Elitserietråden 2011-2012!

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Ähh, inte gnälla nu. :krama Gläds istället över att stolta AIK har skrivit in sitt namn för evigt i historieböckerna: Ni förlorade vad som i media nu omskrivs som en av de bästa och mest sevärda matcherna i Elitseriens historia. :såjaponken

En sak är dock odiskutabel: Vi var där. :2cool
Och vilken enastående hockeyupplevelse det var!

Att det var...trodde inte man kunde bli så slut av att titta på sport...:hihi Och om några timmar är det dags igen...finns risk att det blir gåstolstempo på isen i kväll efter onsdagens urladdning.:D

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Bara att gratulera SAIK...idag var bristen på hjärta pinsam i AIK. Att tillåta överkörningen på Fasth utan att skicka ut lappjäveln på bår är bedrövligt...:mad:Ok, nu vill jag inte att nån ska bli skadad på riktigt, men att inte ens ta en figth i den situationen är flickscoutsfasoner. :zpy

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Bara att gratulera SAIK...idag var bristen på hjärta pinsam i AIK. Att tillåta överkörningen på Fasth utan att skicka ut lappjäveln på bår är bedrövligt...:mad:Ok, nu vill jag inte att nån ska bli skadad på riktigt, men att inte ens ta en figth i den situationen är flickscoutsfasoner. :zpy

Tack tack, det utvecklade sig till en i slutänden ganska behaglig vinst, även om matchen initialt liknade den förra rätt mycket - bortsett rollatortempot och felpassningarna i denna då. :D

Kan för övrigt bara hålla med, sin målvakt skyddar man i alla lägen, och idag var AIK's utespelare inte mycket att hänga i julgranen. Iofs kritiserade ju allas wår Wikegård faktiskt AIK för just denna brist redan före matchen. Har full förståelse för att Fasth lämnade isen förbannad. :gnissla

Är dock ändå lite nöjd över att Skellefteå lyckats skaka om honom rejält. Han får inte känna sig trygg, då spelar han alldeles för bra... :näsblod

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Ja nåt skönspel var det ju inte från något håll...nu är jag ju gravt partisk, men i min värld vann ni inte för att ni spelade bra, ni vann för att vi spelade uselt, och SAIK lyckades trigga Fasth. Onekligen hade SAIK lyckats mycket bättre med återhämtningen efter bataljen i onsdags, och det gav lite mer edge. Bara att gratulera till det! Men...på söndag är det ett knökfullt hovet på menyn, jag hoppas den mackan blir svår att svälja...:arsele:D

Men tröst i misären är att FBK fick smaka brynässtock...igen. :D

Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Ja nåt skönspel var det ju inte från något håll...nu är jag ju gravt partisk, men i min värld vann ni inte för att ni spelade bra, ni vann för att vi spelade uselt, och SAIK lyckades trigga Fasth. Onekligen hade SAIK lyckats mycket bättre med återhämtningen efter bataljen i onsdags, och det gav lite mer edge. Bara att gratulera till det! Men...på söndag är det ett knökfullt hovet på menyn, jag hoppas den mackan blir svår att svälja...:arsele:D

Böjd att hålla med, det gick som jag hoppades. SAIK tog inte lika mycket stryk i maratonmatchen senast, och det var en klart bidragande anledning till övertaget idag.

Matchen på söndag missar jag tyvärr... :gnissla
Men å andra sidan, då är frun & jag i MSG och ser NY Rangers - Boston Bruins istället, så jag sväljer den mackan med hull och hår. Hoppas att SAIK gör detsamma... ehee, inte åker till NY alltså :D

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Att det var...trodde inte man kunde bli så slut av att titta på sport...:hihi Och om några timmar är det dags igen...finns risk att det blir gåstolstempo på isen i kväll efter onsdagens urladdning.:D

Tja, Djurgårdspubliken brukar ju stå och hoppa stora delar av matchen, kan du tänka dig något jävligare än att stå och hoppa med MIN lekamen?

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Tja, Djurgårdspubliken brukar ju stå och hoppa stora delar av matchen, kan du tänka dig något jävligare än att stå och hoppa med MIN lekamen?

:rofl Vi hoppade inte så mycket, men den mentala utmattningen var inte att leka med...Jag betraktar det som ett rent under att jag inte vaknade i bussgaraget med en dreggelfläck stor som en sopptallrik på bröstet...:3freak:hihi

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Välkommen tillbaka till Nobelhallen i höst Djurgården.

Ööööuummm... Tack? Elitserien 2?:va

14 lag i Elitserien snart? :hihi

Det hoppas jag att det inte blir, för vad jag vet så har DIF varit konsekvent emot det, och då får man stå fast vid det också... Förövrigt så hoppas jag att DIF, till skillnad från vissa andra lag agerar med lite värdighet nu...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Förövrigt så hoppas jag att DIF, till skillnad från vissa andra lag agerar med lite värdighet nu...

Det hoppas jag med...nu vill jag inte se någon vek läggmatch i avslutningen.

Grymt drag i Tegera Arena igår, så jäkla glad för mina krigare från Siljan (och samtidigt led man tungt med spelarna i DIF, många tunga huvuden där, Wesslau hade mycket att göra igår).

7600 på ståplats sista fem, trycket de minuterna, och Jensa Bergenströms intervju är något man kommer minnas länge. Det är en krigare det...

Sämst insats igår? DIF-klackens inledningsramsa "ni kan dra åt helvete" - sjukt pinsamt, lyft det egna laget, spendera inte tid och energi på att hata allt och alla... :fail

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ööööuummm... Tack? Elitserien 2?:va

Det hoppas jag att det inte blir, för vad jag vet så har DIF varit konsekvent emot det, och då får man stå fast vid det också... Förövrigt så hoppas jag att DIF, till skillnad från vissa andra lag agerar med lite värdighet nu...

Enligt vissa så får bara inte Djurgårn spela i annat än elitserien, så man får väl börja kalla HA för elitserien 2 :p

Hur som så får jag faktiskt ta o gratulera de Djurgårdare som tycker om att se på hockey.
HA innehåller väldigt duktiga spelare som vill framåt i sin karriär, de blir ofta riktigt roliga publikmatcher till skillnad mot elitserien där lagen är så skickliga både framåt o bakåt så dem tar ut varandra.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det hoppas jag med...nu vill jag inte se någon vek läggmatch i avslutningen.

Grymt drag i Tegera Arena igår, så jäkla glad för mina krigare från Siljan (och samtidigt led man tungt med spelarna i DIF, många tunga huvuden där, Wesslau hade mycket att göra igår).

Det gick ju inte så bra när det FANNS något att spela för, så det kan gå hur fan som helst... Dock skulle det inte förvåna mig om dom spelar skitbra nu när det är kört...

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Pust! Livsviktig och stabil seger för gnaget i kväll. Att två lag kan svänga så mycket som AIK och SAIK gjort i semin är märkligt...I fredags var vi totalt utspelade stora delar av matchen, idag var det SAIK:s tur att spela hockey av juniorlagsklass...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gör man inga mål vinner man aldrig, inte ens mot Brunäs Movie Stars.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Pust! Livsviktig och stabil seger för gnaget i kväll. Att två lag kan svänga så mycket som AIK och SAIK gjort i semin är märkligt...I fredags var vi totalt utspelade stora delar av matchen, idag var det SAIK:s tur att spela hockey av juniorlagsklass...

Mhmmm... Det behöver lixom inte vara såååå spännande faktiskt..

Själv hävdar jag fortfarande väldigt bestämt att det är för helvete inte nånstans hälsosamt med sport...
Höll ju på dö av hjärtinfarkt på läktaren igår...
O hes som fan är man idag oxå.. :tungan

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Fi fan! Idag är livet som gnagare ungefär lika njutbart som att bli fistad med en planhyvel. Årets värsta genomklappning vid årets hittils sämsta tillfälle.:död

Men å andra sidan skickade Brynäs kaffeflickorna från värmland på ett tidigt sommarlov. Ett bevis så gott som något att Gud finns...:D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning