GM är bara 10 år gammalt det gick i kk för 10 år sedanJaja, hon kommer leda GM rakt in i fördärvet, men denna inställning.
Antingen blir GM lika effektivt att tillverka elbilar som Tesla, BYD och en räcka kinaföretag - eller så konkar GM.
GM är bara 10 år gammalt det gick i kk för 10 år sedanJaja, hon kommer leda GM rakt in i fördärvet, men denna inställning.
Antingen blir GM lika effektivt att tillverka elbilar som Tesla, BYD och en räcka kinaföretag - eller så konkar GM.
GM är bara 10 år gammalt det gick i kk för 10 år sedan
I vilket fall som helst så pumpade skattebetalarna in en jäkla massa miliarder dollarChapter 11 är väl mer jämförbar med en rekonstruktion och inte konkurs så nog är det mer eller mindre samma gamla GM.
I vilket fall som helst så pumpade skattebetalarna in en jäkla massa miliarder dollar
1 ABRP kan planera rutt men inte skicka till bilen eller visa lediga platser.1/ Jag vill planera resan i mobilen, är ju där man har adress&destinationer.
Finns det alltså ingen app som gör allt?
- Charge Finder, hittar inte att man kan regga sig, lägga in flera bilar och välja start/slutladdning (skitbra finesser)
- A better route planner, hittar inte var man ser priser och lediga/upptagna laddplatser
2/ Finns det EN app för att betala? Annars blir det som parkering, där man ska ha 10+ appar. Värdelöst!
Är det verkligen bara Tesla som i sin app fixar allt detta?
3/ Typiskt Use case för mig.
Detta funkar i vilka elbilar?:
- väljer en kontakt i iphone
- bilens app ställer in navi inkl laddstopp
- sätter mig i bilen
- kör
- Allt funkar på bilens navi o jag ser destination, laddstopp med pris och lediga/upptagna laddplatser
På tal om detta med subventioner för elbilar etc..Det har väl Amerikanska skattebetalare gjort till den inhemska bilindustrin sedan T-fordens tid.
Det är därför dom har kunnat tillverka omodern skit med träimitation på utsidan karossen, med V8or på sju liter som har levererat 200hk och dragit tre liter milen.
Bilar med stötstångsmotorer tillverkades väl tills för något år sedan, bladfjädrar och trumbromsar lika så.
På tal om detta med subventioner för elbilar etc..
Lasteskip står i brann: Én død og flere skadet
Én person er meldt omkommet etter at et lasteskip med 3000 biler begynte å brenne. Kystvakten frykter brannen kan vare i dagesvis.www.nrk.no
Brand i lastskepp på väg från Tyskland till Egypt. Ska ha startat i en elbil enligt artikeln. Man tycker att ett skepp som är designat för att frakta bilar borde har både bra släckningssystem och goda rutiner på plats för att kunna släcka en bilbrand oavsett typ av bil?
VW ska ju stoppa in $700 miljoner i Xpeng, så lite elsatsning finns där ändå.Elbilar sålde bättre än diesel i hela EU i juni.. Första gången ev säljer totalt bättre än diesel..
VW satsar ju på diesel nu mera?
Då är det på hög tid att fartyg får ett system som fungerar för brinnande batterier också. Ofta brinner ett bilbatteri över längre tid men långsammare än bensinbilar, vad jag har läst, så borde gå att lösa. Krävs säkert väldigt stora mängder vatten för att hindra spridning om bilarna står väldigt tätt.Det är betydligt lättare att släcka en brand i en ICE bil med 5 liter bränsle i tanken än ett termiskt rusande LiPo batteri.
Dom har brandsläckningssystem för ICE bilar.
Då är det på hög tid att fartyg får ett system som fungerar för brinnande batterier också. Ofta brinner ett bilbatteri över längre tid men långsammare än bensinbilar, vad jag har läst, så borde gå att lösa. Krävs säkert väldigt stora mängder vatten för att hindra spridning om bilarna står väldigt tätt.
Som jag skrev förut, du behöver kolla det youbers sprider. Bara överdrifter åt olika håll.Mazdas aktie kurs påstås droppat 95%? om det är sant är det snart över för Mazda.
Honda har 2023 sålt mindre bilar än på 40 år. Ändå kommer 2 nya ice svar o tidigast 2025 skall Honda satsa ordentligt på bev.
Påminner om ett dataprogram som skulle dubbla RAM-minnet för ca 20 år sedan genom att komprimera allt innan det gick in i RAM. En tysk datatidning (ct ?)analyserade programmet och avslöjade att det var bluff. Amerikanerna stämnde tidningen men gav upp.Washington dc gick på en riktig dunder bluff.
Företaget mullen visade upp en liten dosa som på något magiskt sätt rejuvernerar batterierna så räckvidden på el fordon blir minst 50% mer men ofta 75%mer räckvidd.
680,000 dollar gick Washington in med i mullen. Varje magisk burk kostade endast 16, 000 dollar monterad o klar i en el bil.
View attachment 487259View attachment 487260
Aja baja, bilar ska lämnas in på bilåtervinningen, inte dumpas i sjön !Ja, det är hög tid att det kommer lösningar, till exempel att dumpa bilarna över bord, för branden är snabb och oerhört het, och röken oerhört giftig.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|