ööööhhhh.... folk köper ju amerikanska customhojar för 400.000...Och vad efterfrågas?
En blytung skitdyr elhoj?
ööööhhhh.... folk köper ju amerikanska customhojar för 400.000...Och vad efterfrågas?
En blytung skitdyr elhoj?
Blir väl bara en tidsfråga innan skrev-vibrator börjar säljas för eftermontering. För att uppnå det verkliga köpsuget behövs ju även något som på ett irriterande sätt signalerar status till närmaste omgivningen. Kanske skulle alla inom 300 meters radie kunna få en automatisk notifiering till sina mobiler att "här kommer Börje och hans k*klängd är X cm" samtidigt som ett öronbedövande tjut från en elmotor skickas rakt in i deras hörlurar.Det kanske handlar om hur man marknadsför objektet.
Customhojar marknadsförs ju vanligtvis med livsstilsargument, hur man majestätiskt glider fram med vibrationer i underlivet och högt dunkande ljud så att alla ser att vem som glider in.
Elhojarna verkar ju istället allt som oftast försöka få kunderna och tro elhojarna har bättre prestanda.
Kanske elhojarna istället skulle marknadsföras mer som tysta glidarhojar där man tyst och utan vibrationer majestätiskt flyter fram på sin koloss.
Mmm. Men handen på hjärtat är tyngden inte till någon större nackdel för kul landsvägskörning, motorprestanda en jättefördel vad gäller direkt respons och avsaknad av växellåda och allt som allt (och det smärtar lite att medge) är Energicas maskin en i mitt tycke roligare landsvägsmaskin än t ex min S3 1200RS.Det kanske handlar om hur man marknadsför objektet.
Customhojar marknadsförs ju vanligtvis med livsstilsargument, hur man majestätiskt glider fram med vibrationer i underlivet och högt dunkande ljud så att alla ser att vem som glider in.
Elhojarna verkar ju istället allt som oftast försöka få kunderna och tro elhojarna har bättre prestanda.
Kanske elhojarna istället skulle marknadsföras mer som tysta glidarhojar där man tyst och utan vibrationer majestätiskt flyter fram på sin koloss.
Pga HD’s historik, unika ljud/vibrationer och rebell-signaler detta sänder ut.ööööhhhh.... folk köper ju amerikanska customhojar för 400.000...
Stämmer! Detta är vad vdn Stefan kommunicerar internt. Det ska inte vara så läskigt att börja köra hoj så då kan laptop-kidsen börja med en dyr cykel-mc = CAKE.Jag tror att tillverkare som CAKE och RGNT vänder sig till just dem; unga människor som aldrig kört motorcykel. De har gott om pengar och bor i storstäderna. Ett STORT kundsegment.
Tror inte att det är ett stort kundsegment. Ska du ha en CAKE eller RGNT "måste" du fortfarande ha ett garage. Du kan inte ta upp dom i lägenheten och du behöver fortfarande transportera dig när vädret är dåligt.Jag tror att tillverkare som CAKE och RGNT vänder sig till just dem; unga människor som aldrig kört motorcykel. De har gott om pengar och bor i storstäderna. Ett STORT kundsegment.
Skulle vara intressant att vara en fluga på väggen i styrelserummen för bostadsrättsföreningar framöver. När ägare av Cake och liknande vill börja förvara sina fordon i cykelrummen, när de får OK på detta och sedan ägare av elmotorcyklar som mer ser ut som riktiga motorcyklar börjar begära att också få parkera där.Tror inte att det är ett stort kundsegment. Ska du ha en CAKE eller RGNT "måste" du fortfarande ha ett garage. Du kan inte ta upp dom i lägenheten och du behöver fortfarande transportera dig när vädret är dåligt.
Jag tror dom skjutit sig själva i foten med sin marknadsanalys.
Precis! Insteget i den motoriserade tvåhjulsvärlden sker via en Voi elsparkcykel och när man vill ha något snabbare tittar man SÅKLART på en CAKE eller RGNT. Såklart. Och varför inte?Stämmer! Detta är vad vdn Stefan kommunicerar internt. Det ska inte vara så läskigt att börja köra hoj så då kan laptop-kidsen börja med en dyr cykel-mc = CAKE.
Jag gick sura miner när jag ställde hojen på min ruta i en förening. Inte för att det var en hoj utan en Triumph, den läcker olja som förstör asfalten tydligen. Gubben i styrelsen var allvarlig.Skulle vara intressant att vara en fluga på väggen i styrelserummen för bostadsrättsföreningar framöver. När ägare av Cake och liknande vill börja förvara sina fordon i cykelrummen, när de får OK på detta och sedan ägare av elmotorcyklar som mer ser ut som riktiga motorcyklar börjar begära att också få parkera där.
Jag skulle köpa direkt och ha som leksak i stan eller för att köra en kort sväng men priset är som vanligt löjligt högt. Just nu tycker jag 1/3 vore rimligt av prislappen. Men det finns säkert massor av folk som tycker den är prisvärd, jag jämför ju vad man får för vanlig hoj för de pengarna. Det gör inte laptop-kidsen.Precis! Insteget i den motoriserade tvåhjulsvärlden sker via en Voi elsparkcykel och när man vill ha något snabbare tittar man SÅKLART på en CAKE eller RGNT. Såklart. Och varför inte?
Jag lånade en CAKE Kalk och knixade runt i en skogsdunge och försökte leka trialförare nu i somras, och jeklar vad kul det var!!!!! Suverän mellan furorna mitt i bostadsområdet. Blev SÅÅÅÅÅ sugen!!!!
Tror inte att det är ett stort kundsegment. Ska du ha en CAKE eller RGNT "måste" du fortfarande ha ett garage. Du kan inte ta upp dom i lägenheten och du behöver fortfarande transportera dig när vädret är dåligt.
Jag tror dom skjutit sig själva i foten med sin marknadsanalys.
Där slog du huvudet på spiken! Att slippa hitta garage för kidsen är en otrolig fördel! Slippa ha Olja + filter och regöring av kedja och en sån massa skit utan kan bara parkera och ta in batteriet för laddning i överbelånade lägenheten och ladda. Perfekt ju!Mjaeee... Cake Kalk väger 85 kg, inkl batteripack (Dry 68kg + batteri 17kg). Visst, större och tyngre än en trampjonne men klart hanterbart. Hade de bara bemödat sig en liiiten aning med att hitta en rimlig lösning på i- och uttag av batteriet, hade det varit ännu bättre, och behovet av garage vara i det närmaste obefintligt...
Generellt skulle väl dessutom alla tjäna på om batteriet delades upp i två eller flera enheter, primär- och sekundärlina, snarare än ett enda blytungt as...?
Tror inte att det är ett stort kundsegment. Ska du ha en CAKE eller RGNT "måste" du fortfarande ha ett garage. Du kan inte ta upp dom i lägenheten och du behöver fortfarande transportera dig när vädret är dåligt.
Jag tror dom skjutit sig själva i foten med sin marknadsanalys.
De jag känner som ingår i den gruppen har köpt sig billiga elektriska trampcyklar, CAKE är på tok för dyr för deras smak.Det har gjorts ganska rejäla marknadsundersökningar som visar på ett gigantiskt kundunderlag, betydligt större än den nuvarande gruppen hojåkare som vi tillhör,
Senaste siffrorna jag såg pratade om att 500 000 människor kunde tänka sig ett elektriskt, tvåhjuligt fordon för att transportera sig i stadsmiljö, och då avsågs inte motoriserade kickbikes.
Viist är det så men det är ju en helt annan sak. Frågan var om det finns en kundgrupp för dessa fordon.De jag känner som ingår i den gruppen har köpt sig billiga elektriska trampcyklar, CAKE är på tok för dyr för deras smak.
En snubbe jag jobbade med köpte först en dyr elcykel, som blev stulen. Sedan köpte han en på bilbuttericks som han tyckte dög precis lika bra. Och biltemamärket var en utmärkt försäkring mot att få den stulen.Viist är det så men det är ju en helt annan sak. Frågan var om det finns en kundgrupp för dessa fordon.
Det ÄR en stor grupp människor och de kommer att köpa alla möjliga sorters tvåhjuliga tingestar, alltifrån E-cyklar till CAKE och andra hipsterfordon. Kollade just på CAKE:s hemsida. En Makka Flex kostar 44 700,- eller 700 spänn i månaden. Det är hälften av vad min elektriska trampcykel kostar...
Mmm, men här har nog Niklas rätt. Tänk 35-årsåldern med prydligt och fullt renoverat radhus där båda vuxna har bra betalda tjänstemannajobb, ungen på miljödeklarerad rättvisemärkt förskola, Tesla på privatleasing och väl uppdaterad på framtidens klimatutmaningar. Har man ändå laddare installerad är inköpet av en designad elpendlare på två hjul väldigt intressant, det blir ju ändå några mil per dag och leasing är det enda intressanta alternativet.De jag känner som ingår i den gruppen har köpt sig billiga elektriska trampcyklar, CAKE är på tok för dyr för deras smak.
Det är i den gruppen jag känner folk som istället för en "MC" skaffar sig en eltrampcykel istället. Behövs ingen körkort och får köras precis överallt.Mmm, men här har nog Niklas rätt. Tänk 35-årsåldern med prydligt och fullt renoverat radhus där båda vuxna har bra betalda tjänstemannajobb, ungen på miljödeklarerad rättvisemärkt förskola, Tesla på privatleasing och väl uppdaterad på framtidens klimatutmaningar. Har man ändå laddare installerad är inköpet av en designad elpendlare på två hjul väldigt intressant, det blir ju ändå några mil per dag och leasing är det enda intressanta alternativet.
Gruppen är ungefär lika stor som vi ”gamlingar” med ICE och dessutom är gruppen med elspark och -cykel större än bägge de föregående nämnda. Allt enligt Demoskop.
Nya tider, strålande tider ?
Yes. Alternativt en Vessla. Steget att ta mc kort är för stort. Jag skulle snarare gissa att en HD eller caféracernär det som är gångbart i den målgruppen. Alltså en glassmoppe.Det är i den gruppen jag känner folk som istället för en "MC" skaffar sig en eltrampcykel istället. Behövs ingen körkort och får köras precis överallt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |