Nädå, inte alls. Jag är rätt känslig för det där men lider inte av något sådant i dem.Det är synd att Tesla bara har stolar för taxbenta.
Nädå, inte alls. Jag är rätt känslig för det där men lider inte av något sådant i dem.Det är synd att Tesla bara har stolar för taxbenta.
Prova stolarna i nya M3PDet är synd att Tesla bara har stolar för taxbenta.
Jag har samma åsikt som Mäkinen.Nädå, inte alls. Jag är rätt känslig för det där men lider inte av något sådant i dem.
Jag är 1,85 å långben å har inte heller några problemNädå, inte alls. Jag är rätt känslig för det där men lider inte av något sådant i dem.
Utdragbara extra lårstöd är trevligt, har haft det i några bilar men det är inte riktigt definitionen på om sätena är för korta eller inte. Tesla köpte faktiskt över Volvos stolsansvarige där 2017-18 någonstans och därefter blev även Teslas stolar riktigt bra. Jag är rätt kräsen på stolar och blev förvånad över hur bra de funkar och såhär 22.000 mil senare har jag fortfarande samma uppfattning.Jag har samma åsikt som Mäkinen.
För korta.
Tokälskar mina AMG-stolar i Mercan som har utdragbar förlängning under låren.
Hur? Teslas stolar är ju som att sitta i en öppen soffa. Bekvämt? Ja, men man får fan hålla hårt i ratten för att inte kastas omkring vid minsta kurva. Ok för rakt fram längs I-70 mellan Kansas City och Columbia men annars?Utdragbara extra lårstöd är trevligt, har haft det i några bilar men det är inte riktigt definitionen på om sätena är för korta eller inte. Tesla köpte faktiskt över Volvos stolsansvarige där 2017-18 någonstans och därefter blev även Teslas stolar riktigt bra. Jag är rätt kräsen på stolar och blev förvånad över hur bra de funkar och såhär 22.000 mil senare har jag fortfarande samma uppfattning.
Får du ont någonstans?Hur? Teslas stolar är ju som att sitta i en öppen soffa. Bekvämt? Ja, men man får fan hålla hårt i ratten för att inte kastas omkring vid minsta kurva. Ok för rakt fram längs I-70 mellan Kansas City och Columbia men annars?
Det kan vara ett problem. jag sitter snarare högre och mer tillbakalutat och då får man mer stöd för benen.När jag kört Tesla har benens vikt legat på hälarna, men jag kör förstås alltid med stolen så nära golvet som möjligt.
Jag trivs bättre i reclinerfåtölj än på en köksstol.Det kan vara ett problem. jag sitter snarare högre och mer tillbakalutat och då får man mer stöd för benen.
På sidan av stolen sitter det knappar så att man kan justera stolen så man sitter bäst. Det brukar vara olika sittställning som är bäst i olika bilar. Det brukar ta ett tag att hitta vad som funkar bäst i en ny bil. De flesta bilar idag brukar ha ganska bra stolar, det är ju inte som Honda Civic på 1970-talet. Inbegripet Tesla som då har helt okej stolar och i Y för första gången ett baksäte värt namnet.Jag trivs bättre i reclinerfåtölj än på en köksstol.
Det är nästan 30 år sen jag körde en XM, men jag minns den som obehagligt odämpad i fjädringen. Det tillät alldeles för mycket lutning och man fick ingen känsla för greppnivån.På sidan av stolen sitter det knappar så att man kan justera stolen så man sitter bäst. Det brukar vara olika sittställning som är bäst i olika bilar. Det brukar ta ett tag att hitta vad som funkar bäst i en ny bil. De flesta bilar idag brukar ha ganska bra stolar, det är ju inte som Honda Civic på 1970-talet. Inbegripet Tesla som då har helt okej stolar och i Y för första gången ett baksäte värt namnet.
Till Citroën XM är det däremot långt för de flesta bilar idag.
Ja då måste du ha kört någon som saknade Hydractivesystemet… Gashydrauliken hos Citroën kännetecknas annars av mjuk fjädring kombinerat med hård dämpning - vilket går pga nivåreglering på alla fyra hjul. De flesta tror att dämpningen är mjuk men det är den alltså inte. Fjädringen är däremot mjuk men kraftigt progressiv. Tvärtom brukar tex VAG-bilar vara, hård fjädring men märkligt mjuk dämpning vilket inverkar menligt på väghållning och komfort. Jaguar har en bra avvägning vad gäller konventionella bilar.Det är nästan 30 år sen jag körde en XM, men jag minns den som obehagligt odämpad i fjädringen. Det tillät alldeles för mycket lutning och man fick ingen känsla för greppnivån.
Jag tyckte att jag satt alldeles för högt i min Miata också. Hamnar man över rollcenter blir det obekvämt. Det är ett av problemen med att alla monterar batterier under stolarna.
…kunde man köra väldigt långt utan att bli trött.Jag hade en XM ett par år. Väldigt bekväm bil och egentligen rätt bra väghållning men eftersom man hade total frikoppling i känsla mellan väg och reglage så...
…kunde man köra väldigt långt utan att bli trött.
Tyvärr har få bilar den egenskapen idag.
När jag bytte till vinterdäck var det en tjej som berätta om folk som kommer å fixar felet så det visste jagKolfiberspoilern på fruns Model 3 har börjat släppa i gel-coaten.
La ett serviceärende i Tesla-appen med några bilder på hur det ser ut.
Två minuter (ja, faktisk tid) senare hade jag svar att bilen är bokad, kostnad 0kr, Tesla står för allt. Ändå rätt hyggligt bemötande en söndag förmiddag.
Har svårt att se nån legacy-tillverkare sköta det enklare.
De kommer ut och byter på plats hemma i garaget. Det väger upp en del andra svagheter i mitt tycke. Svårt att välja annat märke och.. (den är +3år gammal så förvisso inom garantitid men likväl.)
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |