Ja det sög ju om man inte fick ha fyra eller fem...
Jag kom att tänka på min släkting i USA som lämnade sin pickup på tomgång i en halvtimme utanför puben när vi skulle ta en öl.
Jag frågade "är du inte rädd att någon stjäl den" varpå han svarade "It's a stickshift, those who can drive it doesn't want it..."
Han menade på att ingen i huligangenerationen kunde köra manuellt växlat.
Det hjälpte kanske lite att det var i en liten by med en sån där skylt "Welcome to Gackle Population 256" och så var det tre andra överkryssade siffror...
Lika förbannat vaknade jag av att "the feds" flög över med en helikopter med värmekamera mitt i natten och letade Cannabisodlingar i trailerparken (dom hittade en)
Intressant.
Kom och tänka på en gång när jag vandrade i skogen som en trevlig söndagsutflykt. Det var snårigt och halt men till slut kom jag fram till en fors med en cirka två meter hög gångbro över.
Jag står uppe på bron och pustar ut. Tänker att det här är livet, bara jag och naturen. Inget kan stoppa mig. Funderade över var närmsta svampställe kan finnas och spanar ivrigt. Då helt plötsligt såg jag en katt komma flytande i strömmen. Den var helt desperat och i full panik. Stackars katt, tänkte jag och bestämde mig för att försöka rädda den.
Jag sprang fort ner från bron och lyfte upp en pinne. Eller ja pinne och pinne, var en rejäl gren som vägde säkert 30kg. Fort som attan lyfte jag grenen och sprang upp på bron igen. Jag hörde på kattens dödsskrik att den var nära. Det ska också nämnas att det var ett stort vattenfall längre fram så katten flöt mot en säker död.
Grenen hävdes ner i vattnet och det blev helt tyst och jag kunde inte längre se katten. Kände mig så nöjd resten av dagen över att katten antagligen hade klättrat upp på grenen och satt sig i säkerhet. På kvällen blev det en utsökt svampgryta i skogen. Det kom förbi en flock samer som som fick smaka och jag förmedlade via teckenspråk att det var den godaste grytan de någonsin smakat. Ett minne för livet.
Vad var det vi diskuterade nu igen?