Elitserietråden 2005/2006

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nu väntar vi med bävan på att treveckorsfansen skall dyka upp i tråden. Brukar väl ske ungefär då semifinalerna börjar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Nu väntar vi med bävan på att treveckorsfansen skall dyka upp i tråden. Brukar väl ske ungefär då semifinalerna börjar.
:död

Är det bara jag som tycker uttryck som bibelfjollorna, sillstryparna, kaffebönderna etc. etc. är dels trista och mest menlösa?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Gustav O skrev:
:död

Är det bara jag som tycker uttryck som bibelfjollorna, sillstryparna, kaffebönderna etc. etc. är dels trista och mest menlösa?
Måhända att det bara är du... Jag kämpar ju med nya fiffiga uttryck till varje gång, men de verkar ta slut nu. :tungan

Jag får väl ta mig i kragen och skriva lagens riktiga namn istället. :hihi

Ännu en urladdning av FBK idag? Kommer LHC lira jämnt mot Luleå eller kommer den kvartsfinalserien vinnas av LHC? Är det deras år i år?

Det mest intressanta är dock om HV kommer att kunna hålla Mora bakom sig? Hade varit satans jäkla gött om HV åkte redan i kvarten.

Frågorna är många, svaren är få. Men, som Valmers säger, inom kort lär treveckorsexperterna ösa ut mången klyftiga inlägg. Jag väntar med spänning.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ganska väntat att MoDo skulle vinna idag ändå. De var hetare än tidigare och FBK var mindre heta. Synd att Sevcs rökare inte gick tre-fyra millimeter längre till vänster för då hade det varit 1-1 och en helt annan match.
Matchen på fredag kan avgöra serien. Kvitterat där och pendeln svänger över till MoDos fördel men 3-1 tar de inte igen.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
Ganska väntat att MoDo skulle vinna idag ändå. De var hetare än tidigare och FBK var mindre heta. Synd att Sevcs rökare inte gick tre-fyra millimeter längre till vänster för då hade det varit 1-1 och en helt annan match.
Matchen på fredag kan avgöra serien. Kvitterat där och pendeln svänger över till MoDos fördel men 3-1 tar de inte igen.
Visst var det synd, men allvarligt, vem fasen bonkar på ett sådant bombslagskott när man är helt ren i slottet? Nåväl, hade säkert varit snyggt om den gått in.

Sant som du säger, tar FBK 3-1 kan MoDo inte vända.

Idag spikar VF 4e raka på Brynäs. :banana

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yay! 4-1. Nu är det nog biff. Brynäs slutspel slutar tidigt i år. Nåväl, de fick vara med och leka lite grann iallafall.

HV spikar väl säkerligen igen den matchserien idag också...

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Wohoo, seger för LHF! :banana

Nu blir det riktigt intressant att se vad som kommer hända. Om Luleå bara kan lära sig att spela PP så tror jag att det finns en liten chans att LHC missar semin i år igen.

Blev ju lite slågsmål i slutet och ett par matchstraff delades ut, tror alla fick 5+game misconduct. Då får de spela nästa match eller? Vad kallas de andra typen av matchstraff och vad blir påföljderna?

Idol 2006
93.jpg

lule.gif

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Nu skulle man bara haft en biljett till hemmamatchen på tisdag,,

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
hellla skrev:
Wohoo, seger för LHF! :banana

Nu blir det riktigt intressant att se vad som kommer hända. Om Luleå bara kan lära sig att spela PP så tror jag att det finns en liten chans att LHC missar semin i år igen.

Blev ju lite slågsmål i slutet och ett par matchstraff delades ut, tror alla fick 5+game misconduct. Då får de spela nästa match eller? Vad kallas de andra typen av matchstraff och vad blir påföljderna?
Match penalty. Automatiskt en match avstängning, eller mer om disciplinnämnden finner det lämpligt.

Last edited:

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Stefanp skrev:
Nu skulle man bara haft en biljett till hemmamatchen på tisdag,,

Är det så svårt att få tag på då? Har sett matcherna på tv och det har varit en hel del tomma stolar, iaf i första matchen.

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
hellla skrev:
Är det så svårt att få tag på då? Har sett matcherna på tv och det har varit en hel del tomma stolar, iaf i första matchen.

jag tror att det går att få tag på om man är snabb,, men det lär vara utsålt på tisdag.

sandstream

Guest
valmers skrev:
Match penalty. Automatiskt en match avstängning, eller mer om disciplinnämnden finner det lämpligt.
Det lär väl Tobias Enström få för det här...

f0f68266.jpg

sandstream

Guest
MikkE skrev:
Heja Djurgården!!!
:tomten
:klappar :tummenupp

Vi får väl låta gängen med usla eller obefintliga fotbollslag vinna hockey bockey SM så kommer vi igen om några år (när grabbarna fått skägg). :2cool

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati