WestW
.
Jag tyckte inte programmet var så farligt. Det rimmade (tyvärr) i viss mån med den uppfattning och erfarenhet jag har om hur vissa kör. Inse att sanningen svider. Programmet kunde lätt ha vinklats betydligt mer negativt.
Vissa saker var förstås en smula infantila, som till exempel gränsdragningen mellan framåtlutat och bakåtlutat. Det fanns en del andra märkliga inslag, som till exempelvis diskussionen runt HD-olyckan. Det diskuterades kring HD-åkarens körkort och den nedlagda utredningen. Varför ha en sådan diskussion utan att samtidigt klargöra olyckans förlopp eller den eventuella misstanke som fanns? Kändes som ett avsiktligt utpekande i stil med; "Killen är skyldig, och polisen har gjort fel. Så är det bara!"
Den största behållningen i programmet var Dansken som gjorde ett oerhört bra intryck, jag känner mig mycket nöjd med mitt medlemskap i SMC nu. Tack Dansken, du gjorde vad du kunde i rådande klimat!
Tyvärr blir ju alla hojåkare dömda på förhand.
HD snubben kanske precis fått bromsa för ett råddjur när han kom vrålandes i 70km/h?