En ny tjej...behöver hjälp!!

walk

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Falköping
Hoj
-05 Triumph Thruxton
sanningen är att det finns knappt någon här som haft kortet i 5år, det går även att utläsa av alla korkade svar.

:tråkad
 

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Ort
I min lya i Åkersberga med hunden
Hoj
Ingen just nu.. :S
Ett litet tipps är att en smörgårdstårta ibland kan locka bättre än bensinpengar :tummenupp

Funkar det inte med kaffe & bullar/tårta?
Smörgåstårta är lite jobbigt att göra. :hihi

sanningen är att det finns knappt någon här som haft kortet i 5år, det går även att utläsa av alla korkade svar.

:tråkad

Har du själv haft det?
Har fått många bra svar..vissa försöker hjälpa allafall. :)
 
Last edited:

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
Varför är alla så rädda för att vara handledare. Om övningsköraren gör nåt som äventyrar ditt kort dra till med lite stryk och försök igen :tummenupp :D

Jag är handledare till 3 pers. och inga problem där, förutom att man kan bli ganska sömnig efter ett par mil :tungan
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Funkar det inte med kaffe & bullar/tårta?
Smörgåstårta är lite jobbigt att göra. :hihi
Jodå! på välmående gubbar som mej (som har haft oavbrutet i kortet mer än 15 år) så funkar allt som går att äta och dricka mycket bättre än soppapengar :tummenupp
Fast jag kommer nog bara att köra bana i år så jag får nog bli utan fika :(
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag gillar de där svaren som går ut på : "Jag skulle ha hjälpt dig om det inte var för ...att jag inte pallar" *asg*..alt "Jag skulle gärna vilja övningsköra med dig, men siter i det för jag ska köra bara bananen i år"..Det är lite tease / rub it in över det.

Vad SH valutan är vill du nog inte veta...*asg*
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Varför är alla så rädda för att vara handledare. Om övningsköraren gör nåt som äventyrar ditt kort dra till med lite stryk och försök igen :tummenupp :D

Jag är handledare till 3 pers. och inga problem där, förutom att man kan bli ganska sömnig efter ett par mil :tungan
Senast jag va handledare så tröttnade jag och körde från min elev. Lite måste man ju få gasa så att hojen inte blir sur :D
När jag låg i ca:250 så kollade jag i backspegeln så låg min elev 50 meter bakom och försökte hänga på. :gnissla
 

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
Haha, det är svårt som satan att hålla sig, speciellt när dom andra polarna griskör fram och tillbaka :gnissla

Fatta detta, jag övningskörde i ca. 23 mil. Gissa om jag var nära på att köra av vägen pga. trötthet. Men sotade ur på en sträcka så polaren bakom (också övningskörde med en elev), fick en till att ha hand om :D

Edit: Skall tilläggas att han jag körde med kör en ER-6:a, så hur mycket han än ville hänga på så fick han gått vänta, hehe :hihi
 
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Kontanten av det hela är väl att de flesta skulle ju kunna, men har ingen lust *asg* !
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Nu till 1000 kr frågan..HAR DU EN HOJ eller ska hantlangaren ordna fram det med...*asg* ?
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Kontanten av det hela är väl att de flesta skulle ju kunna, men har ingen lust *asg* !
Det tror jag inte, hon kommer nog att få napp. I värsta fall så blir hon tvungen att göra smörgårdstårta bara.
Du kan ju vara hundvakt när hon ska ut och åka så kanske du också får en bit smörgårdstårta :tummenupp
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Du kan ju göra som vi killar gör! Du tar saken i egna händer och drar en egen slutsats. Gör som jag gjorde. Jag övningkörde själv, om man blir stoppad så får man 800kr i böter, inget mera. Du far och kör och blinkar och svänger och har riktigt trevligt, Sedan far du och kör upp. Lycka till med kortet.
 

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Du kan ju göra som vi killar gör! Du tar saken i egna händer och drar en egen slutsats. Gör som jag gjorde. Jag övningkörde själv, om man blir stoppad så får man 800kr i böter, inget mera. Du far och kör och blinkar och svänger och har riktigt trevligt, Sedan far du och kör upp. Lycka till med kortet.

Haha, ja det är ju fett med poliser i Norrbotten.. :tummenupp :tummenupp
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Såg precis att nån som varit medlem i 3 dagar har mer visningar på sin sida än jag som varit medlem 2006.

Kan det bero på kön eller?

:D :tummenupp

Fan vad ni raggar boys
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Såg precis att nån som varit medlem i 3 dagar har mer visningar på sin sida än jag som varit medlem 2006.

Kan det bero på kön eller?

:D :tummenupp

Fan vad ni raggar boys


Får man se själva könet menar du ???
 

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha XT 600 E
Men om man övningskör på motorcykel och någon gör fel kan väl inte handledaren åka dit på det tycker jag, han kan ju inte på något sätt påverka föraren.

Och med tanke på att man är straffmyndig så borde det ju bli den som övningskör som åker dit på det i slutändan.

Borde väl vara samma sak som att man kör utan handledare tycker jag.
 

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
STHLM norrort
Hoj
Ducatis
Nu kliver jag in här via min sons nick (för att jag är bannad tom. ikväll) och erbjuder min hjälp!

Jag är alltså Bikerwoman, 44 år ,haft hojkortet utan ens ett litet böter i 6 år. Är sporthojsinstruktör och van vid att lära ut.
Bor dessutom nära dig i Roslagen, så skicka ett PM till mig sen när jag får lov att finnas till här igen så löser vi det hela:tummenupp

...och jag vill INTE ha betalt i natura ;)
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Någon av de två "brudarna " ÄR en snubbe...Fan va festligt det skulle vara om båda visade sig vara det...Snacka om att stå där med en jävligt lange nase.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top