En ny tjej...behöver hjälp!!

Frodie

Murphys lag regerar!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Honda CRF450R -09 #715, Husaberg 650FE -07 #81
1½ månad kvar innan man får vara handledare dessvärre...annars kunde det va kul :)

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Ingen just nu.. :S
Heej Kattis!! Skööna inlägg du får ;) Ta dom med en kasse salt...

Haha..ja visst är det!!
Vissa verkar ju vilja hjälpa & andra skälpa..men men det är väl det endels liv går ut på. ;P

Hur bra är du på att städa alternativt att tvätta bilar/hojar?

Du ska bara veta..det är det jag är bäst på. Hahahaa... :p
Hade du ngt bra förslag eller? :hihi

Vad ska du övningsköra på?

Hade tänkt mig en honda cbr 600f..

Last edited:

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Hoppas verkligen du hittar någon att övningsköra med. Dock är det nog bäst, så som tidigare nämnts, att du tar åtminstone några lektioner på en körskola. Utöver det är det givetvis toppen om du har möjlighet att köra så mycket som möjligt privat.

p.s Damn vilken trevlig bild du hade! d.s.

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Hmm norr om staden? Täby typ eller? Hade du tänkt stå för kostnaden att bli handledare? Den är väl individuell för alla om jag har förstått det rätt? Hur länge måste man ha haft körkort för att få vara handledare?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Hmm norr om staden? Täby typ eller? Hade du tänkt stå för kostnaden att bli handledare? Den är väl individuell för alla om jag har förstått det rätt? Hur länge måste man ha haft körkort för att få vara handledare?

Jag gillar din signatur.

Kolla på mig, allt jag ville va, va att att vara en handledare :(

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Hoj

Klart jag betalar (med pengar) om man ställer upp som handledare...
Som handledare måste man gå den tillsammans med varje person man ska va handledare för..jag tror du måste haft kortet i 5år (ostraffat), som med bil.
Jag bor i Åkersberga. :)

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Ingen kurs för att bli handledare för MC, det är bara för bil som man ska gå den där kursen.
Och man ska ha haft kortet i minst 5år sammanhängande de senaste 10åren, samt inte varit av med det längre än 3mån under de senaste 5åren.
Ngt sådant är det iallafall, och det finns att läsa på http://www.korkortsportalen.se/.

//Niklas

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Nu får ni ta å skärpa till er gubbar .. En dam i nöd å det är ingen som kan hjälpa till .. Typisk stockholmare !! Tror att dom är så överbra.. Synd att du inte bor nere i Göteborg ,jag hade hjälpt dig .. du hade inte varit den första oxå

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Nu får ni ta å skärpa till er gubbar .. En dam i nöd å det är ingen som kan hjälpa till .. Typisk stockholmare !! Tror att dom är så överbra.. Synd att du inte bor nere i Göteborg ,jag hade hjälpt dig .. du hade inte varit den första oxå

Tror nästan jag får flytta ner till götet..d e många från södra delen av landet som erbjudit sig att hjälpa till..
Har ev en nu som erbjudit sig att hjälpa mig..så nu håller ja tummarna!!!

Ingen kurs för att bli handledare för MC, det är bara för bil som man ska gå den där kursen.
Och man ska ha haft kortet i minst 5år sammanhängande de senaste 10åren, samt inte varit av med det längre än 3mån under de senaste 5åren.
Ngt sådant är det iallafall, och det finns att läsa på http://www.korkortsportalen.se/.

//Niklas

Ja det har du rätt i..den biten har jag missat. Tackar så mycket för den upplysningen!!! :tummenupp

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
...d e många från södra delen av landet som erbjudit sig att hjälpa till..

Det är för att de vet att deras bluff inte kommer bli synad.... Det är alltid lätt att erbjuda tjänster om man vet att de inte kommer att utnyttjas! :)
Dessutom verkar de flesta Göteborgare på forumet vara mest intresserade av att byta bilder på MSN. :hihi

Men lycka till iaf! Förhoppningsvis dyker det upp någon med tid och möjlighet!

/K. Orvis (handledare åt två personer)

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Det är för att de vet att deras bluff inte kommer bli synad.... Det är alltid lätt att erbjuda tjänster om man vet att de inte kommer att utnyttjas! :)
Dessutom verkar de flesta Göteborgare på forumet vara mest intresserade av att byta bilder på MSN. :hihi

Men lycka till iaf! Förhoppningsvis dyker det upp någon med tid och möjlighet!

/K. Orvis (handledare åt två personer)

Haha..jo det är ju iofs sant!!
Det löser sig nog på ngt sätt...hoppas jag på allafall!!
Tackar för lyckan du skicka.. ;)

"betala" moget,. Hon vill ju ha lite hjälp bara, och tror inte hon hade tänkt som du antyder, träskaft!

Jaja..det är inget att bry sig om. Låt han tro det han tror. Vem orkar ödsla onödig energi på sånt..jag vet vad jag menar & det är inte att betala i natura eller ngt liknande!!
Hoppas allt är bra i Ö-vik.. Heja MODO!! :yoparty

Last edited:

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Hoj
Yamaha XT 600 E
Ni vet att som handledare kan man ju sitta bak på motorcykeln :yoparty

Verkar vara rätt svårt att hitta handledare känns det som, själv har jag haft turen och hittat en jag kan åka med. Men det är också den ända jag vet haft kortet i över 5 år.

scubasteve

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
cbr 1000
Haha..jo det är ju iofs sant!!
Det löser sig nog på ngt sätt...hoppas jag på allafall!!
Tackar för lyckan du skicka.. ;)

Jaja..det är inget att bry sig om. Låt han tro det han tror. Vem orkar ödsla onödig energi på sånt..jag vet vad jag menar & det är inte att betala i natura eller ngt liknande!!
Hoppas allt är bra i Ö-vik.. Heja MODO!! :yoparty

precis:) allt är king i övik!, 1 månad till bara så... !:yoparty

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Som någon skrev, så tycker även jag, att det nog kan vara klokt att ta några lektioner på körskola. Men hittar du någon att övningsköra med utöver skolan är det ju givetvis inte negativt. Om du hade tänkt köra upp på din egen hoj är en cbr inget bra val. Kör några lektioner på en skola, och låna deras hoj till uppkörning, är mitt tips. Hoppas du hittar någon att köra med. //Mary

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Iofs säger väl inte Kattis nånstans att hon INTE tänker ta lektioner på en körskola?
Iaf jag ville ha bra mycket mängdträning utöver ev lektioner på körskola, och det kör man ju gärna med nån kompis så man slipper betala så förbannat mycket.

Lycka till och hoppas du hittar en bra handledare!

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Iofs säger väl inte Kattis nånstans att hon INTE tänker ta lektioner på en körskola?
Iaf jag ville ha bra mycket mängdträning utöver ev lektioner på körskola, och det kör man ju gärna med nån kompis så man slipper betala så förbannat mycket.

Nej, det har hon inte sagt. Men det är väl inget fel i att förtydliga vikten av ett par bra lektioner?

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Hoj

Tack så mycket!!
Jag är tacksam & glad för all hjälp jag kan få..så det gör inte ngt alls att folk tjatar om körskola. Vill ju helst komma undan så billigt som möjligt, därför skulle jag vilja ha ngn att köra med också, utöver körskola!!

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Ett litet tipps är att en smörgårdstårta ibland kan locka bättre än bensinpengar :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...