Fi fan! Idag är livet som gnagare ungefär lika njutbart som att bli fistad med en planhyvel. Årets värsta genomklappning vid årets hittils sämsta tillfälle.
Men å andra sidan skickade Brynäs kaffeflickorna från värmland på ett tidigt sommarlov. Ett bevis så gott som något att Gud finns...
Tja nu hejar jag ju på det lag som vann igår ... och det var inte Brynäs, Timrå eller Rögle
Dock hade jag gärna bytt 2-3 (kanske tom 4) mål mot riktig hockey (dvs fullt ös spel hockey)och inte den där "banka-på-motståndaren-still-han-också-hamnar-i-båset" hockey som var igår.
Tyckte du att semin var gastkramande då? Det tyckte inte jag.joråsåatt...
Jaha nu är det vår, Leksand missade ES.
Ja, nu börjar Det Nya Återtåget. Eller nåt...även om det svider idag, så var det väl mer en bonus allt efter att kvalserieplatsen var säkrad, det var första steget på Salos treårsplan att försöka få någon långsiktig ordning på't.
Om nu bara man kan få behålla lite lovande egna produkter...så kan det nog gå vägen framöver, men KS nästa år kommer bli oerhört tuff.
Stort grattis till Timrå och Rögle, båda klart värdiga sina elitseriekontrakt som de genomförde KS.
Tyckte du att semin var gastkramande då? Det tyckte inte jag.
Jag klagar i princip aldrig på domarinsatser, men den sista semin avgjordes tyvärr som en direkt följd av en svag domarinsats.
Nej, det är riktigt, men det är svårt att ens försöka vända en matchserie när mål tillverkade under offside godkänns samt hooking/holding bara är tillåtet åt ena hållet.Inte särskilt gastkramande. Verkade som om Brynäs var snäppet vassare på det mesta i år.
4-1 i matcher till Brynäs avgjordes knappast utav en dålig domarinsats i sista matchen.
Bättre lycka nästa år.
Nej, det är riktigt, men det är svårt att ens försöka vända en matchserie när mål tillverkade under offside godkänns samt hooking/holding bara är tillåtet åt ena hållet.
Om Färjestad vunnit matchen i Gävle senast, vilket jag är övertygad om att man kunde ha gjort med en neutral domare, hade matchserien fått nytt liv och vad som helst kunde ha hänt i nästa match.
Fast det är ingen idé att gråta över det nu, dömt är dömt, om än katastrofalt fel.
Kom igen nu för helvete SAIK!
Om det fortsätter som ikväll kan detta vara över på fyra raka.
Brynäs var äckligt effektiva, och får inte SAIK bättre utdelning på Svedberg - som för övrigt var som en jävla vägg ikväll - är finalserien slut innan den ens börjat...
Nåja, nångång måste ju BIF ta SM-guld dom också, tyvärr har jag svårt för just BIF pg.a något som inte är hockeyrelaterat...
Määä nu ska du inte va sån,,,,,
Inte hockeyrelaterat??? Blev du rånad på Brynäs lr?
Nä, det är värre än så, men du är på rätt spår...
Hur många SAIKare(ja ni övriga SHare är välkommna med) har tagit fram bågen och vill ta en tur till gävle på Söndag?
Tänkte ju ev blåsa ljudvallen till Gävle efter jobbet här nu idag men kommer då att missa hela första perioden och det suger så det får bli TV istället.....
Dock som sagt ... Söndag?
Är det nån som hakar på?
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj