Elhojar

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Allvarligt, det låter verkligen som Livets Hårda Skola har organiserat ett motstånd mot allt hotande som är nytt. Över kajkanten, jisses. Väntas applåder?
Förlåt om jag dissade din drömhoj/scooter, men den var fruktansvärt ful om man jämför den med en motorcykel

Små feta bilhjul med billiga plåtfälgar på en utdragen skapelse där sadeln slutar framför bakhjulet är inte vackert helt enkel

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Förlåt om jag dissade din drömhoj/scooter, men den var fruktansvärt ful om man jämför den med en motorcykel

Små feta bilhjul med billiga plåtfälgar på en utdragen skapelse där sadeln slutar framför bakhjulet är inte vackert helt enkel
Håller med om att den är ful och den väcker inget habegär hos mig heller. Blev nog bara less på dessa litanior om att allt nytt är fel... sorry! :)

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Givetvis, är det någon som kan få till en snygg batterihoj så är det Triumph. Men fyfan i helvettte vad den kommer att kosta.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Pratas om 175+ hästar.... I några mil i alla fall ?
Triumph har när de utvecklat denna hoj faktiskt försökt att skapa en batteriknarr som en Triumph-ägare skulle vilja ha, istället för att göra en hoj de "måste". Primärt en "weekend warrior" eller "B-road scratcher" förare. Alltså, en Speed Triple fast med elmotor.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Triumph har när de utvecklat denna hoj faktiskt försökt att skapa en batteriknarr som en Triumph-ägare skulle vilja ha, istället för att göra en hoj de "måste". Primärt en "weekend warrior" eller "B-road scratcher" förare. Alltså, en Speed Triple fast med elmotor.
Och visst ser det på bilden ut som om de lyckats. ?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
God damn!
Lär val hamna en bit norr om 300 lusingar då gissar jag.
Triumph ha ju själva sagt att den kommer vara normalt prissatt eller nått sånt. Har för mig jag skrev det själv någonstans här på SH.
Och hamnar den i samma klass som vanliga Speed Triple 200 000 så lär den sälja.
Men...jag tror inte på det....
Iofs kostar en Speed Triple RR 220 000 så norr om det lär den ju minst hamna och under 300 000 tror jag inte en sekund på. Hoppas gör jag förvisso, men tror inte ännu.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Remdrift, är det för att hålla nere vikten? Pyssligt att dreva om med rem... Lite lustigt dock att skruvarna som håller remskivan är någon centimeter för långa, det ser lite grovt ut, lite som att dom tog dom skruv dom hade hemma på hyllan.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Remdrift, är det för att hålla nere vikten? Pyssligt att dreva om med rem... Lite lustigt dock att skruvarna som håller remskivan är någon centimeter för långa, det ser lite grovt ut, lite som att dom tog dom skruv dom hade hemma på hyllan.

Remdrift ger låga förluster, låg vikt och underhållsfrihet. Man byter rem var 5000 mil typ.

Olämpligt offroad är väl enda nackdelen egentligen.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Remdrift ger låga förluster, låg vikt och underhållsfrihet. Man byter rem var 5000 mil typ.

Olämpligt offroad är väl enda nackdelen egentligen.
Man får göra som på en gammal Ilo Piano, kapsla in hela drivpaketet. Ett inspektionsfönster med vridbar lucka för inoljning av kedjan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur håller remdriften för 175 häst i starten?
Eller är det elektroniskt kyskhetsbälte upp till 70km/h eller något?

Jag har ju sett bredden på gummisnodden på Harley, och dom har väl effekt som en folkabubbla...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år