FettSnok
96% enligt läkaren
Jag håller med.
Men artikeln satte det i sammanhang.
Buy quality, cry once
Vilket är helt irrelevant att poängtera. Nuff said.
Jag håller med.
Men artikeln satte det i sammanhang.
Buy quality, cry once
BMW verkar vilja komma in i matchen och utmana Tesla Model 3. Med produktsläpp 2021.. Men men, bättre sent än aldrig.
https://www.cnet.com/roadshow/news/2021-bmw-i4-official-details/
https://www.cnet.com/roadshow/pictures/bmws-vision-dynamics-concept-is-a-bit-of-an-i-sore/
Jag är personligen inte speciellt imponerad av fronten. Det ser bara taffligt ut med en stor fyrkant där.
Som alltid så visas en "framtidsdesign" som blir så skalad och tillrättalagd att man önskade att den där snygga konceptet blev verklighet istället för den där bleka bilen som blir presenterad..
Nu verkar de vara påväg de där elbilarna som faktiskt går att sälja, med räckvidd alltså.
Personligen kan jag helt klart tänka mig en elbil för transport bara priset är rimligt och räckvidden är tillräcklig, inte för att ha kul däremot då automat är en sådan sak som tar bort det som är köra och el har inte ens växlar.
Haha, välkommen att provköra Tesla ordentligt och jag är helt säker på att du inte kommer att sakna växlar... anledningen till att manuell växellåda fortfarande har skojighetsfördelar med fossilmotorer är att man kan matcha rätt dragkraft med rätt ögonblick - detta görs hela tiden med elbil eftersom responsen är så extremt snabb. Växellåda helt överflödig.
Buy quality, cry once
Haha jag har ju erfarenhet av bägge, därav mitt svar...
Buy quality, cry once
Jag kan absolut ha fel. Men jag tror nog att det där med ”känsla” baserat på om det finns växellåda eller inte inte riktigt stämmer. Växellådan är ett filter mellan motor och drivhjul. Med automat är filtret luddigare, med manuell är det mindre luddigt. Med elbil finns inget filter alls. Växellådan är däremot ett måste på en fossilmotor för att den skall bli körbar överhuvudtaget.
Tycke och smak skulle jag säga. Innan jag blev med elbil vägrade jag köra bil med tomat-låda, det kändes helt fel.Jepp, du har fått det om bakfoten.
Såg Ford vs. Ferrari igår. Funderade på hur den filmen varit med elbil... (för övrigt ruggigt bra film! Se den!)
En vass sugmotor, en tätstegad låda, låg vikt och en kortslagig koppling. Kärlek!
Jag ser fram emot att se hur mycket lastvikt den här pickupen tål.
Tja, då förstår du inte vad jag menar och då kan jag inte förklara..
Är osäker, men detta är troligtvis den mest hemlighållna bilmodell genom tiderna. Dels design, dels siffrorna. Inget har läckt ut vad jag har hittat.Jag ser fram emot att se hur mycket lastvikt den här pickupen tål.
Är osäker, men detta är troligtvis den mest hemlighållna bilmodell genom tiderna. Dels design, dels siffrorna. Inget har läckt ut vad jag har hittat.
Musk har däremot hintat om att en F-150 är en leksak i jämförelse.. Den som lever på torsdag/fredag får se
Som jag förstått det hela så är det båda. Inklusive storlek. Risken finns att vi här i Sverige behöver ett 'C' på körkortet. Vi får helt enkelt se på fredag morgon.Beror kanske på om man definierar leksak efter hästkrafter eller lastförmåga.
Risken finns att vi här i Sverige behöver ett 'C' på körkortet.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|