Elitserietråden 2011-2012!

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Fick just veta att SAIKs bortabiljetter är alla redan slut. Suck
Jaja får väl bli TV igen då.

Och som du säger Magnif Bastard ser tyvärr det ut som Brynäs är bättre :(

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Skellefteå vann kvällens match.
Match igen på Tisdag.

Underbart, nu lever matchserien igen! :) Tufft, mycket tufft för SAIK att ta tre matcher till... Men vi ska ge allt i alla fall, och jag hoppas på vinst hemma!

Som en parentes har korvgubbe kommenterat på norrans hemsida. Är det allas våran SH-korvgubbe månne?! :D

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Underbart, nu lever matchserien igen! :) Tufft, mycket tufft för SAIK att ta tre matcher till... Men vi ska ge allt i alla fall, och jag hoppas på vinst hemma!

Det blir nog svårt av det jag såg igår tyvärr, BIF var bättre i allt, i synnerhet BP...

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
De va en bra match men i vissa sekvenser så backade BIF lite väl mycket, men att vinna 4a på rad e ju ett önsketänkande, huvudsaken att BIF vinner!!

Fyra raka i finalen har nog aldrig hänt tidigare, men det brukar vara så att det lag som vinner tredje matchen brukar vinna SM-guldet...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kul att Skellefteå vann, och hoppas de åtminstone kan förlänga serien.

Sättet Brunäs "stjärnor" hånar motståndaren på i intervjuer, samt det eviga filmandet, är inte snyggt.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jag måste säga att jag tycker att BIF spelar riktigt bra hockey..

Håller med, visst är det så. Brynäs har övertygat och spelat bättre hockey överlag. Att de leder med 3-1 är ingalunda orättvist.

Fyra raka i finalen har nog aldrig hänt tidigare, men det brukar vara så att det lag som vinner tredje matchen brukar vinna SM-guldet...

Det har aldrig hänt tidigare, och med tanke på Brynäs styrka i spelet ska det till ett mirakel för att SAIK ska ta SM-guld i år. Tyvärr tror jag inte på mirakel... :(

Kul att Skellefteå vann, och hoppas de åtminstone kan förlänga serien.

Det är väl det jag hoppas på också. :) Vore ju kul för SAIK's anhängare och finalserien om de kunde få åtminstone en vinst på hemmaplan, och på så vis återupprätta hedern hos hemmapubliken efter två jobbiga hemmaförluster.

Men att Brynäs med sitt övertygande spel skulle förlora fyra matcher på raken? Nja...det skulle kräva en skadad Svedberg och en för övriga laget gigantisk genomklappning. :död

Sättet Brunäs "stjärnor" hånar motståndaren på i intervjuer, samt det eviga filmandet, är inte snyggt.

Jag är nöjd över att kommunen tog ut segern i förskott på infartstavlan till Gävle och sedan fick äta grus. Man får vara skadeglad över det lilla vid såna här tillfällen. :hihi

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016

Sättet som varje skellefteåbo grinar över minsta lilla ÄVEN FAST "BRUNÄS" FÅR VARENDA LITEN UTVISNING EMOT SIG är inte snyggt.

Aldrig sett på maken så patetisk och löjlig man kan vara, och NEJ jag håller inte på "brunäs" eller skellefteå.

Grattis till ännu en vinst SAIK! :)

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Sättet som varje skellefteåbo grinar över minsta lilla ÄVEN FAST "BRUNÄS" FÅR VARENDA LITEN UTVISNING EMOT SIG är inte snyggt.

Aldrig sett på maken så patetisk och löjlig man kan vara, och NEJ jag håller inte på "brunäs" eller skellefteå.

Hoppas inte avsikten var att kalla Valmers för Skellefteåbo nu, för då kommer han att grina illa.... :hihi

Grattis till ännu en vinst SAIK! :)

Tack, det värmer! :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det kan ju vara kul för Brunäs att få känna på hur det är att få alla utvisningar mot sig.

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Det kan ju vara kul för Brunäs att få känna på hur det är att få alla utvisningar mot sig.

4-2, 4-1 och 4-2... Satan vilket flyt de måste ha. Och vad pengar de kommer att vinna i Vegas med sådant flyt.:7peta

SAIK gjorde en riktigt bra final serie, roliga matcher att se på tyckte jag iaf.
Trodde före denna final på 6 eller 7 matcher.
SAIK jobbade sig tillbaka från 3-0 till 3-2 och hade stort övertag i första perioden ikväll som de borde utnytjat med minst 1 mål. (Svedberg helt omänsklig) Utan Svedberg ikväll hade vi haft en 7'e match på lördag.
Bit ihop och kom igen SAIK, det kommer fler finaler.:tummenupp

Brynäs har enligt mig varit väldigt starka i samtliga matcher i årets slutspel.

Slutligen... ÄNTLIGEN!:rock:fyllisar:rock
FORZA Brynäs

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...