Elitserietråden 2011-2012!

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Fi fan! Idag är livet som gnagare ungefär lika njutbart som att bli fistad med en planhyvel. Årets värsta genomklappning vid årets hittils sämsta tillfälle.:död

Men å andra sidan skickade Brynäs kaffeflickorna från värmland på ett tidigt sommarlov. Ett bevis så gott som något att Gud finns...:D

Tja nu hejar jag ju på det lag som vann igår ... och det var inte Brynäs, Timrå eller Rögle ;)
Dock hade jag gärna bytt 2-3 (kanske tom 4) mål mot riktig hockey (dvs fullt ös spel hockey)och inte den där "banka-på-motståndaren-still-han-också-hamnar-i-båset" hockey som var igår.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Tja nu hejar jag ju på det lag som vann igår ... och det var inte Brynäs, Timrå eller Rögle ;)
Dock hade jag gärna bytt 2-3 (kanske tom 4) mål mot riktig hockey (dvs fullt ös spel hockey)och inte den där "banka-på-motståndaren-still-han-också-hamnar-i-båset" hockey som var igår.

Helt rätt, jag tar "gärna" en förlust om dom åtminstone spelar om det ist för...vad det nu var dom gjorde igår. Men, å andra sidan förstår jag frustrationen som blir när man kommer så skevt in i en så viktig match...:gnissla:huvet

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jaha nu är det vår, Leksand missade ES. :banana

..även om det svider idag, så var det väl mer en bonus allt efter att kvalserieplatsen var säkrad, det var första steget på Salos treårsplan att försöka få någon långsiktig ordning på't.

Om nu bara man kan få behålla lite lovande egna produkter...så kan det nog gå vägen framöver, men KS nästa år kommer bli oerhört tuff.

Stort grattis till Timrå och Rögle, båda klart värdiga sina elitseriekontrakt som de genomförde KS. :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
..även om det svider idag, så var det väl mer en bonus allt efter att kvalserieplatsen var säkrad, det var första steget på Salos treårsplan att försöka få någon långsiktig ordning på't.

Om nu bara man kan få behålla lite lovande egna produkter...så kan det nog gå vägen framöver, men KS nästa år kommer bli oerhört tuff.

Stort grattis till Timrå och Rögle, båda klart värdiga sina elitseriekontrakt som de genomförde KS. :)
Ja, nu börjar Det Nya Återtåget. Eller nåt.

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Tyckte du att semin var gastkramande då? Det tyckte inte jag.

Jag klagar i princip aldrig på domarinsatser, men den sista semin avgjordes tyvärr som en direkt följd av en svag domarinsats.

Inte särskilt gastkramande. Verkade som om Brynäs var snäppet vassare på det mesta i år.
4-1 i matcher till Brynäs avgjordes knappast utav en dålig domarinsats i sista matchen.

Bättre lycka nästa år.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Inte särskilt gastkramande. Verkade som om Brynäs var snäppet vassare på det mesta i år.
4-1 i matcher till Brynäs avgjordes knappast utav en dålig domarinsats i sista matchen.

Bättre lycka nästa år.
Nej, det är riktigt, men det är svårt att ens försöka vända en matchserie när mål tillverkade under offside godkänns samt hooking/holding bara är tillåtet åt ena hållet.

Om Färjestad vunnit matchen i Gävle senast, vilket jag är övertygad om att man kunde ha gjort med en neutral domare, hade matchserien fått nytt liv och vad som helst kunde ha hänt i nästa match.
Fast det är ingen idé att gråta över det nu, dömt är dömt, om än katastrofalt fel.

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Mt07-15
Nej, det är riktigt, men det är svårt att ens försöka vända en matchserie när mål tillverkade under offside godkänns samt hooking/holding bara är tillåtet åt ena hållet.

Om Färjestad vunnit matchen i Gävle senast, vilket jag är övertygad om att man kunde ha gjort med en neutral domare, hade matchserien fått nytt liv och vad som helst kunde ha hänt i nästa match.
Fast det är ingen idé att gråta över det nu, dömt är dömt, om än katastrofalt fel.

Och hade du haft en neutral inställning till matchserien hade du insett färjestad var det sämre laget. Deras problem har hela tiden varit ineffektivitet och Sanny Lindström sa själv att vinner ett lag med 4-1 i matchserien så är det utan tvekan det bättre laget. Många Brynässpelare är framtiden inom svensk hockey, jag tycker det är kul för dem. Vill också påpeka att jag inte är ett Brynäs fans, mitt lag kom inte till slutspel:)

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Kom igen nu för helvete SAIK!

Om det fortsätter som ikväll kan detta vara över på fyra raka. :gnissla

Brynäs var äckligt effektiva, och får inte SAIK bättre utdelning på Svedberg - som för övrigt var som en jävla vägg ikväll :mad: - är finalserien slut innan den ens börjat... :glömdet

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Om det fortsätter som ikväll kan detta vara över på fyra raka. :gnissla

Brynäs var äckligt effektiva, och får inte SAIK bättre utdelning på Svedberg - som för övrigt var som en jävla vägg ikväll :mad: - är finalserien slut innan den ens börjat... :glömdet

Nåja, nångång måste ju BIF ta SM-guld dom också, tyvärr har jag svårt för just BIF pg.a något som inte är hockeyrelaterat...

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jo, författaren Lasse Strömstedt föddes där, så jag har hört talas om området, det jag menade var att det var värre än att bli rånad..

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Hur många SAIKare(ja ni övriga SHare är välkommna med) har tagit fram bågen och vill ta en tur till gävle på Söndag?

Tänkte ju ev blåsa ljudvallen till Gävle efter jobbet här nu idag men kommer då att missa hela första perioden och det suger så det får bli TV istället.....
Dock som sagt ... Söndag?
Är det nån som hakar på?

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Hur många SAIKare(ja ni övriga SHare är välkommna med) har tagit fram bågen och vill ta en tur till gävle på Söndag?

Tänkte ju ev blåsa ljudvallen till Gävle efter jobbet här nu idag men kommer då att missa hela första perioden och det suger så det får bli TV istället.....
Dock som sagt ... Söndag?
Är det nån som hakar på?

Jag vill inte åka i närheten av skiten efter kvällens förlängningsförlust. :huvet

Hade tänkt fixa biljetter och dra upp med bilen, men nu får nog faan SAIK se till att vinna på hemmaplan på lördag först, annars är det bara att vika ner sig och gratulera Brynäs till SM-guldet... :(

Mitt SAIK-hjärta till trots måste jag motvilligt erkänna att de hittills i finalen tyvärr varit det bättre laget. :gråta Bastards! :mad:

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum