Eftersnack: Ghost Rider 2 dagen, del 2

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Roller- hur kändes det att mosa över en död grävling då?

Jag tänkte för mig själv , att klart du ser att den ligger där..men icke, du for över den med en rejäl duns!!
Du hade tur, dom rackarna är tydligen att räkna som betongklumpar..måste varit nån annan som "mjukat" upp den innan!!

Förövrigt en mycket skoj dag med stunt , race, och GUMMIRÖK!!
:rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Smokey & Bandit

Nu har jag lagt upp film på mig och svarta banditen (vet ej hans nick) när vi burnar punka. Lyssna och hör bakdäckets stålkord slå min regplåt bucklig. Satt mycket ståltråd i bakdrevet kan jag säga!!!! Filmen finns på min hemsida. (10MB .wmv) Länk nedan :rock
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Har spelat in ca 40 min. Kommer inte att lägga upp allt. Begränsat serverutrymme hos BBB tyvärr
 

Mr W

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R-1000
Stort tack för en kanondag!!! Mycket bra !

Peter Andersson´s burnisar e grymma!!!! :rock



W
 

Albertsson

Ride, Eat, Sleep, Repeat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västmanland
Hoj
KTM 660 DRZ 400
Konstigt är det att polisen blir skitarga när en privatperson gör en brottsförebyggande åtgärd :fakta
 

Albertsson

Ride, Eat, Sleep, Repeat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västmanland
Hoj
KTM 660 DRZ 400
K-Man skrev:
Var det inte Peter som körde den? Dessutom såg det ut att vara en civil MC med stora svarta packväskor och förare m vit BMW kruka..... NÅN HÄNDIG MED DÄCKJÄRN?????? PM :hej


Ville inte skriva vem de va utan låta No1 göra det själv
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Jag vet att det finns en lag där man kan åka dit för att man hindrar polisens utövande,
det var ju tur att denna polis inte visste om detta.
Jag hade gjort samma sak.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Go No1 go No1 :rock

Leka med polisen sådär :D
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
aRWe skrev:
Jag vet att det finns en lag där man kan åka dit för att man hindrar polisens utövande

Finns inget prejudikat på att dom kan fälla dig ifall du medelar dina polare att polisen håller på att göra sitt jobb.

Det är inte olagligt att säga/varna att polisen befinner sig på en specifik plats och gör sitt jobb. Annars skulle tex Aftonbladet bryta mot lagen när dom säger att polisen kommer att utföra fartkontroller på väg XX.

Lagen du syftar på kan inte användas i dom här sammanhangen. Den riktar sig mer mot att du tex. hindrar polisen att ingripa vid ett rån, gripanden, osv..
 
Last edited:

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Älvkarleö Bruk (Gävle)
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
Tack alla inblandade för en riktigt trevlig dag. Visst, det var lite rörigt och oorganiserat under raktframracet, men va faan det har man ju sett så många gånger. Jag var ju där för stuntningen, burntävlingen och chansen att mingla runt bland en massa likasinnade. Återigen ett stort tack till alla inblandade.
 

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sörbäck
Hoj
Hojlös
Vem vann raktfram?
Vem vann stunten?
Vem vann burnistävlingen?
Kort och gott...vilka vann däcken?
 

Sakke

Drive it like you stole it!!!!
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Västerås
Hoj
CBR 600 "Banhoj" -01
Kanondag......

Allt va riktigt bra, nja, utom att jag lekte jordfras pa en aker pa vagen upp :rock
......Men va fan, en backspegel o lite farg e juh inte hela varlden.... :hej
Kul att lasa att polisena missade oss med ett par minuter, det gick "Lite" for fort pa E4 upp mot Uppsala.....

Tackar arrangorerna.......

PS. Ha med en megafon nasta gang, sa alla hor vad ni sager....
 

bonebreak

Bussbörnarn!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
honda 954
Jag måste säga att det var en riktigt lyckad dag!! Satan såna här dagar drömde man ju våta drömmar om för några år sedan!!

Stunttävlingar och burnouttävlingar och som bonus lite dragracing och turboburnisar!! jag ryser!!

Skitkul osså att träffa mange och dom andra stuntkillarna från v-rås!!

Ett stort tack till SWT grabbarna som arrangerade GR dagen!!

Även ett stort tack till er alla som fotar o filmar och lägger ut på diverse forum!! skitkul att titta på

Satan vicket segt bakdäck jag hade vid burnouttävlingen!! försökte förtvivlat att spränga det på ett värdigt sätt men trodde fan att motorn skulle säga upp sig före!!

203cm stuntoholic
 

Killeak

Brum, brum ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skogen utanför Gävle
Hoj
1995 Kawa zx9r
hörde att raktfram tävlingen bara var 200m... varför? Ett riktigt race ska ju vara 402m och rakan där är väl kilometer-lång. Fan vad kasst :whip
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
STORT TACK!!!! Var ju kanonkul och hur trevligt som helst! Jäkla trist för min del bara att DT:n inte var färdig :( Vill ju också köra på bakan...Tack brorsan att jag fick låna hans XT600 iaf så jag slapp träska i bilen :)

Sist men inte minst....VEM FAN LEDER DÅ VA!?! VA???? :D:D:D ;)
027.jpg
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Killeak skrev:
hörde att raktfram tävlingen bara var 200m... varför? Ett riktigt race ska ju vara 402m och rakan där är väl kilometer-lång. Fan vad kasst :whip

Kasst ? :rolleyes:

Syftet var att ALLA hojar skulle ha en chans mot ALLA och då är 200meter något mer realistiskt än 402. Tänk dig själv om du hade en CBR 600 och får möta en Hayabusa :eek: Då är du fett med frånkörd medans du på 200m kan vinna om du får en schysst start och inte går till väders 3ggr som vissa rettor tex.

(sen fanns det väl några låg odssare som låg pyrt till iaf, XT600, nån 125a m.m)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top