumt det är :slicka


Eller så visar det vem som är bästa föraren på starter och att Busa och stora hojar kanske bara är pe..sförlängare men med sämre förare :D

Lägg märke till att jag INTE sa att det är så, bara att det kanske kan vara så.

:squid
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
andersbrink skrev:
Huga! Nä, det fanns inget grepp för det. På klistrad bana skjuter jag däremot på slutet av ettan när den har lugnat ned sig lite.
Fast det var ju bara show... de få tusendelar man kan tjäna på att lufta systemet - var ju lixom inte nödvändigt. :D
Ok, tänkte väl det :) När körde du gas då? Hehe show e bra! Du ser ju själv, jag diggade ju det iaf ;)
 

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en låda!!!
Hoj
Yamaha YZF-R1
Hela dan va kanon me fint väder och allt :D
Jag fick surt lära mig att det är svårt att göra en bra start
med en retta framhjulet gick som en jojo me snöre så jag loosade
mot en cbr9xxr :gråta

Så nu blire o öva starter.

Kul och se stunt lirarna blev dock lite mycket av det goda för min smak.

Jag tycker att lite av charmen med denna dag va att det inte va så himla perfekt organiserat.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Liwa1 skrev:
Eller så visar det vem som är bästa föraren på starter och att Busa och stora hojar kanske bara är pe..sförlängare men med sämre förare :D

Det visar bara vem som har mest pengar att köpa hoj för - samt vem som är mest intresserad av att vinna ett dragrace.

Köper man en gixxer600 så är ju inte tanken med den att man ska tävla rakt fram - vad är då vitsen att göra reglerna så att dom skenbart skulle kunna vinna? Iofs, men med priser till vinnarna så fanns det ju något att köra för.

Jag noterade att det fanns tre snabba lagliga hojar på Tierp i helgen som man inte tilllät köra. En av dom, "mellan mjölken", gav tusan i att visa upp sig alls. Synd.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
andersbrink skrev:
Det visar bara vem som har mest pengar att köpa hoj för - samt vem som är mest intresserad av att vinna ett dragrace.

Köper man en gixxer600 så är ju inte tanken med den att man ska tävla rakt fram - vad är då vitsen att göra reglerna så att dom skenbart skulle kunna vinna? Iofs, men med priser till vinnarna så fanns det ju något att köra för.

Jag noterade att det fanns tre snabba lagliga hojar på Tierp i helgen som man inte tilllät köra. En av dom, "mellan mjölken", gav tusan i att visa upp sig alls. Synd.


Eller så visar det att man är "prylbög" och vill visa upp sina saker som kanske inte alls är dyrare än vad en med en 600 har stylat sin hoj med ;)

Saken är den att med GR dagen är inte att det är någon tävling på så sätt du väntat dig utan en stege för alla och för alla ska ha en chans. Det är kul att se mindre hojar klå en törre hoj och göra ett jippo av det hela. Vill man inte ställa upp på sånt så ska man hålla sig till tävlingar som är anpassade för sådana hojar som tex din.

Jag tycker No 1 gjorde rätt och anpassade tävlingen för alla. Ingen glömd och har för mig att han skrev i början att det var gathojar som gällde. Men är inte helt säker.
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Liwa1
Vad gick NO1 efter då när han anpassade tävlingen för alla ??
Var det längden man gick efter eller ?? har nämligen inte fått reda på varför vissa hk monster fick köra och andra inte fast man på regbeviset också är en gathoj.
Ser bara att det snackas lite.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
RPM lover skrev:
Liwa1
Vad gick NO1 efter då när han anpassade tävlingen för alla ??
Var det längden man gick efter eller ?? har nämligen inte fått reda på varför vissa hk monster fick köra och andra inte fast man på regbeviset också är en gathoj.
Ser bara att det snackas lite.

Det får du fråga No1 om så klart och inte mig. Det var inte jag som ordnade stegen....

Men jag tycker själv att det kan vara kul att köra kort sträck och tävla mot större hojar. har blivit slagen av mindre hojar äm min dåvarande och även slagit större än min dåvarande 600.
Sen kan inte jag ta på mig hans avgörande för vad som är gathoj eller vilka som inte fick köra. Så är det bara :hej

Sen tror jag att folk som köper en 600 hundra lika väl vill vara med i steg som folk som köper Busa eller värre. En del vill raca och en del inte. En del vill raca seriöst och en del köra race för ha lite kul och jippo.
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Liwa1 skrev:
Det får du fråga No1 om så klart och inte mig. Det var inte jag som ordnade stegen....

Men jag tycker själv att det kan vara kul att köra kort sträck och tävla mot större hojar. har blivit slagen av mindre hojar äm min dåvarande och även slagit större än min dåvarande 600.
Sen kan inte jag ta på mig hans avgörande för vad som är gathoj eller vilka som inte fick köra. Så är det bara :hej

Sen tror jag att folk som köper en 600 hundra lika väl vill vara med i steg som folk som köper Busa eller värre. En del vill raca och en del inte. En del vill raca seriöst och en del köra race för ha lite kul och jippo.
hihihihihiihhi ;););)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top