zerous
Medlem
- Gick med
- 19 Apr 2014
- Hoj
- ZZR1400, Eldriven 1982 Kawasaki GPZ750R1, Eldriven 1991 Cagiva Mito, 1991 Suzuki GSX1100F
Och PWM vill man inte ha eller? Väldigt dålig på det här med laddning. Varför funkar bara Orion2 i USA? Finns ju att beställa rätt fina Orion2 och jag kommer ha plats för 34kWh och all elektronik utan problem. Däremot lär ju hojen väga ca 300kg med det så kanske inte stoppar i så många batterier ändå eller så väntar jag in Solid State.
CHAdeMO finns ju i Sverige och det är ju en standard, borde se likadan ut i USA som här och prestera på samma vis
Som jag förstår det har vi CCS som standard för snabbladdning i Sverige och Chademo i USA. Men jag kan ha fel.
http://emobility.se/startsida/laddstationsguiden/forberedelser/om-olika-kontakter/
EU har bestämt att Typ 2-kontakten ska vara standard för normalladdning i EU, samt att CCS-kontakten är standard för snabbladdning.
Orion 2 är skitfina BMS. Dessa funkar även i Sverige som BMS, men kan inte styra CSS snabbladdning. Däremot kan styra Chademo som snackar CAN.
Ska du klämma in 34kWh battericeller i hoj du bygger? Oj... Vad är det för celler och hur många ska du ha? Varför så många? Hojen lär väga mycket mer än 300 kg då?