Kör en BMW i3 -19 som vardagsbil och har Garo laddbox hemma på 3x16A (11,3kW).
Riktigt nöjd med bilen för vad det är. Nu på sommaren kommer jag väldigt nära de utlovade 30 milen, bilen har många bra funktioner och samma fina iDrive som i alla andra Bayern-kärror. Den är ful och ser ut att rulla på cykelhjul, på vintern åker all dyrbar värme från förladdningen ur när man ska lasta in ungarna bak eftersom bakdörren är bakhängd. Helt värdelöst. Man sitter högt som i en SUV och sätena har ingen vidare långfärdskomfort. Men trots detta så är det en riktigt bra bil som jag betalar ca 3500kr/mån skattade pengar. Milkostnaden ligger runt 2 kr, men för tjänsteresor får jag milersättning som om jag körde en bensinare (16,5kr/mil). Så det täcker ju även mycket av mitt privata resande.
Det roligaste är att bilen är bakhjulsdriven med motorn bak, som det ska vara. Man kan stänga av traction control men inte stabilitetskontroll vilket gör den till en väldigt lättsladdad bil som i princip inte låter dig snurra hur våldsamt du än kastar ut den. Men den låter dig behålla en lång sladd. Svårt att överskatta hur jäkla roligt detta är på snö. En sak till, det är mer styrkänsla i en i3 än en Model 3. En Model 3 vet du inte att det understyr förrän du ser det genom rutan. Här kommunicerar bilen mycket mer genom ratten.
Dessutom en bil som gjordes som elbil från början... Ligger bra till vid ev andrabilsspekulationer även i detta hushåll.