Det var någon som skrev:
...sen var det ju vinklat så att vi som kör sporthojar e bovarna i dramat ...
En försynt fråga, vilka är bovarna då, om inte "vi som kör sporthojar" är bovarna i just detta fallet?
Har haft långa diskussioner kring detta med många, både hojåkare och icke hojåkare, i princip alla (i alla fall killar) förstår lockelsen med fart och kittlet i magen när adrenalinet rinner till, vad vare sig dom eller jag kan förstå är hur man så totalt kan lägga sitt liv i andra trafikanters händer?
Ena stunden klagar man som f-n på alla blinda id*oter i plåtlådor som babblar i mobiltelefon, dricker kaffe och vinglar fram mellan filerna, missar utfarter och avfarter och andra idiotsaker.
I nästa stund kan man glatt vrida rullen i botten och kryssa fram i trafiken i närmare dubbla hastigheten, då med argumentet "jag kör säkert, jag är koncentrerad och van vid farten, det finns marginaler."
Jo tjena, hur mycket marginaler har du kvar när jeppe i sin v70 tittar till i backspegeln och helt plötsligt ser en missil komma tjutande mot honom, du vet inte om han håller sin fil, eller byter fil för att ge plats, just åt det hållet du tänkte ta plats...
Jag förstår inte helt enkelt, varför är så många så villiga att lägga sina liv i händerna på dom som ni är så villiga att beteckna som livsfarliga i trafiken, bilisterna...
Sen vad gäller programmet.
Det kunde ha varit så mycket värre!
Som flera sagt, om dom hade legat i buskarna och filmat några normala dagar så hade förmodligen lämmeltågen med hojar synts, man hade fångat folk som kört rejält fort även utan youtube-klipp.
Som det var nu så såg man inte mycket alls av den massiva störande hojtrafiken, inga "bombrepor" på plats heller, det såg snarast väldigt lungt ut mot hur det påannonserades och kommenterades.
Sen, håller med om berömmet till Galne Dansken, mycket sansat bemötande och rationellt framställt!
Men jag tyckte synd om gubben som var uppriktigt bedrövad över att flera gånger varit tvungen att sitta och ta hand om sönderslagna döende unga människor i vägkanten. Tacka fan för att man inte förstår varför folk vill ta såna risker!
Jag har full förståelse med att dom boende och dom normala trafikanterna inte uppskattar att vägen används som om den vore en avlyst specialsträcka!
Det går ju galet fort på sina ställen, på en 50-70-väg med utfarter, mötande trafik, hus utmed vägen och kantat med träd och stenar. Detta av allsköns hojåkare av "varierande skicklighet" som på fullt allvar kallar sig "piloter" och glatt mäter sig mot "bombrepor" dom ser på youtube.
Det är 150% totalt omdömeslöst och käpprätt åt h-vete!
Jag bor hyfsat nära och skulle gärna köra vägen för den är vacker, slingrig och härlig, men jag törs ta mig tusan inte längre!
Jag tuffar normalt runt med min hoj runt 70-80 på såna vägar (nej, den går inte så mycket fortare
) vilket jag tycker är fort nog.
Att då bli upphunnen av, eller möta, någon tunnelseende "rossi-wannabe" i 180 blås som jagar super-rundan till varje pris... Nej, jag vill inte vara med och leka den leken så jag avstår.
Om man som boende inte kan avstå från vägen och känner sig rädd varje gång man ska hem eller till affären så tycker jag att det är i deras fulla rätt att vilja ha en förändring!
Det kan ju inte vara hojåkarnas rätt att kräva att dom boende flyttar för att "vi" inte ska störa eller oroa dom när vi kör...
/Danne