irish
Full gas spar tid
Grejen med elbil är att man har annorlunda mönster. I mitt fall har jag inte längre behov av att tanka mer än någon enstaka gång per år. Typ var 400-500 mil än sålänge..Nu kanske jag inte kör just 60 mil i ett svep så ofta, det var mer att det är så långt jag kör mellan tankningarna idag, och det är inte alltid det står en laddstolpe vid mina destinationer![]()
Jag stoppar i kabeln när jag kommer hem, bilen tankar sig själv under natten, så den är fulltankad på morgonen.
Har behövt "tanka" två gånger på snart 1000 mil med elbil. En gång på långresa till Växjö, då behövde vi ändå äta så bilen blev fulltankad innan vi käkat färdigt. (På vägen hem gjorde vi pit-stop halvvägs hos släkt, där kopplades snigel-laddaren in och fyllde på under besöket.)
En annan gång när jag hade flera ställen att köra till på en och samma dag, fick stanna till på snabbladdare i 10 minuter för att klara hela färden, passade på att köpa lite lätt kvällsmat undertiden, som jag ändå hade behövt stanna till någonstans för att köpa. Har alltså ännu inte behövt stå och vänta i onödan medans jag "tankar".