Mugghållare?
Det finns väl 876 olika standarder på muggar, burkar, flaskor och annat skit som folk vill ha i hållaren, vilken menar du att dom skulle vara designade för?
Den smala läskburken just du vill ha, eller en någorlunda standardiserad kaffemugg?
Om du nu ständigt kör omkring med en halvtom burk Monster i bilen får du väl göra en egen insats till mugghållaren som passar den.
Rulla till en av papp, CAD'a en och skriv ut med CNC-limpistol, svarva en på träslöjden...
Ang Leasingbilar, det är IOFS samma problem med brist på omsorg på bensinbilar som är hyrda, men det kanske inte visar sig lika mycket.
Dom enda FD leasing elbilar jag har tittat på är Nissan Leaf, och dom har ju problem med batteridegradering oavsett
ÅAS så köper du en bil med avsikten att byta in den om tre år, vad är då skillnaden mot att leasa? Bilfirmorna ger dig ett inbytespris enligt en lista, om du har bättrat stenskotten eller inte ger dig inte en spänn extra.
Min poäng med mugghållaren är ju just att det största problemet jag har med bilen är ett icke-problem, det är en jäkligt trevlig bil helt enkelt.
Men, i princip all läsk/ramlösa och liknande har ju numera gått över till det som kallas för slim can och skiten sitter så dåligt i hållaren.
En kaffemugg från valfri mack passar säkert skitbra men sådant skräp dricker jag inte.
Just en Monster hade också suttit bra för den har samma format som en klassisk långburk från Systemet...
Åter igen, ett klassiskt I-landsproblem.
Tror också att folk som leasar bensinbilar skiter fullständigt i att ta hand om dessa, men det görs en så stor grej av hur viktigt det är att "ladda rätt" för att förlänga livet på batterierna, där det i princip aldrig talas om tvåsiffrigt antal år innan skiten börjar bli dåligt.
Har aldrig någonsin hört någon prata om hur det körs illa eller missköts leasingbilar som går på bensin/diesel på samma sätt, och jag tror knappast det är lika enkelt att mäta sådant där heller som det är att mäta kapaciteten som finns kvar i ett batteripack efter 3 år.
Kanske bara är ett fenomen som uppstått med EV förare som vill överträffa varandra i att vara så duktiga miljökämpar som möjligt?
Jag hade aldrig någonsin köpt en ny bil med avsikt att byta in den tre år senare, den hade fått rulla bra mycket längre än så.
Min nuvarande leasas så där känner jag noll anledning att lägga energi på att "ladda rätt" eller liknande faktiskt, ser ingen vinning på något vis i det.