Elhojar

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bara de där ägaren struntat i att ha fler än tre siffror som PIN. Tre till sex ger variationsmöjligheter.

En gissning är att dom flesta nöjer sig med tre, några andra vill vara jättesäkra och väljer en sexsiffrig kod, så säkrast är nog en femsiffrig, för det testar dom sist...

Men jag tror IOFS inte att någon vill stjäla en Cake moped, det är samma straff på det som att stjäla en riktig motorcykel

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tre eller sex. Det ger 27+729 kombinationer.

Ja det sög ju om man inte fick ha fyra eller fem...

Jag kom att tänka på min släkting i USA som lämnade sin pickup på tomgång i en halvtimme utanför puben när vi skulle ta en öl.

Jag frågade "är du inte rädd att någon stjäl den" varpå han svarade "It's a stickshift, those who can drive it doesn't want it..."

Han menade på att ingen i huligangenerationen kunde köra manuellt växlat.

Det hjälpte kanske lite att det var i en liten by med en sån där skylt "Welcome to Gackle Population 256" och så var det tre andra överkryssade siffror...

Lika förbannat vaknade jag av att "the feds" flög över med en helikopter med värmekamera mitt i natten och letade Cannabisodlingar i trailerparken (dom hittade en)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Buell Ulysses ser ju ut som att någon cafescramblerbobberbyggare gett sig på att försöka göra en hoj igen av någon olycksbroders verk, med delar från en helt annan random hoj…

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Ja det sög ju om man inte fick ha fyra eller fem...

Jag kom att tänka på min släkting i USA som lämnade sin pickup på tomgång i en halvtimme utanför puben när vi skulle ta en öl.

Jag frågade "är du inte rädd att någon stjäl den" varpå han svarade "It's a stickshift, those who can drive it doesn't want it..."

Han menade på att ingen i huligangenerationen kunde köra manuellt växlat.

Det hjälpte kanske lite att det var i en liten by med en sån där skylt "Welcome to Gackle Population 256" och så var det tre andra överkryssade siffror...

Lika förbannat vaknade jag av att "the feds" flög över med en helikopter med värmekamera mitt i natten och letade Cannabisodlingar i trailerparken (dom hittade en)
Intressant.

Kom och tänka på en gång när jag vandrade i skogen som en trevlig söndagsutflykt. Det var snårigt och halt men till slut kom jag fram till en fors med en cirka två meter hög gångbro över.

Jag står uppe på bron och pustar ut. Tänker att det här är livet, bara jag och naturen. Inget kan stoppa mig. Funderade över var närmsta svampställe kan finnas och spanar ivrigt. Då helt plötsligt såg jag en katt komma flytande i strömmen. Den var helt desperat och i full panik. Stackars katt, tänkte jag och bestämde mig för att försöka rädda den.

Jag sprang fort ner från bron och lyfte upp en pinne. Eller ja pinne och pinne, var en rejäl gren som vägde säkert 30kg. Fort som attan lyfte jag grenen och sprang upp på bron igen. Jag hörde på kattens dödsskrik att den var nära. Det ska också nämnas att det var ett stort vattenfall längre fram så katten flöt mot en säker död.

Grenen hävdes ner i vattnet och det blev helt tyst och jag kunde inte längre se katten. Kände mig så nöjd resten av dagen över att katten antagligen hade klättrat upp på grenen och satt sig i säkerhet. På kvällen blev det en utsökt svampgryta i skogen. Det kom förbi en flock samer som som fick smaka och jag förmedlade via teckenspråk att det var den godaste grytan de någonsin smakat. Ett minne för livet.

Vad var det vi diskuterade nu igen?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Buell Ulysses ser ju ut som att någon cafescramblerbobberbyggare gett sig på att försöka göra en hoj igen av någon olycksbroders verk, med delar från en helt annan random hoj…

Jo. Men jag tror ändå att gemene cafebobberscramblermarodör - som alltid tycker att hans bygge är klart då han ju bara har elsystemet och besiktningen kvar - ligger högre än Stefan Ytterborn iförd sina nördbrillor och sin yllekavaj, i alla fall på min lista.

Jag begriper helt enkelt inte varför en Cake måste vara så urbota ful…? Handlar det bara om att avsiktligt provocera för att skapa uppmärksamhet…?

Det är ju uppenbart att karln inte längre ritar saker åt IKEA. Jag känner ingen som vill köpa en soffa med en lång jävla balk exponerad rakt genom soffan…

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Behovet av stöldskydd på något som ingen vill stjäla
Är det inte så att man ökar affektions värdet på någon skit genom att låsa eller låsa in det? Då kommer garanterat något pundat lolife att tänka,, fan den e nog dyr/frän/atraktiv/åtråvärd/lättsåld.
I cakes fall gäller väl enbart dyr i inköp.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Bara de där ägaren struntat i att ha fler än tre siffror som PIN. Tre till sex ger variationsmöjligheter.
De som har 6 siffror i pinkoden, vad tror du de väljer för siffror?
Folk är ju lite enkla när det kommer till sådant. De flesta kommer inte välja t.ex. 311231. De kommer istället välja någon enklare kombination som följer ett mönster de kommer ihåg lätt.
T.ex: 111111, 123321, 112233
Så de där 729 kombinationerna hamnar nog snarare på ett 50 tal max.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Är det inte så att man ökar affektions värdet på någon skit genom att låsa eller låsa in det? Då kommer garanterat något pundat lolife att tänka,, fan den e nog dyr/frän/atraktiv/åtråvärd/lättsåld.
I cakes fall gäller väl enbart dyr i inköp.

På tal om släktingar i USA, helikoptrar med värmekameror och andra väsentligheter,

Så är det i allra högsta grad…! En kollega hade precis tagit över ett garage i en av Hufvudstadens så kallade orter. Föregående hyresgäst hade tyvärr ”glömt” en uppsättning vinterdäck till en gammal Opel Kadett. Eller var det månne en Astra eller kanske en Toyota Hiace…? I vilket fall som, väl använda däck på skitiga och riktigt rostiga plåtfälgar.

Han ställde dem utanför med en stor skylt som sa ”BORTSKÄNKES”. Precis ingenting hände. Förrän skylten ändrades till ”TILL SALU 400 kr”. Tuschet på skylten hade knappt torkat innan de var spårlöst borta…

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hade du beställt en Stark varg?

Skulle vara kul att få ett omdöme av en pilot jag vet hur den kan köra isf?
Leveransen ligger på 28 nov just nu.

Men det var en artikel i nån finansblaska med Wass. Jag tolkade det som att det kommer en försening till.
Vi får se.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
På tal om elhojar kommer SMC att vara uppe vid Noliamässan med Vision Electric. En bra möjlighet att gå från ”har aldrig provat men det måste vara skit” till ”nu har jag provat och det var precis så illa som jag trodde” - eller något annat omdöme?

Energica och Zero finns för provkörning, det enda som önskas är ett omdöme i retur. Jag kommer själv att vara där lördag 6/8, provkörningar kan ske i vart fall till och med tisdag, möjligen även onsdag veckan därpå.

Blir kul att även testa Zero, Energica har jag redan testat och gillat men det vore ju kul att hinna med ett lite mer seriöst test av räckvidd vid krokvägskörning i bekant terräng. Hoppas att i vart fall någon av Er andra nordbor tar chansen och provkör?

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
De som har 6 siffror i pinkoden, vad tror du de väljer för siffror?
Folk är ju lite enkla när det kommer till sådant. De flesta kommer inte välja t.ex. 311231. De kommer istället välja någon enklare kombination som följer ett mönster de kommer ihåg lätt.
T.ex: 111111, 123321, 112233
Så de där 729 kombinationerna hamnar nog snarare på ett 50 tal max.
729 kombinationer blir det om du har tre siffror och får välja mellan 1-9 (9×9×9=729). Har du istället sex siffror blir det 9x9x9x9x9x9=531441 kombinationer
Sorry för lite OT

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...