Mycket bra liknelse Det som händer när man kopplar på ett bilbatteri är ju att startmotorn går lite fortare och man kan köra den mycket längre.Spinky Spendrup skrev:Som att hälla upp ett glas cola ur en pet flaska istället för burk, du får samma resultat men det är lite jobbigare att hålla i flaskan. Så testa nu.
Ravetrancer skrev:börja nu med att testa startkablar, varför hålla på med en massa annan skit som vi inte ens har en aning om vad det kan vara.....felsöker man så får man göra det i en viss ordning, så börja nu med startkablar. När du gjort det så berättar jag vart startmotorn sitter......
och kom igen nu, lite fart, det har gått 3 dar o vi har inte kommit till nån lösning,......vi måste snabba oss nu så du får köra nu när värmen o dom fina dagarna är på ingång.....
Hade jag bort i närheten så hade jag kommit bums, ingen annan i närheten som kan åka över o kika????
tack för det.Larsa_Gasa skrev:Ska testa med startkablar ikväll. Återkommer med reslutatet!
Ravetrancer skrev:hur går det???
testade du startkablar????Larsa_Gasa skrev:Nix. Heldött tyvärr.
Ravetrancer skrev:testade du startkablar????
startmotorn ligger precis nedanför förgasarna på motorn, kolla jordningen till denna, kan vara lite bökigt att komma pt men det går med spärrnyckel o förlängning......
kan du skriva upp allt du gjort med hojen så vi vet hur vi skall fortsätta med felsökning.
Hade jag bort nära dig så hade jag vart där på 5 röda o hjälpt dig. Ingen i hans närhet som e lite haj på hojar som kan hjälpa han????? Lite spothojsanda nu då gubbar.......
hp skrev:Då är det med största sannorlikhet startmotorn eller kabeln från batteriet till startmotorn som är boven. Kan även vara jordkabeln mellan batteriet och jordpunkten i ramen.
Fungerar lyset som det ska? Lyser det starkt? Lyser det svagare om du trycker på startknappen?
Ravetrancer skrev:litet urdrag ur haynesmanualen.....
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|