Coola Ola
Progressiv klassicist
Sjukt nice, nästan så man vill ha en Triumph! Men väntar ändå på att Ducati ska lansera sitt koncept för elhoj.
Hur håller remdriften för 175 häst i starten?
Eller är det elektroniskt kyskhetsbälte upp till 70km/h eller något?
Jag har ju sett bredden på gummisnodden på Harley, och dom har väl effekt som en folkabubbla...
Jo, att det finns variatorremmar som håller vet jag, men det är ju rätt biffiga remmar, dessutom under variabel utväxlingRemmen håller för mångdubbelt så höga effekter, det är överhuvudtaget ingen svag punkt.
Exempel turboladdade snöskotrar med +400hk som startar från noll rakt uppför en slalombacke.
Det är snarare kuggdrev och axlar som ger sig…
Nu är jag kanske fördomsfull, men dimensionering och ingenjörsvetenskap är inte amerikanska paradgrenar.Hur håller remdriften för 175 häst i starten?
Eller är det elektroniskt kyskhetsbälte upp till 70km/h eller något?
Jag har ju sett bredden på gummisnodden på Harley, och dom har väl effekt som en folkabubbla...
Då har vi samma fördomar...Nu är jag kanske fördomsfull, men dimensionering och ingenjörsvetenskap är inte amerikanska paradgrenar.
Hojen i dynokörningen är väl ganska uppenbart en helt annan hoj än TE-1...?På filmen från dynokörningen så var det kedja på hojen, och på någon rendering var gummisnodden dubbelt så bred...
Men... det är väl ett rätt litet problem för gatåka?Däremot blir det förstås meckigare att dreva om osv.
Haha, jag kollade igen, med lite mer uppmärksamhet och det är det.Hojen i dynokörningen är väl ganska uppenbart en helt annan hoj än TE-1...?
Polaris använder även remdrift i reduktionsväxeln på andra sidan motorn. Men dom håller sällan mer än 100 mil på en 190 hk tvåtaktsturbo.Jo, att det finns variatorremmar som håller vet jag, men det är ju rätt biffiga remmar, dessutom under variabel utväxling
Jag hittade bilder och den ser ut att vara minst dubbelt så bred och en fjärdedel så lång ungefärPolaris använder även remdrift i reduktionsväxeln på andra sidan motorn. Men dom håller sällan mer än 100 mil på en 190 hk tvåtaktsturbo.
Men det är väl en dimensioneringsfråga. KTM är nog ett under av kvalitet i jämförslse med snöskotrar.
Men... det är väl ett rätt litet problem för gatåka?
Polaris använder även remdrift i reduktionsväxeln på andra sidan motorn. Men dom håller sällan mer än 100 mil på en 190 hk tvåtaktsturbo.
Men det är väl en dimensioneringsfråga. KTM är nog ett under av kvalitet i jämförslse med snöskotrar.
Ja och priset. Det skall bli intressant vad de båda hamnar på.Räckvidden är väl det största problemet? Gummisnoddar och grovlek på denna i all ära men räckvidden måste väl vara A & O?
För normalt åka och lite bus på bana är det nog okey med lite högre vikt då tyngdpunkten vanligtvis hamnar långt ned i elhojar. Det är väl vid riktigt snabb bankörning, där däckstemperaturen kan bli en betydande faktor, som den kan bli en begränsning… Hoppas de lyckats med mjukvaran så att OTA-uppdatering är möjlig (over the air).och vikten!
Får jag milen och priset kan jag pruta på vikten.och vikten!
Kedjerassel är tråkigt och högst märkbart på en snabb elhoj.Remdrift, är det för att hålla nere vikten? Pyssligt att dreva om med rem... Lite lustigt dock att skruvarna som håller remskivan är någon centimeter för långa, det ser lite grovt ut, lite som att dom tog dom skruv dom hade hemma på hyllan.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |