Ja fy fan. Hade hellre utsatt mig själv för sodomering medelst rostig rasp än att bli påkommen körandes en gheypulka..
Nu tar vi det lite lugnt här. Hela denna tråd handlar om elhojar. Om jag måste välja mellan skotern och elhojen så vet i alla fall jag vilken jag tycker är mest "ghey"...
För övrigt så undrar jag varför snudd på alla elhojstillverkare prioriterar ned funktionen hos bakfjädringen...? Oavsett om vi diskuterar den Energica som skall användas inom MotoE eller något mer innovativt koncept som presenterats i denna tråd så har de ju till synes en icke fungerande bakfjädring...?
Alla moderna sporthojar (med bensinmotor) har någon form av fungerande stötdämparlänkage som efter årtionden av utveckling har hamnat på hyfsat likvärdiga utväxlingar och progressioner, oavsett tillverkare. Men att döma av den detaljinformation jag (tyvärr) har om Energican och att döma av bilder på andra ekipage så är dessa kunskaper som bortblåsta när det gäller elhojar...? Vadan detta...? Jag kan inte tänka mig att samtliga tillverkare av elhojar har kommit till slutsatser som är direkt motsägelsefulla gentemot resten av sporthojsbranschen...? I synnerhet inte då vi allt som oftast talar om ekipage som är rejält mycket tyngre...?
Är detta orsakat av ett packningsproblem för att få plats med elmotor och batterier, eller har nyhetsvärdet i själva elmotorn så mycket större betydelse än kända kunskaper kring fjädringens funktion...?