Inte ser den så illa ut?

Energica Ego+ – Energica Motor Company
The special versions We’ve never rested on our laurels but will continue to widen the gap, as evidenced by our new EMCE motor and inverter announced this summer. The new…

Jag tankar och kör. Gärna långt och länge. Är inte sugen på att hänga vid ett laddställe nån längre tid. Passar inte in i mitt hojliv.Jag förstår Din tanke. Men har Du provkört en elhoj?
Industrin kommer att bygga maskiner som passar de som kan betala för en ny MC, jag vet i alla fall inte om någon firma ägnar begagnatmarknaden någon större uppmärksamhet. Och med handen på hjärtat är det väl sällan tankningstiden som avgör längden på våra stopp, i mitt fall är det t ex ofta en glass, en kopp kaffe och ett gott samtal…
Jag hyr ett treportars lastbilsgarage att ha all skit i, inte hemma, men bara nån km bort. Men silence kan jag parkera i cykelparkeringen utomhus hemma, och jag är lite överallt i tokholm och jobbar men brukar alltid hitta någon gratis parkering, och kan jag plocka med batteriet så är det ju inte något problem. Kan jag inte släpa batteri är det genast jobbigare, och kräver att jag kan köra ToR på en laddning. Och att jag då kan ladda hemma, men det ska nog gå att lösa med en lång fin kabel. Eller hyra in mig i ett garage hos någon granne.Men du har tillgång till bra parkering med laddning hemma och på jobbet?
Kan man ha flera hojar så är ju pendling med elhoj suveränt och nöjesåka med en bensinhoj
Samma sak med elbil, ska man ändå ha två kan man ju ha en liten billig elbil som andrabil, problemet är att en billig begagnad elbil med kort räckvidd kostar som en till ny fullstor bensinbil.
om många år till kanske en kangoo electric med friköpt batteri kommer ner i andrabilspengar, då funkar ju det för dom som klarar sig med en tvåsitsig
Jag har nog kört alla årsmodeller av Volvo sedan 2005 då vi har har dom som poolbil på jobbet, så jag har bra koll på vad för utveckling som har hänt under åren. Dock har vi ingen elbil ännu, men eftersom jag jobbar på Volvo AB (alla pool och tjänstebilar är Volvo eller Poolstar) så lär någon poolbil bli en elbil. Så du behöver inte låta nedlåtande för att vi har en "gammal" bil.För att totalkostnaden blir densamma eller lägre? Men blir den inte det så skall du nog vänta ett tag till. Tro det eller ej, bilutvecklingen har gått framåt sedan 2016.
30kW i rekordhojen?Ni som gillar.... eller ni som är allergiska mot... elhojar.
Här är ett kul event i helgen. Svenska *) RGNT tänker sätta nya hastighetsrekord på is under Speed Weekend i Årsunda nu till helgen.
*) Made in Kungsbacka. Eller i Anneberg, några kilometer norr om själva staden, om man skall vara petig.
![]()
RGNT Motorcycles pushes the boundaries of EV motorcycling - RGNT Motorcycles
Read about our attempt to beat the World Speed Record on Ice for EV-motorcycles with project Aurora.rgnt-motorcycles.com
Tydligen inte. Elhojar på is - det är ganska smalt. Vem skulle ens komma på tanken...?30kW i rekordhojen?
Ingen har alltså tidigare försökt sig på ett rekord med ens en halvsnabb standardhoj. Gäsp.
Jag skulle komma på tanken. Och jag var med i ett team som var anmälda för drygt 10år sedan men tyvärr rann det ut i sanden.Tydligen inte. Elhojar på is - det är ganska smalt. Vem skulle ens komma på tanken...?
Men här tycks man ha hittat ett område där man kan etablera ett rekord. Det kan användas i marknadsföring, utgöra underlag för pressreleaser och annat. Ett smart grepp tycker jag.
30kW i rekordhojen?
Ingen har alltså tidigare försökt sig på ett rekord med ens en halvsnabb standardhoj. Gäsp.
Dom har ju glömt att sätta trampor på den där elcykeln.
Jag ser ju redan på thumbnailen att den har navmotor och hipsterdesign. Kommer inte klicka på en video om ännu en överdesignad och prissatt scooter.
När släpper Triumph, Ducati och andra något? Känns som om någon som vet vad som faktiskt efterfrågas av dom som köper hojarna behöver komma till skott.Jag ser ju redan på thumbnailen att den har navmotor och hipsterdesign. Kommer inte klicka på en video om ännu en överdesignad och prissatt scooter.
När släpper Triumph, Ducati och andra något? Känns som om någon som vet vad som faktiskt efterfrågas av dom som köper hojarna behöver komma till skott.
Dom två skulle jag tänka mig att köpa, ser ut som jag tycker en MC ska, och kommer säkert ha bra prestanda.![]()
Ducati visar upp sin första elmotorcykel. Här är prototypen Ducati MotoE V21L.
Dcuati har visat upp en prototyp till sin första elmotorcykel vilken går under beteckningen V21L. Det är denna modell som Ducati kommer att förse till de stall som kommer att tävla i den elektriska motorcykellikgan MotoE World Cup från 2023 till 2026. V21L:s motor är på 150 hk och batteriet...feber.se
Nästa fas för eldrivna Triumph TE-1
fastbikes.se - gratis motorcykeltidning på nätet om motorcykel, sporthoj, enduro och motocross. Motorcycles, enduro, offroad, fmx, roadracing och andra motoriserade tvåhjulingar...fastbikes.se
Jag tror att tillverkare som CAKE och RGNT vänder sig till just dem; unga människor som aldrig kört motorcykel. De har gott om pengar och bor i storstäderna. Ett STORT kundsegment.Resten ser ut som något som kokts ihop av en påtänd designstudent som aldrig kört motorcykel.
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |