En ny tjej...behöver hjälp!!

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sandsborg
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Såg precis att nån som varit medlem i 3 dagar har mer visningar på sin sida än jag som varit medlem 2006.

Kan det bero på kön eller?

:D :tummenupp

Fan vad ni raggar boys

Haha, min tråd jag gjorde för att försöka hitta någon i sthlm blev bara 3-4 inlägg i och då var två av dom av mig :näsblod
Men om man hade varit en 20 årig singel tjej så hade det blivit nog lika bra som den här tråden :D


Edit: Söker fortfarande hjälp :(
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Du kan ju göra som vi killar gör! Du tar saken i egna händer och drar en egen slutsats. Gör som jag gjorde. Jag övningkörde själv, om man blir stoppad så får man 800kr i böter, inget mera. Du far och kör och blinkar och svänger och har riktigt trevligt, Sedan far du och kör upp. Lycka till med kortet.

Haha, ja det är ju fett med poliser i Norrbotten.. :tummenupp :tummenupp

Finns tillräckligt med trafikpoliser här i Norrbotten, det är bara på övriga fronter som polisen här uppe inte riktigt är så framstående som de borde vara.

Hitta någon avsides plats och övningskör själv. Stör du ingen så stör ingen dig. På så sätt utgör du inte heller någon fara och kan i lugn och ro få till balans, växlar och så vidare. Har ett par bekanta som övningskört MC på egen hand och klarade körprov utan några större svårigheter.

Problemet som kan uppstå är väl att ta sig från punkt A till punkt B om man inte riktigt känner sig hemma på hojen.
 

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Ort
I min lya i Åkersberga med hunden
Hoj
Ingen just nu.. :S
Haha, min tråd jag gjorde för att försöka hitta någon i sthlm blev bara 3-4 inlägg i och då var två av dom av mig :näsblod
Men om man hade varit en 20 årig singel tjej så hade det blivit nog lika bra som den här tråden :D


Edit: Söker fortfarande hjälp :(


Om du tycker jag ser ut att vara 20år så är det helt ok för min del..är ju 11år äldre egentligen!!:banana
Lycka till grabben!!

Back in buisness ;) Vi hörs tjejen!

Du är bara för bra & snäll!!!:)
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hur j*@#a svårt kan det vara att föra en vettig diskussion här alt ge vettiga svar. Hoppas verkligen du hittar någon som kan hjälpa dig Kattis! ...och bortse från alla idiotiska förslag som kommer i denna tråd.

Lycka till med kortet :tummenupp
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Hur j*@#a svårt kan det vara att föra en vettig diskussion här alt ge vettiga svar. Hoppas verkligen du hittar någon som kan hjälpa dig Kattis! ...och bortse från alla idiotiska förslag som kommer i denna tråd.

Lycka till med kortet :tummenupp

Är du förvånad. Vad jag sett händer detta väldigt ofta. Särskilt om det är en tjej som undrar något eller behöver lite hjälp. Många av oss hojåkande killar är tyvärr riktiga svin, iaf online. Hoppas verkligen att det inte är fallet ute i verkliga världen också. Ska jag vara helt ärlig verkar det som att Kattis lyckats bortse från de flesta idioterna och tur är väl det.

Hoppas att du hittar någon vettig person att övningsköra med och att det går bra.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Är du förvånad. Vad jag sett händer detta väldigt ofta. Särskilt om det är en tjej som undrar något eller behöver lite hjälp. Många av oss hojåkande killar är tyvärr riktiga svin, iaf online. Hoppas verkligen att det inte är fallet ute i verkliga världen också. Ska jag vara helt ärlig verkar det som att Kattis lyckats bortse från de flesta idioterna och tur är väl det.

Hoppas att du hittar någon vettig person att övningsköra med och att det går bra.

Näe, blir inte särskilt förvånad... men däremot förvånas jag varje gång över den låga nivån som kan förekomma vid såna här diskussioner. Och även om Kattis eller någon annan bortser från detta så ökar det säkert inte intresset för tjejer att vara på SH. "Tonen" är i och för sig vanlig på forum och kanske en avspegling av åldern, intelligensen eller bara ren hybris i form av "att jag är bäst".

Personligen ser jag gärna fler tjejer här och då tror jag inte det hjälper med ett sånt här "grabbigt" bemötande... men det är min åsikt! :3freak
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Men herregud grabbar, hon ska väl inte behöva skriva 80-årig rynkig, ful, otrevlig kärring behöver hjälp med kortet bara för att bli tagen på allvar heller.


( Och nej Kattis sötnos, jag menade inte att du är det. ;D )
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Om du har nån som inte haft kort i mer än 5 år som "laglig" kan vara din handledare så sitt i bak med den och åk till ett avlägset ställe och öva krypkörning och manöverprovet på typ en stor parkering eller så. De gjorde jag, bara att nöta och nöta tills det sitter. Det är de absolut svårast enligt mig på uppkörning. Sen det där andra har du nog från bilkörningen med trafik vett osv.

Lycka till!
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Näe, blir inte särskilt förvånad... men däremot förvånas jag varje gång över den låga nivån som kan förekomma vid såna här diskussioner. Och även om Kattis eller någon annan bortser från detta så ökar det säkert inte intresset för tjejer att vara på SH. "Tonen" är i och för sig vanlig på forum och kanske en avspegling av åldern, intelligensen eller bara ren hybris i form av "att jag är bäst".

Personligen ser jag gärna fler tjejer här och då tror jag inte det hjälper med ett sånt här "grabbigt" bemötande... men det är min åsikt! :3freak

Jag håller, fullständigt. Inte undra på att hojåkare ganska ofta ses som hormonstinna apor. I många fall är det precis så det är.

Men herregud grabbar, hon ska väl inte behöva skriva 80-årig rynkig, ful, otrevlig kärring behöver hjälp med kortet bara för att bli tagen på allvar heller.


( Och nej Kattis sötnos, jag menade inte att du är det. ;D )

Inte alltför ovanligt att en vacker ung kvinna inte tas på allvar. Gäller inte bara här utan alltför ofta även i den riktiga världen.
 

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Ort
I min lya i Åkersberga med hunden
Hoj
Ingen just nu.. :S
Men herregud grabbar, hon ska väl inte behöva skriva 80-årig rynkig, ful, otrevlig kärring behöver hjälp med kortet bara för att bli tagen på allvar heller.


( Och nej Kattis sötnos, jag menade inte att du är det. ;D )


Hahaha...shit va kul!!:rofl
Va tror du man skulle få för svar då..inte alla dom jag fått nu allafall MEN det känns som om man ska ta det som en nypa salt ändå..:yoparty

Om du har nån som inte haft kort i mer än 5 år som "laglig" kan vara din handledare så sitt i bak med den och åk till ett avlägset ställe och öva krypkörning och manöverprovet på typ en stor parkering eller så. De gjorde jag, bara att nöta och nöta tills det sitter. Det är de absolut svårast enligt mig på uppkörning. Sen det där andra har du nog från bilkörningen med trafik vett osv.

Lycka till!

Tackar för tipset!! :tummenupp
 
Last edited:

grozny

Vi är alla gröna, bara olika gröna.
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Partille
Hoj
gsxr 1000 k6
shiiiiiit, ´vi killar i ett nötskal. Om det hade stått En ny Kille behöver hjälp hade det typ varit 3 inlägg hahaha

Testa krogen???
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Om inte vi var hormonstinna, omogna apor så skulle inte kåta rövslickare få ens en vettig chans. Vi omogna äckel är ju förutsättningen för mysiga mjukiskillar ! Utan oss hade inte mjukiskillar med mogen attityd ens synas, nu utgör vi en kontrast som framhäver mjukiskillarnas fina karaktär. Tacksamma ska ni va era uslingar he he...Vi vet ju hur det funkar...det skrev jag om i en annan tråd. Ju fler hormonstinna och omogna apor och ju värre de är, desto finare framstår "de mogna, snälla, sansade och hjälpsamma gentlemän". Det gamla bad cop / good cop tricke och tjaa..det finns bimbettes som går på det. Vid nästa offer byter copsen plats och den hormonstinna apan ondgör sig över sina medpolares omognar och burdusa sätt och så går det runt...

Apan är åtm ärlig och rakt på sak *asg*....trodde cheyer gillade ärliga killar och inte tillgjorda fjollor he he. Sedan kan man ju fråga sig hur många det är som VERKLIGEN skulle lägga 10 talstimmar av trist handledning för att KANSKE öka sina chanser att få sig ett ligg med 2% ? Inte många. Det får mig att tro att de hormonstinna apor skämtar bara lite robust. Jag menar varför skulle någon lägga timtals på handledning när han kan få sig ett ligg utan det ? Nää...det är nog intgen som på fullt allvar raggar här...kanske bara de som slickar röv á la mjukis style *asg*
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Klart jag betalar (med pengar) om man ställer upp som handledare...
Som handledare måste man gå den tillsammans med varje person man ska va handledare för..jag tror du måste haft kortet i 5år (ostraffat), som med bil.
Jag bor i Åkersberga. :)

Okay, då har jag en liten stund kvar innan jag kan vara handledare, jag trodde att det avgjordes av när man fick kortet första gången! Men (Och detta är inget snusk erbjudande) om du vill hänga på någon gång så kan du åka med bakpå och få öva balans körningen för bana på någon avskild plats. Det har jag gjort med några kompisar som tog kortet förra året bland annat. Dra ett pm om det är intressant!

Fan hur man än skriver så låter det som man har snusk i tankarna efter hur den här tråden har ballat ur!
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Säg inte så ! Sex är inget snusk.
Det är vackert med kärlek och intimitet !

Lär er det era hormonsinna apor med rakade skallar och tatuerade rövar !
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Nu e det ju så att hon redan har fått erbjudande om hjälp av mig och tackat ja, så ni kan sluta att spekulera nu ;)

Det är inga spekulationer utan kvalificerade analyser...för framtida trådar !
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top