Slowroller
Skrämmer små barn
Måste man betala kontant, eller interndebiteras det?
Uj. Det vet jag faktiskt inte, men jag ska ta reda på det. Jag gissar dock på att det interndebiteras. det tog ett tag för poletten där.
Last edited:
Måste man betala kontant, eller interndebiteras det?
Ehh, i ditt första inlägg? Det står ju att du har suttit på flera inrättningar eller missförstod jag det hela? Det tolkar jag som flertalet erfarenheter.
Jag tror dom här gossarna kostar mer per dygn.
fet lätt solbränd fångvaktarbrud i solbrillor---->no respect.
Skolbarnens mat kostade runt 3,50:-/skollunch
Riksgenomsnittet för råvaror till skollunch är idag 11 kr
Per skoldag är kostnaden drygt 27 kronor per elev.
Tar mig friheten att slänga med en referens också: http://www.skolmatensvanner.se/prm090731.php
Bara ett ca åttahundra procents skillnad.
Det är väl ingen hemlighet att det är skitdyrt att ha folk i fängelser och har alltid varit.
De flesta är rehabiliterade i samma ögonblick som de grips och ett fåtal har ett återfall.
Fotboja i hemmet är ett kanonbra sätt att behandla dessa kriminella på.
Ska vi ta vårdslöshet i trafik som ett exempel kanske?
Det är mycket få fångar som behöver den riktigt dyra anstaltsvården och jag ser betydligt hellre att de hålls för sig själva än att behöva blandas med "billiga" fångar för att spara pengar.
Kan inte tänka mig att det gagnar någon över huvud taget att ha 19 åriga grabbar som gjort en redig tabbe (och säker förtjänat sitt straff) tillsammans med yrkeskriminella.
Problemet är att 19åriga grabbar som gör rediga tabbar inte ser en par månaders WOW spel hemma i lägenheten som ett straff, dom ser det som en belöning...
Problemet är att 19åriga grabbar som gör rediga tabbar inte ser en par månaders WOW spel hemma i lägenheten som ett straff, dom ser det som en belöning...
Jag känner flera exempel på folk som avbröt sin kriminella bana i direkt samband med sitt första gripande. De hade inte blivit hjälpta av att slängas i ett hål med vatten och bröd tillsammans med yrkesbrottslingar.
Jag har inget problem överhuvudtaget att förstå det, och jag tänker personligen själv så vid många tillfällen. Skulle någon röra min familj så skulle jag troligen hämnas, jag har dessutom utmärkta kontakter för att fixa till det...Jag tror absolut att du lever i verkligheten och ser detta på nära håll, det är väl antagligen därför du har så svårt att förstå att vi vanliga människor som inte gör just det känner så här inför flertalet brottslingar. Att tex låta kastrera en våldtäktsman, lemlästa (ta bort armar eller ben) på langare eller sätta en barnamördare i elektriska stolen.
Är det verkligen så svårt att förstå det?
Det finns även en vinst i att inte skapa fler offer och då är kanske inte folkomröstningar ett bra alternativ...
Nej, men för brottsoffren hade det säkert känts mer rättvist.Jag känner flera exempel på folk som avbröt sin kriminella bana i direkt samband med sitt första gripande. De hade inte blivit hjälpta av att slängas i ett hål med vatten och bröd tillsammans med yrkesbrottslingar.
Jag känner flera exempel på folk som avbröt sin kriminella bana i direkt samband med sitt första gripande. De hade inte blivit hjälpta av att slängas i ett hål med vatten och bröd tillsammans med yrkesbrottslingar.
Så för mig är det rätt ointressant att hålla på med moralisering eller hämd, för mig är det intressant att försöka göra det som är effektivt och fungerar. Inte av omsorg för den kriminelle utan för hans potentiells offer.
Hon kör väl med såndär gangstarespect. Fetaste puffran vinner.
Du glömde knullrummen.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |