L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Jag kör sällan längre sträckor så låg vikt är av större vikt än räckvidd. De flesta elhojar ser konstiga ut så man vet inte om någon har funderat över fjädringen.
Tycker denna är rätt snygg...
Jo vars. Hojen bakom var inte heller dum!
Tycker denna är rätt snygg...
Hur kul skulle man ha med en elektriskt motorcykel? Precis lika kul som med https://en.wikipedia.org/wiki/Electroejaculation ? 5 sekunder sprut slut, var det allt? Ingen själ, inga dofter, inget oljud, inget som berör känslan... inget... inget för mig - tror jag.
Killacykel eller hur det stavas går ju minst sagt som fasen trots den är eldriven.
En fråga jag ställer mej är hur mycket tillverkaren av fjädringskomponenter deltar i själva konstruktionen, de bör ju sitta på rätt mycket mer erfarenhet än enbart fjäderkonstanter och dämpkarakteristik?
Kan nästan kännas som ett självmordsuppdrag att sätta sitt namn på en komponent som pga den övriga konstruktionen inte gör ett särskillt bra jobb?
Tycker denna är rätt snygg...
Känns lite som att artificiellt lägga in bildflimmer alá tjockTV i en LED-TV?Ah, det är den med den överflödiga sexväxlade lådan och slipper clutch va? Och en ljudgenerator?
Ah, det är den med den överflödiga sexväxlade lådan och slipper clutch va? Och en ljudgenerator?
Känns lite som att artificiellt lägga in bildflimmer alá tjockTV i en LED-TV?
Ang. växellådan så tänker jag att det finns en anledning att ingen annan elektrisk sporthoj (eller bil, för den delen) har dem, men även om man absolut vill ha en så är sex totalt överflödigt. Med bara två växlar kan man antagligen komma runt att vissa (?) elmotorers vrid minskar med varvtalet eftersom momentkurvan är så flack.
Batteriteknologin har redan nått så långt den kan gå. Man kanske kan krama ur någon procent till ur dem precis som när man stänger av platsfunktioner i telefonen men forskningen talar klarspråk. Något evolutionshopp inom batteriteknologin är inget annat än en dröm.
Vore inte variatordrift ett klockrent alternativ för elhojar? Motorn kan jobba på optimalt varvtal medan hojen accar till hög fart med bibehållet vrid hela vägen.
Du borde kolla t.ex den här sidan: Electric Motors - Power and Torque vs. SpeedVore inte variatordrift ett klockrent alternativ för elhojar? Motorn kan jobba på optimalt varvtal medan hojen accar till hög fart med bibehållet vrid hela vägen.
Här är färska forskningsuppgifter från amatörerna på MIT: http://news.mit.edu/2019/hybrid-cathode-lithium-batteries-0325Batteriteknologin har redan nått så långt den kan gå. Man kanske kan krama ur någon procent till ur dem precis som när man stänger av platsfunktioner i telefonen men forskningen talar klarspråk. Något evolutionshopp inom batteriteknologin är inget annat än en dröm.
Här är färska forskningsuppgifter från amatörerna på MIT: http://news.mit.edu/2019/hybrid-cathode-lithium-batteries-0325
Long story short: De finner det troligt att kunna bibehålla volymen/vikten på ett pack motsvarande dagens litium-jon-teknik, men få ut dubbelt så mycket energilagring.
Fördubbling av lagrad energi på utrymmes- och vikt-begränsade batteripack tycker inte jag låter som "nått så långt det kan gå"?. Personligen tycker jag att det låter som ett massivt språng framåt..
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |