FettSnok
96% enligt läkaren
https://www.hautopart.com/product/model-3-head-up-display/
Visserligen ingen kartinfo, men det börjar ju ploppa upp eftermarknads-grejer.
Nej fy! Ingen plastskiva, det är kass
https://www.hautopart.com/product/model-3-head-up-display/
Visserligen ingen kartinfo, men det börjar ju ploppa upp eftermarknads-grejer.
Har själv aldrig haft HUD så har svårt att föreställa mig vad det tillför. Spontant känns det som att det skulle vara obehagligt att ha en massa info där jag vill titta på trafiken/omgivningen. Men som sagt, jag vet ärligt talat inte.
Kan det vara så att om man vant sig vid det är det svårt att "gå tillbaka"?
Mm, nu är jag mer nyfiken hur det skulle funka. Skulle ju kunna vara det bästa som hänt sen färdigskivat bröd. Me don't know..Det är när man börjar sno ihop det inne i en storstad som det är en bra funktion. Du vet, man ligger i mittfilen, bilar överallt, arga förortspendlare blåser förbi på båda sidor, glassen droppar, och ungarna bråkar i baksätet. Då är det bra att slippa ta till sig information från ytterligare en position. Ungefär på samma sätt som att det hjälper att sänka volymen på radion...
På landsväg är det bara mysigt. Ska det busas är det funktionellt med varvtalsindikator i siktlinjen. På AMG:n blinkade det härligt rött när bilen tyckte man borde skicka i nästa växel
BMW har mer information och starkare färger i sin senaste version. Positivt överraskad i en hyrbil för några månader sedan. Använde navigation dagligen.
Benz:
BMW:
Mm, nu är jag mer nyfiken hur det skulle funka. Skulle ju kunna vara det bästa som hänt sen färdigskivat bröd. Me don't know..
Har ju anmält intresse att bli beta-testare för en svensk-utvecklad HUD. Får se om jag kommer in i test-gruppen.
Åfan. Jag har tidigare kategoriserat det hela som dumheter. Får nog tänka om här lite.Jag har kört en bil med HUD, och det är en påtaglig förbättring mot att titta på konsolen, eller ens instrumentklustret och känns så mycket mer naturligt att ha informationen i rutan.
Så till den grad att jag kollade upp att skaffa eftermarknads till mina bilar, men jag hittade de var helt värdelösa så det fick vara.
Jag har kört en bil med HUD, och det är en påtaglig förbättring mot att titta på konsolen, eller ens instrumentklustret och känns så mycket mer naturligt att ha informationen i rutan.
Så till den grad att jag kollade upp att skaffa eftermarknads till mina bilar, men jag hittade de var helt värdelösa så det fick vara.
Åfan. Jag har tidigare kategoriserat det hela som dumheter. Får nog tänka om här lite.
I ett F22 Raptor - givet.Det är inte för inte som det är standard i majoriteten av alla flyg med någon form av självaktning
I ett F22 Raptor - givet.
I en bil - mjeh.
Men som sagt, jag kan ha fel.. Får se om jag kommer med i gruppen för beta-testning för den svensk-utvecklad HUD'en, var tydligen begränsat antal deltagare, och huruvida man får delge intryck utanför programmet.
Första gången för i år som jag var på kontoret samtidigt som solen gassade hela dagen över den öppna parkeringen.
43° i bilen innan jag började traska bort till parkeringen. Fy fan! På med klimat-anläggningen!
Knappa 5 minuter senare när jag kom fram till bilen höll den behagliga 21°. Aj lööv maj kar!
Första gången för i år som jag var på kontoret samtidigt som solen gassade hela dagen över den öppna parkeringen.
43° i bilen innan jag började traska bort till parkeringen. Fy fan! På med klimat-anläggningen!
Knappa 5 minuter senare när jag kom fram till bilen höll den behagliga 21°. Aj lööv maj kar!
Har någonstans mellan noll och ingen koll på sånt dessvärre.Hur är det med klimatanläggningen på elbilar, är det hermetisk kompressor som i kylskåp eller med en packbox som med tiden kommer att läcka?
Ett kylskåp behöver ingen påfyllning med jämna mellanrum till skillnad från bilar där det är alldeles för vanligt...
Hur är det med klimatanläggningen på elbilar, är det hermetisk kompressor som i kylskåp eller med en packbox som med tiden kommer att läcka?
Ett kylskåp behöver ingen påfyllning med jämna mellanrum till skillnad från bilar där det är alldeles för vanligt...
De är inte hermetiska, däremot ingen axelkoppling som mekaniska kompressorer har. Men det finns ju ett antal anslutningar/kopplingar i systemet (typ 6-10 st) samt slangar, så det är ingen större skillnad mot "vanliga" bilar med hur mycket som smiter ut med tiden.
De bilar som kommer använda CO2 som köldmedium kommer behöva gå mer åt det hermetiska hållet.
CO2 var intressant. Så nu kan man slänga sig med att man känner till R744.
Inga krav på återkommande läcksökning och att det går åt mindre energi att flytta värmen är också positivt!
Dom har heller inga krav på återkommande läcksökning, det finns bara positiva sidor med att nyttja CO2, det är tom billigare att installera än andra system.
https://www.tesab.se/nrkyl/om-oss/co2/
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |