Jag förstår inte riktigt vari problemet ligger på på vilket sätt mytomani kommer in i bilden...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mytomani, läs på lite så kanske du lär dig att använda begreppet i rätt sammanhang.
Jag är övertygad om att deras boendemiljö tar stryk och man måste vara helt jävla bakom flötet för att inte fatta att det gör även värdeutvecklignen på deras fastigheter. Beträffande boendes motivation när det gäller att dra upp detta kan du, jag och alla andra INGET ANNAT än spekulera.
Uppväxten utanför den skyddade verkstad jag bor i nu gör att det måste till vädligt mycket för att jag ska tycka att något utgör ett problem, vare sig det är att några kör fort som fan på en skitväg i en håla utanför en ..annan håla, problem med miljön, alkoholskador eller vad fan det nu är. Alla har vi olika toleranströskel för olika saker och det beror helt enkelt på vår bagrund. Har man levt i en skyddad miljö hela sitt liv - tycker man att skitsaker Bogesund är ett problem, så enkelt är det. Hur jag är uppväxt påverkar givetvis min syn på hurvida Bogan är ett problem och är värt att exponera i media (annat än för de boende).
Faktum att man tillkallar en ambulans(helikopter) vid en fender bender får mig att höja på ögonbrynen med tanke på alla äldrevårdsskandaler där de gamla inte får vård pga brist på pengar och där de som skickar ut ambulanser på uppdrag uppmanades att vara återhållsamma med det...Nu är det en liten krock, folk blir shaky, lite chockade (fast ingen blev skadad vad jag förstår) och då ska ambulans ut och "rädda liv".
Jag vet inte riktigt hur det förhåller sig till "tvångsmässigt ljugande" och mytomani. Du kanske kan upplysa mig om det så att jag kan följa ditt handikappade resonemang...Jag har helt säkert gissat, tyckt till och spekulerat (som de flesta här ..om det mesta här) men du borde ju veta att spekulationer och gissningar och tyckande inte är samma sak som ljugande.