Ganska fräckt med el hoj...
Den är nog inte lika rolig att se när han ska uppför samma backe
Det kanske den inte är, kanske inte så kul hellre när batteriet är slut och man inte har någon som kan hjälpa en hem
Inte för att raina på din parade, men kommer den där krysskilen hålla?!
Krysskilar i min värld är främst för att grejerna ska guidas till rätt ställe när den låses fast på en konisk axel, eller om den ska ta up de vridande krafterna så ska hela krysskilsspåret användas och inte bara den lilla ytan på drevet. Varje på och avslag kommer att hamra upp spelet mellan kil och drev när så mycket kraft får så liten anslagsyta.
I nuläget tar kilen knappt upp någon kraft alls, den ser främst till att drevet inte kan åka i sidled längs axeln.Inte för att raina på din parade, men kommer den där krysskilen hålla?!
Krysskilar i min värld är främst för att grejerna ska guidas till rätt ställe när den låses fast på en konisk axel, eller om den ska ta up de vridande krafterna så ska hela krysskilsspåret användas och inte bara den lilla ytan på drevet. Varje på och avslag kommer att hamra upp spelet mellan kil och drev när så mycket kraft får så liten anslagsyta.
Jag har ju redan ett handtag från en el-scooter som sitter som en smäck på styret. Vad är en elpackmoppe och vad har de för handtag?tänkte på gashandtaget,, suger på el men skulle du inte kunna använda ett gashandtag från en elpackmoppe el likn? de bruka ju bara va nå kontakter ut från dom,,, o just ja,, jag vet vart de ligger en över på mitt jobb om ingen tagit den. pm,a om de är nåt som går o använda,, som sagt, jag vet ej hur de funkar.
I nuläget tar kilen knappt upp någon kraft alls, den ser främst till att drevet inte kan åka i sidled längs axeln.
Skulle drevets kugg på insidan (de två jag inte slipade bort) inte klara av kraften, eller om axeln ger vika, får jag svetsa fast kilen på drevet. Om det inte heller hjälper får jag se över om man kan slipa några fler spår i axeln och använda ett drev som jag inte slipar bort kuggen på insidan.
Jag har ju redan ett handtag från en el-scooter som sitter som en smäck på styret. Vad är en elpackmoppe och vad har de för handtag?
Om mitt handtag inte går att koppla in eller skulle gå sönder så är ju såklart andra handtag av annan modell av intresse.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|