Eksjö"höglandet"

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Forserum
Hoj
Letar för fullt
sorry kan ej följa me idag ska in till jkpg och handla lite skit. men är väl onödigt att slänga ut pengar på annan slipon om detta låter gott? ja antingen pruta massa eller kolla på annan.


Skaru me ner eller. Vrikstad är den i :) tar en liten sväng med hojen och kollar. Men tror inte jag gör någon affär av det. Mest för att se hur det känns att åka en 929 :) Men är den skön och i fint skick osv så är det kanske affär på G... dock så är jag tvungen att göra service på den. byta bakdäck. miniblinkers. miniskylt. slipon. Blir en del ca$h att pynta ut :näsblod
Så vi får se. Funderar på en resa till sthlm annars och kolla på....
http://www.blocket.se/vi/11598466.htm?ca=17_s den där bland annat. Den är ju färdigmekad och fixad med skylt slipon blinkers osv osv..



Skaru me ner eller. Vrikstad är den i :) tar en liten sväng med hojen och kollar. Men tror inte jag gör någon affär av det. Mest för att se hur det känns att åka en 929 :) Men är den skön och i fint skick osv så är det kanske affär på G... dock så är jag tvungen att göra service på den. byta bakdäck. miniblinkers. miniskylt. slipon. Blir en del ca$h att pynta ut :näsblod
Så vi får se. Funderar på en resa till sthlm annars och kolla på....
http://www.blocket.se/vi/11598466.htm?ca=17_s den där bland annat. Den är ju färdigmekad och fixad med skylt slipon blinkers osv osv..

sen finns det ju en hel del fler hojar i stockholmstrakten än här nere.
Skulle inte du upp till sthlm och kolla bil? Kan ju åka tillsammans :D

Ta tåget upp sen lånar vi en bil av vänner eller kusiner där uppe och åker och kollar lite bil/MC :D deal?! :tummenupp
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
Blev inget igår. Hojen var kanonfin att köra och i fint skick men....

Elen strulade lite. Bakdäcket var kasst. Sliponet var väll sådär men det skulle jag väll kunna behålla.
Drivpaketet hade han ingen koll på alls. Sen var det ju fel färg och fula blinkers och lite annat småfix... Så väntar lite till :) ska ju bli 6 grader nu hela helgen så jag har väll tid på mig att vänta lite...
 

chaabo

www.motomont.se
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 990 SMT 2011
Blev inget igår. Hojen var kanonfin att köra och i fint skick men....

Elen strulade lite. Bakdäcket var kasst. Sliponet var väll sådär men det skulle jag väll kunna behålla.
Drivpaketet hade han ingen koll på alls. Sen var det ju fel färg och fula blinkers och lite annat småfix... Så väntar lite till :) ska ju bli 6 grader nu hela helgen så jag har väll tid på mig att vänta lite...


Har läst dina inlägg i tråden, och jag förstår din längtan... Ringde igår och skulle kolla när jag kunde hämta min nya hoj, men fick svaret att den inte kommit än.... Tidigast 2:a maj hör jag en röst säga i andra ändan.....:huvet Hur kul va det då? Snacka om slag under bältet----:)
Lycka till i sökandet, så hoppas jag vi kan ses på vägarna framöver...
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
Har läst dina inlägg i tråden, och jag förstår din längtan... Ringde igår och skulle kolla när jag kunde hämta min nya hoj, men fick svaret att den inte kommit än.... Tidigast 2:a maj hör jag en röst säga i andra ändan.....:huvet Hur kul va det då? Snacka om slag under bältet----:)
Lycka till i sökandet, så hoppas jag vi kan ses på vägarna framöver...

Nu har jag nog dock hittat en hoj. Ska kolla på den men blir nog den.. En R1 från 00...
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
Kanske inte den roligaste frågan men jag behöver någon med mig att åka till Hjo på fredag kväll.. och gärna någon som är bra på motorer typ r1 lillen :D

Enligt killen med hojen rasslar det lite i hojen vid körning men han har under dagen varit och inhandlat ett nytt drivpaket till den eftersom han bestämt påstår att det är det som är kasst.
Jag skulle vilja ha med mig någon dit som kan avläsa om det är drivpaketet eller något dyrare som krånglar.

Ni kan få några hundralappar för besväret då men ni ska kunna er sak! Någon?
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Kanske inte den roligaste frågan men jag behöver någon med mig att åka till Hjo på fredag kväll.. och gärna någon som är bra på motorer typ r1 lillen :D

Enligt killen med hojen rasslar det lite i hojen vid körning men han har under dagen varit och inhandlat ett nytt drivpaket till den eftersom han bestämt påstår att det är det som är kasst.
Jag skulle vilja ha med mig någon dit som kan avläsa om det är drivpaketet eller något dyrare som krånglar.

Ni kan få några hundralappar för besväret då men ni ska kunna er sak! Någon?

vi kan kolla på det .. jag måste bara kolla om ja behöver och åka till skene för att hämta saker till sm i rr.. annars kan ja hänga me i helgen
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
vi kan kolla på det .. jag måste bara kolla om ja behöver och åka till skene för att hämta saker till sm i rr.. annars kan ja hänga me i helgen

Åker på fredag när det passar dig om du vill med.. Tar bil med släp då vädret är lite väl kasst för att köra hoj hem en fredagskväll.

Ingen som har ett bra släp man kan lasta en MC på? Eller en boogie Woogie buss som man kan lasta den i a la mascotbussen?
Bättre att kolla med er innan man hyr ett släp :)
 

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Forserum
Hoj
Letar för fullt
Åker på fredag när det passar dig om du vill med.. Tar bil med släp då vädret är lite väl kasst för att köra hoj hem en fredagskväll.

Ingen som har ett bra släp man kan lasta en MC på? Eller en boogie Woogie buss som man kan lasta den i a la mascotbussen?
Bättre att kolla med er innan man hyr ett släp :)

va inte känslig nu kör hem :> ska ju ej regna bara vara kallt :)
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
Förresten. Kollade lite med försäkringsbolagen och följande gäller Helår Halvförsäkring.

Trygg Hansa 14.000 man kan ställa av och på när man vill
Folksam 17.000 man kan ställa av och på när man vill(12000 fast pris helår)
IF 27.000 Ej på/avställningsbar.
Salus Ansvar ~8500 Helår ej på/avställningsbar.

Kommer ta Salus Ansvar för om man räknar på att jag inte kommer ställa av hojen mycket under sommarhalvåret är det kanske bara någon tusenlapp jag tjänar på Trygg Hansapriset.. kanske kryper ner till 12.000 men det är fortfarande väääldigt dyrt jämfört med Salus Ansvar. Om ni inte kollat upp Salus till eran egen hoj kanske det kan vara värt att göra det.. :)
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Förresten. Kollade lite med försäkringsbolagen och följande gäller Helår Halvförsäkring.

Trygg Hansa 14.000 man kan ställa av och på när man vill
Folksam 17.000 man kan ställa av och på när man vill(12000 fast pris helår)
IF 27.000 Ej på/avställningsbar.
Salus Ansvar ~8500 Helår ej på/avställningsbar.

Kommer ta Salus Ansvar för om man räknar på att jag inte kommer ställa av hojen mycket under sommarhalvåret är det kanske bara någon tusenlapp jag tjänar på Trygg Hansapriset.. kanske kryper ner till 12.000 men det är fortfarande väääldigt dyrt jämfört med Salus Ansvar. Om ni inte kollat upp Salus till eran egen hoj kanske det kan vara värt att göra det.. :)

:tummenupp Lycka till grabben!!!

Kör hårt !!
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
upp me bilder nuuuu fan va slö du är hehehe

Har inga än :( men ska hem till huset idag och fota lite...

fan va jag blev rädd igår förresten.
Vi hade hyrt släpkärra och surrat fast hojen med spännband och den satt som fan. rörde sig inte mycket. Stannade till i habo först och kolla så allt var ok. den satt på samma ställe.
Stanna till i järabacken i jönköping.. allt var likadant. Kommer hem till huset öppnar släpet och... JA där LIGGER hojfittan ner. GREEEEAAAAT!!!!
Skrek några väl valda ord...

Men det skumma var att den inte nuddade marken på släpet och inte väggen heller.. så vi kollar lite närmare och det visar sig att den inte är skadad ALLS!!!!! sånär för det blev en repa på tanken. Dock är den precis där man har magen. Nu sitter det ingen tankpad på och det ska jag sätta på så den kommer inte att synas!!!!! :D :D :D :D

Har inte hunnit kolla om det va något mer fel iof för jag va så jävla trött så okte hem och däckade.
Nu bär det av hemåt för att kolla igenom hojen och ta sig en tur :)
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
Förresten Nån som ska ner till Anderstorp och kolla på SM 28-29 april? Vi kansek kan dra ett gäng härifrån och hänga lite nån av dagarna iaf.

Förresten. Mitt stöd litar jag inte på. ingen som har ett extrastöd över? Kostar 700.- nytt och det känns overkill :< någon??
 
Last edited:

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Förresten Nån som ska ner till Anderstorp och kolla på SM 28-29 april? Vi kansek kan dra ett gäng härifrån och hänga lite nån av dagarna iaf.

Förresten. Mitt stöd litar jag inte på. ingen som har ett extrastöd över? Kostar 700.- nytt och det känns overkill :< någon??

klart ni ska ner å kolla
ni kan väl hålla tummarna för mig :) det börajar me träning på torsdag ... torsdag å fredag är det bra me körningar :)
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Förresten Nån som ska ner till Anderstorp och kolla på SM 28-29 april? Vi kansek kan dra ett gäng härifrån och hänga lite nån av dagarna iaf.

Förresten. Mitt stöd litar jag inte på. ingen som har ett extrastöd över? Kostar 700.- nytt och det känns overkill :< någon??

Jag är småsugen på att hänga på!:tummenupp

Grattis till bågen!!!


Ha de gött nu!!:yoparty
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top