Nej fack nåå. Det heter ajfan!!!Lite som när folk köper en MacBook och totalt glömmer bort ordet Laptop...
Eller ordet telefon, du hör aldrig en applefanatiker säga "hämta telefoner" dom hämtar ajfånen..
Troende, de ska man hålla sig ifrån. Oavsett om det är en låtsaskompis i himlen, den enda värdiga motorcykeln, bilen med drivmedlet eller sambandsmedlet i fickan.Lite som när folk köper en MacBook och totalt glömmer bort ordet Laptop...
Eller ordet telefon, du hör aldrig en applefanatiker säga "hämta telefoner" dom hämtar ajfånen..
Jag med.
Har en Miata ND bantrimmad (motor, chassi, Cup2-däck mm), och det är viss skillnad mot min E-klass med nästan all utrustning.
Bäge är behagliga på sitt sätt.
Tesla 3 performance är snabb rakt fram med ett förvånansvärt bra chassi i en standardbil, men kul. Nej
Skulle kalla det effektivt. Tänk er en EVO 9. Den som är (var ca 2005?) en rallybil för gatan.
Den var effektiv men min dåvarande RX-8 var otroligt mycket med underhållande. Superlätt att åka på uppställ i 100+ (påfart motorväg)
Jo, bränder i bilars bränsletankar på bensinstationer skulle skapa gigantiska rubriker, om det någonsin inträffade...
Ja, ett av resultaten var den här:
Sökte bara på engelska men det verkar vara ganska vanligt att det brinner på bensinstationer under tankning.
Mja nu tittade jag ej på dom men det är såklart inte bra om man får för sig att tanka en tesla med bensin.Ja, ett av resultaten var den här:
Några andra var också krasher, en var en kines som tände eld på en Porche vid en pump osv...
Valde mellan Miata och GT86Miata var min drömbil, eller ja... Mål-bil. Alltså något jag har råd med. Den eller en Toyota GR86.
Har dock aldrig kört någon av dem själv ännu, men har läst och sett en del om dem.
Jag har en BRZ, har inte haft några problem alls med den än heller, och polare som provkört har gillat den.Valde mellan Miata och GT86
Cab var en klar fördel. Toyyan hade även lite kvalitetsutmaningar.
Mitatan är 25% lättare och det fanns en massa trim o racedelar.
Ägt min snart 5år, noll fel.
Inte ens en glödlampa (är iof inga gammedags glödtrådar på min)
Närmast gått upp i värde.
Bra köp
Vad är det som skiljer den nya från den gamla mer än namnet?Sorry för OT i eltråden.
Åter, nya Kia Niro,
Någon som provat?
Bara kört den gamla
Sorry för OT i eltråden.
Åter, nya Kia Niro,
Någon som provat?
Bara kört den gamla
Var från början en kandidat för mig. Vet många som har bra erfarenheter av Kia, förvisso mest diesel och hybrid.Sorry för OT i eltråden.
Åter, nya Kia Niro,
Någon som provat?
Bara kört den gamla
Var från början en kandidat för mig. Vet många som har bra erfarenheter av Kia, förvisso mest diesel och hybrid.
Men den hade väl inte dragkrok eller åtminstone inte vettig dragvikt, dvs mer än 3-400 kg? Fanns två Kior, minns det som den ena var kroklös och den andra lågviktad.
Tror också de hade märkliga serviceintervall för att vara elbil, bland annat byta kylvätska för batteriet för en hiskeligt massa pengar (>10K) vart tredje år eller så. Kanske fixat i nya varianten.
Men detta sagt, behöver man inte dragkrok så är det säkert en bra bil. Hög servicekostnad för att vara elbil kan mer än väl kompenseras av lägre pris i förhållande till vad man får och förväntad kvalitet.
Fy tusan, det var märkligt.Tror också de hade märkliga serviceintervall för att vara elbil, bland annat byta kylvätska för batteriet för en hiskeligt massa pengar (>10K) vart tredje år eller så. Kanske fixat i nya varianten.
Fast som GuW skrev, de sänkte nog priset rejält efter ett tag. Hoppas det stannar så. Men har inte hört att andra tillverkar kräver byte alls av vätskan. Ja utöver syskonmärket Hyundai såklart.Fy tusan, det var märkligt.
Andra elbilar med annat oväntat servicebehov?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |